MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

chrisscross schreef: ma 1 juni 2020, 19:58
boldrides schreef: do 28 mei 2020, 12:42

Ik ga vandaag ws even. Nieuwe lusje ligt bij de andere nieuwe lus bij de slik?
Nee nee nee, jullie bedoelen het verkeerde lusje. Waar jullie het over hebben in een chickenrun voor mensen die de Slik nog niet aandruven.
Ogen open houden dus voor de nieuwe lus, zoekt en gij zult vinden. Hij is nog niet officieel open dus nog niet heel goed aangesloten op de route.
Zit ie soms in de buurt van t pump gedeelte met die diepe gaten?
Goed man. Prima
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

jan old skool schreef: ma 1 juni 2020, 22:11
chrisscross schreef: ma 1 juni 2020, 19:58

Nee nee nee, jullie bedoelen het verkeerde lusje. Waar jullie het over hebben in een chickenrun voor mensen die de Slik nog niet aandruven.
Ogen open houden dus voor de nieuwe lus, zoekt en gij zult vinden. Hij is nog niet officieel open dus nog niet heel goed aangesloten op de route.
Zit ie soms in de buurt van t pump gedeelte met die diepe gaten?
Nee, in het deel daarvoor.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: do 28 mei 2020, 12:10 Zijn er al mensen die het nieuwe lusje in aanleg al gereden hebben? Zo ja, nog op/aanmeringen? Nu kunnen we eea nog vrij gemakkelijk aanpassen.
Eergister even gereden, nog beetje stoffig maar dat zal na morgen hopelijk over zijn, duimpje van de kleine man en mij :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De hobbel kan er toch wel uit? Of in ieder geval bocht naar links opheffen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: wo 3 juni 2020, 18:52 De hobbel kan er toch wel uit? Of in ieder geval bocht naar links opheffen. :winkie:
Nou, ik gooi hem liever pas open als hij echt helemaal goed af is en goed loopt. De uitgang is helaas ook verkeerd aangelegd.

Maandag eerst eens snoeien en daarna dit project afronden.

Gisteren ben ik bij een overleg geweest over de toekomst/plannen van GMA. Het MTBen en het parcours had daarin een prominente plek. Uiteraard is het altijd afwachten wat er uiteindelijk van terecht komt maar dat men positief tegenover onze sport in GMA staat en hier de meerwaarde van inziet was wel meer dan duidelijk. :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Uitgang vond ik niks mis mee. Lekker zo laten. Het is mountainbiken hè. :D
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: do 4 juni 2020, 09:19 Uitgang vond ik niks mis mee. Lekker zo laten. Het is mountainbiken hè. :D
Jawel, let maar op. :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: do 4 juni 2020, 08:58 maar dat men positief tegenover onze sport in GMA staat en hier de meerwaarde van inziet was wel meer dan duidelijk. :-q
:-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vanavond 8-6 staan er verspreid over het gehele parcours meerdere soei/werkzaamheden gepland. Hierbij de oproep om vanavond niet te fietsen op het parcours.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

GMA is geheel gesnoeid. Lekker breed dit keer dus we kunnen lang van het werk genieten.
Na de regen ligt het parcours er nu meer dan perfect bij. De grip in de bochten ligt op het hoogste niveau momenteel. Je kunt nu echt volgas knallen. :-q
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik ben benieuwd hoe het stukje northshore ervaren wordt in het natte. Dinsdag hadden we in ieder geval grip genoeg.

Goed werk, alles ligt er lekker bij. In het nieuwe lusje heb ik de zo kenmerkende flow nog niet helemaal ontdekt...
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

baron062 schreef: do 11 juni 2020, 09:04 Ik ben benieuwd hoe het stukje northshore ervaren wordt in het natte. Dinsdag hadden we in ieder geval grip genoeg.

Goed werk, alles ligt er lekker bij. In het nieuwe lusje heb ik de zo kenmerkende flow nog niet helemaal ontdekt...
De ervaring met de houten brugegtjes en dropjes die er nu al liggen is dat ze ook bij nat weer stroef blijven. Toch hebben we gaas besteld voor het geval dat...

Er liggen meerdere nieuwe lusjes. Iedere lus heeft zijn eigen kenmerk/flow met een rede erachter. Geen idee over welke lus jij het hebt.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Diegene die nu nog is afgedamd met een aarden wal, in "rondje van de zaak" (volgens Trailforks).
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Oke, dan snap ik je opmerking over de "zo kenmerkende flow" niet helemaal. Positief of negatief? Je kunt hier juist snelheid maken als het goed is en toch de bochten pakken. De bochten moeten nog iets aangepast worden omdat je ze nu niet allemaal raakt.

Als de aansluiting er straks volledig in ligt kom je er ook met een hogere snelheid in en snij je de bochten ook anders aan en zal de ervaring ook anders worden is de verwachting.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Complimenten voor de onderhoudsploeg!👏
Ligt er perfect bij en lekker gemaaid
Plaats reactie