Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

aurelius schreef: ma 1 juni 2020, 21:06 Voorheen 3x eerder wel geheel tevreden? En nu, in 1x, álle vertrouwen weg en ze in gebreke gesteld? Zo, zo... Klinkt heftig. Wat een drama allemaal!
Gelukkig is alles maar relatief in het leven. Als dit alles is :wink: ...
hoe had jij gereageerd als je rem ineens in die afdaling weigerde , gaat ook om de reactie van Canyon zelf he wat ik al zei normaal goede service maar dit verwacht je niet binnen 3 weken ???

maar je hebt wel gelijk wbt relatief in het leven , baal er gewoon van e
Laatst gewijzigd door jeroen mud 7.0 op di 2 juni 2020, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

RuudRuud schreef: di 2 juni 2020, 09:47
McLambo schreef: di 2 juni 2020, 09:22

Wat vraag je bij elke order na? Toestemming dat je hem even wil 'proberen' om na te gaan of hij helemaal ' past' ?
Dat inderdaad :) Je kunt zoiets maar beter zwart op wit hebben dan een aanname doen.
Bedankt voor deze waardevolle tip :-q
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

jeroen mud 7.0 schreef: di 2 juni 2020, 10:59
aurelius schreef: ma 1 juni 2020, 21:06 Voorheen 3x eerder wel geheel tevreden? En nu, in 1x, álle vertrouwen weg en ze in gebreke gesteld? Zo, zo... Klinkt heftig. Wat een drama allemaal!
Gelukkig is alles maar relatief in het leven. Als dit alles is :wink: ...
hoe had jij gereageerd als je rem ineens in die afdaling weigerde , gaat ook om de reactie van Canyon zelf he wat ik al zei normaal goede service maar dit verwacht je niet binnen 3 weken ???

maar je hebt wel gelijk wbt relatief in het leven , baal er gewoon van e
Je hebt helemaal gelijk. Waarschijnlijk zijn ze erg druk met fietsjes verkopen maar dat mag geen excuus zijn, spul moet gewoon goed zijn.
Laatst gewijzigd door Biker67 op di 2 juni 2020, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Jurf schreef: di 2 juni 2020, 09:10 Niet ter verdediging van Canyon, maar ik kan me voorstellen dat als je het volledig open laat mensen een fiets bestellen, er 3weken mee op vakantie de Alpen mee in gaan en de fiets op de 28e dag met droge ogen terugsturen gewoon omdat het kan :roll:.
Juist dan geef je pas garantie. Als je alleen maar een stukje door de straat mag fietsen kun je natuurlijk geen goed beeld vormen of de fiets doet wat je verwacht had. Dan moet je toch een keer het bos in.
Jurf schreef: di 2 juni 2020, 09:10 Voor de rest lijken het mij nou niet overkomelijke zaken om "totaal ontevreden" te zijn. Ik zou het wat slordig vinden, maar totaal ontecvreden is nogal...totaal :lol:
Remdruk kan wegvallen door transport. ook bij een perfect gebleede set loop je een keer dat risico. Lullig als het gebeurt, maar ff bleeden en opgelost toch?
Als je het nog na kunt vertellen wel. Maar je zult maar net op een rood verkeerslicht aanrijden en denkt te kunnen remmen maar gewoon door het rood vliegt...... Dan moet je ook nog eens toevallig de goede bleedset (en olie) hebben.

De marge moet uit de lengte of breedte komen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: ma 1 juni 2020, 21:06 Voorheen 3x eerder wel geheel tevreden? En nu, in 1x, álle vertrouwen weg en ze in gebreke gesteld? Zo, zo... Klinkt heftig. Wat een drama allemaal!
Lijkt mij vrij logisch dat je effe boos wordt. 3x tevreden is slechts de normale toestand. Als je dan een 4e keer pas merkt dat ze zaken slecht afhandelen kun je ook stellen dat je misschien 3x geluk hebt gehad.

