Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

bk1985 schreef: vr 29 mei 2020, 06:57 Ik heb overigens voor de kleine schade die er op de fiets zat (en welke bij normaal gebruik ook wel zou ontstaan) een heel net voorstel van Canyon ontvangen!
Wil je hier meer over vertellen?
Who needs roads when there's dirt
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

twowheeler schreef: vr 29 mei 2020, 13:07
bk1985 schreef: vr 29 mei 2020, 06:57 Ik heb overigens voor de kleine schade die er op de fiets zat (en welke bij normaal gebruik ook wel zou ontstaan) een heel net voorstel van Canyon ontvangen!
Wil je hier meer over vertellen?
Op 1 van de wielen zat een kleine kras, de centerlocks waren ruw aangedraaid (sleutel eroverheen geschoten) en op de achterbrug zat een kleine lakschade van 1mm.
Ik krijg hiervoor nieuwe centerlocks en geld te besteden in de canyon webshop.

Ik ben gisteren overigens eindelijk een stukje wezen fietsen, wat een genot! omdat ik een gevoelige nek heb waren de bonken op de achterkant bij mn hardtails echt killing voor de volgende dag (hoofdpijn vanuit de nek). ik heb een route in de buurt waarbij je echt op harde hobbelpaden rijdt welke nu prima worden opgevangen door de achterkant. De standaard handvatten vind ik helemaal niks, dat zal persoonlijk zijn maar ik krijg mega glibberige handen. :-q
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Nou hier een totaal ontevreden klant 3 weken geleden exceed 7.0 ontvangen , zo blij als een kind nou dat was snel over fiets is niet goed gecontroleerd kan niet anders.

Afwerkplaatje voor kabeldoorvoer Schots en scheef
Rubberen afdekdopje voor boutjes voorderailleur lag los in de doos
Niet juist afgesteld
Vandaag tijdens een rit totale druk in achterrem kwijt

Heb ter compensatie voor de 1e drie een sjaaltje gekregen en mag voor de afstelling maar dan alleen de afstelling naar een steunpunt op eigen verzoek anders had er niets gebeurd(totale check up is toch wel op z’n plaats)

Nu Canyon in gebreke gesteld ben benieuwd maar is een totale domper
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

jeroen mud 7.0 schreef: zo 31 mei 2020, 20:05 Nou hier een totaal ontevreden klant 3 weken geleden exceed 7.0 ontvangen , zo blij als een kind nou dat was snel over fiets is niet goed gecontroleerd kan niet anders.

Afwerkplaatje voor kabeldoorvoer Schots en scheef
Rubberen afdekdopje voor boutjes voorderailleur lag los in de doos
Niet juist afgesteld
Vandaag tijdens een rit totale druk in achterrem kwijt

Heb ter compensatie voor de 1e drie een sjaaltje gekregen en mag voor de afstelling maar dan alleen de afstelling naar een steunpunt op eigen verzoek anders had er niets gebeurd(totale check up is toch wel op z’n plaats)

Nu Canyon in gebreke gesteld ben benieuwd maar is een totale domper
je kunt hem altijd binnen 30 dagen terugsturen he?
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

bk1985 schreef: ma 1 juni 2020, 07:44
jeroen mud 7.0 schreef: zo 31 mei 2020, 20:05 Nou hier een totaal ontevreden klant 3 weken geleden exceed 7.0 ontvangen , zo blij als een kind nou dat was snel over fiets is niet goed gecontroleerd kan niet anders.

Afwerkplaatje voor kabeldoorvoer Schots en scheef
Rubberen afdekdopje voor boutjes voorderailleur lag los in de doos
Niet juist afgesteld
Vandaag tijdens een rit totale druk in achterrem kwijt

Heb ter compensatie voor de 1e drie een sjaaltje gekregen en mag voor de afstelling maar dan alleen de afstelling naar een steunpunt op eigen verzoek anders had er niets gebeurd(totale check up is toch wel op z’n plaats)

Nu Canyon in gebreke gesteld ben benieuwd maar is een totale domper
je kunt hem altijd binnen 30 dagen terugsturen he?
Nou daar zijn de meningen over verdeeld begrijp ik ja dat kan maar volgens de site mag er niet op worden gefietst dan nog hoort zo,n fiets niet zo afgeleverd te worden is mijn mening natuurlijk zijn het ook maar mensen maar vertrouwen is wel weg
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Tis zo te zien wel je derde canyon. Tuurlijk, het blijft vervelend.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

massen schreef: ma 1 juni 2020, 18:09 Tis zo te zien wel je derde canyon. Tuurlijk, het blijft vervelend.
Dat heb je goed m’n vierde zelfs incl race en ja alle 4 geen problemen, is maar net hoe er word gereageerd in 1van de mails begreep mevrouw niet waar m’n frustraties vandaan kwamen ach joh fiets van 2700 zou ik ook niet snappen :D

