Vernieuwde route de Graafschap (Lochem en omstreken)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

ducatif1 schreef: wo 29 april 2020, 10:35 Is er ook een GPX of Strava link om de 6 routes zo te rijden als 1 grote ronde in plaats van alle rondes apart te doen?
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/nfZYORRT45
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

https://www.destentor.nl/zutphen/gedrag ... ~ab655101/

Helaas, een leuk stuk van deze route (passage dwars door een schuur) verdwijnt omdat niet ieder elkaar de ruimte gunt. We zijn vaak te gast bij anderen, hou daarom rekening met elkaar.
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

con66 schreef: di 5 mei 2020, 19:02 https://www.destentor.nl/zutphen/gedrag ... ~ab655101/

Helaas, een leuk stuk van deze route (passage dwars door een schuur) verdwijnt omdat niet ieder elkaar de ruimte gunt. We zijn vaak te gast bij anderen, hou daarom rekening met elkaar.
Ja dat was inderdaad wel een iconisch stuk dat we nu nog vanuit je filmpje kunnen herbeleven.
Er is inderdaad ook een Strava-segment met het stuk over de camping aangemaakt en als ik de snelheid van de KOM-houder zo analyseer, moet ie met meer dan 40km/h over de camping gehorkt zijn.....
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik zit komende week 3 dagen in Goor voor werk, en wil 1 dag na afloop richting Lochem rijden om aldaar de vernieuwde route (s) te rijden. Voor een singletrack en downhill liefhebber lijkt route Lochem mij het leukste, afgaande op de info te vinden op o.a. mtbroutes.nl, klopt dat? Is het leuk om dit rondje te combineren met het rondje rondom circuit Gageldijk?? Waar kan ik dan het beste parkeren (komende vanuit Goor dus)? Bij de hockeyclub, of is dat privaat terrein. Het liefste sta ik op een reguliere parkeerplaats (zoals bij Hellendoorn bij het zwembad Nijverdal) en niet in een woonwijk.
Zal de route voldoende regen hebben gehad om acceptabel begaanbaar te zijn???
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

drpaul schreef: zo 7 juni 2020, 17:41 Ik zit komende week 3 dagen in Goor voor werk, en wil 1 dag na afloop richting Lochem rijden om aldaar de vernieuwde route (s) te rijden. Voor een singletrack en downhill liefhebber lijkt route Lochem mij het leukste, afgaande op de info te vinden op o.a. mtbroutes.nl, klopt dat? Is het leuk om dit rondje te combineren met het rondje rondom circuit Gageldijk?? Waar kan ik dan het beste parkeren (komende vanuit Goor dus)? Bij de hockeyclub, of is dat privaat terrein. Het liefste sta ik op een reguliere parkeerplaats (zoals bij Hellendoorn bij het zwembad Nijverdal) en niet in een woonwijk.
Zal de route voldoende regen hebben gehad om acceptabel begaanbaar te zijn???
Ja, Lochem is het leukste. Dat kan je goed combineren met rondje circuit Gageldijk. Volgens mij mag je niet bij de hockeyclub staan. Rondom het centrum (niet in het centrum) van Lochem heb je volgens mij gratis parkeerplaatsen, zoals op de Mauritsweg.
Lochem had toen ik daar weken geleden reed een stuk zandbak van 200 meter. Ik vermoed dat dat nog onvoldoende is opgeknapt, maar een klein toplaagje regen doet veel wat betreft grip (het is ook zo weer verdampt). Vorden, waar Gageldijk bij hoort, is veel minder gevoelig voor droogte, maar als downhillliefhebber moet je daar niet zijn (er zijn wel singletracks).
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

En bij een straat genaamd Tusseler? Is wel in een woonwijk, maar dichter bij. En wat ik via de satellietfoto van Google Maps kon zien toch best wat plaatsen...
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

drpaul schreef: zo 7 juni 2020, 21:06 En bij een straat genaamd Tusseler? Is wel in een woonwijk, maar dichter bij. En wat ik via de satellietfoto van Google Maps kon zien toch best wat plaatsen...
Kan je proberen. Ik ken Lochem onvoldoende om het zeker te weten.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Willem Altes schreef: wo 29 april 2020, 13:14
ducatif1 schreef: wo 29 april 2020, 10:35 Is er ook een GPX of Strava link om de 6 routes zo te rijden als 1 grote ronde in plaats van alle rondes apart te doen?
Bekijk mijn activiteit op Strava: https://strava.app.link/nfZYORRT45
Ik wil deze routes volgende week zaterdag gaan rijden als 1 tocht. Maar vraag me af of je een aantal maal ‘verkeerd’ bent gereden omdat ik heen en weer sporen zie op je strava rit. En klopt de afstand zo bij elkaar. Dus rond de 110km voor alle 6 routes? Of heb je nog wat extra gedaan?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Begin mei hebben ze de route Gorssel Zuid grotendeels aangepast. (Niet meer over de camping) Daardoor is de route van Willem niet meer goed om bijna al de routes achter elkaar te rijden. Hou hier rekening mee. Inmiddels zijn alle routes op mtbroutes.nl te vinden.
Zelf heb ik ook deze route een week later dan Willem gereden en ben gestart in Gorssel met een lunch in het centrum van Lochem. Rondje om Barchum heb ik overgeslagen. Ik zat op ca 100km totaal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ah okay. Klinkt goed. Zal de routes wel even allemaal apart downloaden en dan zelf verbinden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Op www.judise.nl staat al een aan elkaar verbonden route van de Graafschap incl. het nieuwe stuk. Start in Gorssel en daar ff op inzoomen.
Alleen de verbinding om de ronde om Barchum te doen klopt niet helemaal. Scheelt je weer wat werk :-q
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Hoe zit het met die nare rupsen rond de nieuwe routes? Vorig jaar in die regio aardig wat nesten gezien. Is het dit jaar beter of is het überhaupt nog te vroeg voor overlast?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Overigens als je een rondje wil overslaan, komt Barchem wel in aanmerking. Is gewoon oude route, met oude bordjes, kan je ook met 26 mm bandjes op 6,5 bar rijden.
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

drpaul schreef: zo 7 juni 2020, 21:06 En bij een straat genaamd Tusseler? Is wel in een woonwijk, maar dichter bij. En wat ik via de satellietfoto van Google Maps kon zien toch best wat plaatsen...
Rij dan even door naar Hotel BonAparte. Dat is maar een klein stukje verder en wordt genoemd op mtbroutes.nl als startpunt.
Het adres is wel Barchem, maar het is net buiten Lochem en de route loopt achterlangs.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Zo, ik kom net terug van een rit gecombineerde routes Lochem en Vorden.

Heerlijke routes echt enorm genoten van de singletracks en de omgeving.

Geparkeerd bij Hotel Woodbroke, gratis parkeren direct aan de doorgaande weg. Op de parkeerplaats staat meteen de eerste routepijl, perfect!
Eerste stuk Lochem is lekker opwarmen daarna verbingsstuk naar route vorden. Hier wel pijlen gemist door het hoge gras in de bermen, opletten dus. Verder overal uitstekend te rijden. Mul zand? Het mag geen naam hebben.

Inclusief foutrijden ruim 52km volgens Tomtom.
Plaats reactie