Fouten worden overal gemaakt, het gaat er om hoe het opgelost wordt!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Jan the Man schreef: di 2 juni 2020, 14:41
Jurf schreef: di 2 juni 2020, 09:10 Niet ter verdediging van Canyon, maar ik kan me voorstellen dat als je het volledig open laat mensen een fiets bestellen, er 3weken mee op vakantie de Alpen mee in gaan en de fiets op de 28e dag met droge ogen terugsturen gewoon omdat het kan :roll:.
Juist dan geef je pas garantie. Als je alleen maar een stukje door de straat mag fietsen kun je natuurlijk geen goed beeld vormen of de fiets doet wat je verwacht had. Dan moet je toch een keer het bos in.
Jurf schreef: di 2 juni 2020, 09:10 Voor de rest lijken het mij nou niet overkomelijke zaken om "totaal ontevreden" te zijn. Ik zou het wat slordig vinden, maar totaal ontecvreden is nogal...totaal :lol:
Remdruk kan wegvallen door transport. ook bij een perfect gebleede set loop je een keer dat risico. Lullig als het gebeurt, maar ff bleeden en opgelost toch?
Als je het nog na kunt vertellen wel. Maar je zult maar net op een rood verkeerslicht aanrijden en denkt te kunnen remmen maar gewoon door het rood vliegt...... Dan moet je ook nog eens toevallig de goede bleedset (en olie) hebben.

De marge moet uit de lengte of breedte komen.

Ciao
Jan
Ik zie wel wat nuance tussen een paar lokale rondjes door het bos en wat ik beschreef.
Proberen kan bijna overal als je het overlegd, maar met mate. Een auto krijg je ook niet voor een maand mee met ongelimiteerde km...
Ik heb het bij surfen wel gezien hoor, dat mensen vroegen of ze een zeil ff mochten proberen, er een maand lang mee gingen beuken in de golven Kaapstad wat een beetje overeenkomt bij stevige DH bij ons en dan terugkwamen dat ze misschien toch een ander wilde. :roll: .

Remmensets die spontaan het in 1x niet meer doen heb ik nog nooit gehad, je merkt daarvoor al dat er iets niet lekker zit.
Qua bleedset ben ik het wel met je eens.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Jurf schreef: di 2 juni 2020, 18:23
Jan the Man schreef: di 2 juni 2020, 14:41
Juist dan geef je pas garantie. Als je alleen maar een stukje door de straat mag fietsen kun je natuurlijk geen goed beeld vormen of de fiets doet wat je verwacht had. Dan moet je toch een keer het bos in.


Als je het nog na kunt vertellen wel. Maar je zult maar net op een rood verkeerslicht aanrijden en denkt te kunnen remmen maar gewoon door het rood vliegt...... Dan moet je ook nog eens toevallig de goede bleedset (en olie) hebben.

De marge moet uit de lengte of breedte komen.

Ciao
Jan
Ik zie wel wat nuance tussen een paar lokale rondjes door het bos en wat ik beschreef.
Proberen kan bijna overal als je het overlegd, maar met mate. Een auto krijg je ook niet voor een maand mee met ongelimiteerde km...
Ik heb het bij surfen wel gezien hoor, dat mensen vroegen of ze een zeil ff mochten proberen, er een maand lang mee gingen beuken in de golven Kaapstad wat een beetje overeenkomt bij stevige DH bij ons en dan terugkwamen dat ze misschien toch een ander wilde. :roll: .

Remmensets die spontaan het in 1x niet meer doen heb ik nog nooit gehad, je merkt daarvoor al dat er iets niet lekker zit.
Qua bleedset ben ik het wel met je eens.
Klopt achteraf heb ik het vorige week al gemerkt maar dacht dat het door het natte weer kwam in de loop is het minder geworden tot van de week, Camyon laat nog niets horen.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

RuudRuud schreef: di 2 juni 2020, 07:59
Mike123 schreef: ma 1 juni 2020, 20:47 Volgens de site mag er niet op worden gefietst maar na navraag via de mail mag de fiets gewoon gebruikt worden om te kijken of het bevalt en of de maat juist is.
Maar dit is wel een gunst die aan jou verleend is voor die specifieke order. ;) Volgens de voorwaarden mag het niet.