Nee wacht even af wat ze zeggen maar vervelend is het zeker gelukkig begaf m’n rem het niet in de afdaling
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Volgens de site mag er niet op worden gefietst maar na navraag via de mail mag de fiets gewoon gebruikt worden om te kijken of het bevalt en of de maat juist is.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Voorheen 3x eerder wel geheel tevreden? En nu, in 1x, álle vertrouwen weg en ze in gebreke gesteld? Zo, zo... Klinkt heftig. Wat een drama allemaal!
Gelukkig is alles maar relatief in het leven. Als dit alles is :wink: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

aurelius schreef: ma 1 juni 2020, 21:06 Voorheen 3x eerder wel geheel tevreden? En nu, in 1x, álle vertrouwen weg en ze in gebreke gesteld? Zo, zo... Klinkt heftig. Wat een drama allemaal!
Gelukkig is alles maar relatief in het leven. Als dit alles is :wink: ...
+1 :-q
Canyon Neuron CF9 2022
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Mike123 schreef: ma 1 juni 2020, 20:47 Volgens de site mag er niet op worden gefietst maar na navraag via de mail mag de fiets gewoon gebruikt worden om te kijken of het bevalt en of de maat juist is.
Maar dit is wel een gunst die aan jou verleend is voor die specifieke order. ;) Volgens de voorwaarden mag het niet.

Even logisch redenerend vraag je dit dus bij elke order na en heb je het zwart op wit. Althans, zo heb ik het gedaan. De voorwaarden zijn namelijk duidelijk. 30 dagen op zicht = niet fietsen!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Niet ter verdediging van Canyon, maar ik kan me voorstellen dat als je het volledig open laat mensen een fiets bestellen, er 3weken mee op vakantie de Alpen mee in gaan en de fiets op de 28e dag met droge ogen terugsturen gewoon omdat het kan :roll:.
Voor de rest lijken het mij nou niet overkomelijke zaken om "totaal ontevreden" te zijn. Ik zou het wat slordig vinden, maar totaal ontecvreden is nogal...totaal :lol:
Misschien dat ik veel te makkelijk ben, maar 3 fietsen bij 3 verschillende op zich prima zaken en tot nu toe elke keer nog steeds de boel zelf beter afgesteld.
Remdruk kan wegvallen door transport. ook bij een perfect gebleede set loop je een keer dat risico. Lullig als het gebeurt, maar ff bleeden en opgelost toch?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

RuudRuud schreef: di 2 juni 2020, 07:59
Mike123 schreef: ma 1 juni 2020, 20:47 Volgens de site mag er niet op worden gefietst maar na navraag via de mail mag de fiets gewoon gebruikt worden om te kijken of het bevalt en of de maat juist is.
Maar dit is wel een gunst die aan jou verleend is voor die specifieke order. ;) Volgens de voorwaarden mag het niet.

Even logisch redenerend vraag je dit dus bij elke order na en heb je het zwart op wit. Althans, zo heb ik het gedaan. De voorwaarden zijn namelijk duidelijk. 30 dagen op zicht = niet fietsen!
Wat vraag je bij elke order na? Toestemming dat je hem even wil 'proberen' om na te gaan of hij helemaal ' past' ?
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

aurelius schreef: ma 1 juni 2020, 21:06 Voorheen 3x eerder wel geheel tevreden? En nu, in 1x, álle vertrouwen weg en ze in gebreke gesteld? Zo, zo... Klinkt heftig. Wat een drama allemaal!
Gelukkig is alles maar relatief in het leven. Als dit alles is :wink: ...
Alhoewel je bericht een kern van waarheid bevat kan ik me goed inleven... Ik hoop binnenkort niet mijn 4e, maar 1e canyon te bestellen, en zou er toch flink van uit het veld geslagen zijn als er b.v. krassen op de fiets zitten.

Ja, de eerste kras doet pijn, en dan heb je dat weer gehad, ja na de 1e of 2e rit zit er waarschijnlijk toch een kras op, maar dat is gewoon een gevoel bij het kopen van een nieuwe fiets, dat moet gewoon perfect en glimmend uit de doos komen. Zeker voor het genoemde bedrag.
Dit is mijn mening :-D
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

McLambo schreef: di 2 juni 2020, 09:22
RuudRuud schreef: di 2 juni 2020, 07:59

Maar dit is wel een gunst die aan jou verleend is voor die specifieke order. ;) Volgens de voorwaarden mag het niet.

Even logisch redenerend vraag je dit dus bij elke order na en heb je het zwart op wit. Althans, zo heb ik het gedaan. De voorwaarden zijn namelijk duidelijk. 30 dagen op zicht = niet fietsen!
Wat vraag je bij elke order na? Toestemming dat je hem even wil 'proberen' om na te gaan of hij helemaal ' past' ?
Dat inderdaad :) Je kunt zoiets maar beter zwart op wit hebben dan een aanname doen.

@Jurf: eens mbt verder indekken, ik kan me best indenken dat er knurften rondlopen die wel misbruik maken van die mogelijkheid. Natuurlijk ingecalculeerd door Canyon want de betreffende fiets wordt met korting verkocht en de consument zorgt voor voldoende omzet door de prijs van nieuwe fietsen hoog genoeg te houden. ;)

@McLambo: een nieuwe fiets moet gewoon onbeschadigd zijn! Meestal doen ze bij die pech een aanbod in shoptegoed. Voor jezelf moet je bepalen of dat een acceptabel aanbod is.

Bij mij zou een kras die ik niet zelf veroorzaakt heb me altijd blijven storen. Sowieso storen krassen me, ook diegene die ik zelf veroorzaakt heb. Daarom ben ik blij met Invisiframe-kits ;)
Plaats reactie