Even logisch redenerend vraag je dit dus bij elke order na en heb je het zwart op wit. Althans, zo heb ik het gedaan. De voorwaarden zijn namelijk duidelijk. 30 dagen op zicht = niet fietsen!
Ik heb dit nagevraagd omdat je bij Canyon voorheen wel de fiets kon retourneren. Ik wilde weten wat wel en niet mocht.
Dan weet ik waar ik aan toe ben. Het is geen brood van de bakker.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Ik moet me binnenkort gaan inlezen over remmerij, GEEN verstand van merken/types en kracht.
Ik weet 1 ding zeker, de remmerij op mijn neuron 6.0 moet worden geupgrade, wie kan mij een beetje op weg helpen? Waar let ik op, welk merk?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bk1985 schreef: wo 3 juni 2020, 10:43 Ik moet me binnenkort gaan inlezen over remmerij, GEEN verstand van merken/types en kracht.
Ik weet 1 ding zeker, de remmerij op mijn neuron 6.0 moet worden geupgrade, wie kan mij een beetje op weg helpen? Waar let ik op, welk merk?
Start een nieuw topic, of lift mee met een bestaand remmers topic.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Heb inmiddels contact met Canyon gehad , ik mag m volledig laten onderzoeken bij Koers in Rotterdam en m’n testperiode is verlengd
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

wijmaar schreef: wo 27 mei 2020, 15:29
wijmaar schreef: ma 25 mei 2020, 10:27

Net de (hele vriendelijke support) van Canyon gesproken. Hij gaat er vanuit dat de bout langzaam los is gekomen en daardoor de lak beschadigd heeft, en vervolgens helemaal los gekomen moet zijn.

Ze komen terug met een voorstel voor een oplossing.
Terugkoppeling gehad van Canyon. Bout en achterbrug worden vervangen onder garantie. Nu nog even afstemmen over hoe dat precies gaat gebeuren, hoop dat er een optie mogelijk is waar ik de fiets niet heel lang kwijt ben. Top service :-q
Om deze nog even rond te maken. Inmiddels de vervangende bout ontvangen en met momentsleutel en loctite vastgezet. Achterbrug is als het goed is onderweg naar Canyon NL, en zal daarna naar mij worden opgestuurd, uiteindelijk besloten om vervanging zelf te doen. Al met al keurige service! :-q
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Netjes opgelost ,

mijn testperiode is verlengd wat zeer netjes is alleen de FM kan voor 14 juni geen afspraak meer inplannen dan loopt die periode af wacht ik niet op jammer genoeg net de retourprocedure in gang gezet zwart op wit dat ik m’n geld dan terug krijg.

Jammer maar is niet anders dan toch m’n 2e keuze de Radon jealous 8.0
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Vanmiddag kwamen mijn nieuwe banden, tubeless materialen en Ergon handvatten binnen.
Dikke domper: 1 van de wielen NIET voorzien van tubeless tape, de andere wel. Op een holletje dus maar even een rol gehaald.

Afbeelding
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bk1985 schreef: wo 3 juni 2020, 19:31 Vanmiddag kwamen mijn nieuwe banden, tubeless materialen en Ergon handvatten binnen.
Dikke domper: 1 van de wielen NIET voorzien van tubeless tape, de andere wel. Op een holletje dus maar even een rol gehaald.

Afbeelding
ik weet smaken verschillen en je bike is dik maar die banden vind ik echt afschuwelijk. zonde van de bike gelijk... maar goed dat vind ik en niet jij haha :bier:
Plaats reactie