Vakantie tips gevraagd

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De Eifel ligt voor een belangrijk deel in Rheinland-Pfalz. Daar mag je wel op alle paden rijden (tenzij er een officieel voetgangersverkeersbord staat). Op de Hunsruck zijn daar volgens mij 3 bikeparks met lift en ook wat mogelijkheden zonder lift. Zie ook Duitsland topic.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Willem Altes schreef: do 14 mei 2020, 09:16 De Eifel ligt voor een belangrijk deel in Rheinland-Pfalz. Daar mag je wel op alle paden rijden (tenzij er een officieel voetgangersverkeersbord staat). Op de Hunsruck zijn daar volgens mij 3 bikeparks met lift en ook wat mogelijkheden zonder lift. Zie ook Duitsland topic.
3 parken met Lift in de Hunsruck? Ik dacht alleen op de Erbeskopf, sinds een jaar of 2? De andere 'trail'parks zijn zonder lift. Het is allemaal niet zo hoog daar dat daar liftjes gebouwd worden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bijkerk0318 schreef: wo 13 mei 2020, 22:06
Jurriaan schreef: wo 13 mei 2020, 15:16 Zuid Limburg, de Parkstad routes. :bier: Steun je gelijk de Limburgse economie :wink:
Dat is ook nog een optie. Een stuk dichterbij dan de vogezen ;)
Wel van een heel ander caliber...

Maar als je afzakt naar de Vog3zen kom je achtereenvolgens tegen:
Parkstad (Brunssum)
Vijlen/Vaals/Aachen
Sart
Malmedy
Houffalize
Mullertal
(en ongetwijfeld nog meer, wat ik hier oversla)
Genoeg voor een roadtrip.
Na de Vogezen kan je nog verder naar de Jura, waar je net als overal uitdagende en saaie routes vindt.

Als de grenze weer open zijn heb je mogelijkheden genoeg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Willem Altes schreef: do 14 mei 2020, 09:16 De Eifel ligt voor een belangrijk deel in Rheinland-Pfalz. Daar mag je wel op alle paden rijden (tenzij er een officieel voetgangersverkeersbord staat). Op de Hunsruck zijn daar volgens mij 3 bikeparks met lift en ook wat mogelijkheden zonder lift. Zie ook Duitsland topic.
Maar de paden worden beheerd door de Eifel Verein.
Een militairistiche wandelclub die niet van mtb'ers houdt...
Zo zonde van zo'n prachtig gebied. Ze maken je tot crimineel :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Bram87 schreef: do 14 mei 2020, 10:29Ik dacht alleen op de Erbeskopf, sinds een jaar of 2? De andere 'trail'parks zijn zonder lift. Het is allemaal niet zo hoog daar dat daar liftjes gebouwd worden.
Hoe is het met de ontwikkeling van het Whistler van Europa? Ligt vermoedelijk stil?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bram87 schreef: do 14 mei 2020, 10:29
Willem Altes schreef: do 14 mei 2020, 09:16 De Eifel ligt voor een belangrijk deel in Rheinland-Pfalz. Daar mag je wel op alle paden rijden (tenzij er een officieel voetgangersverkeersbord staat). Op de Hunsruck zijn daar volgens mij 3 bikeparks met lift en ook wat mogelijkheden zonder lift. Zie ook Duitsland topic.
3 parken met Lift in de Hunsruck? Ik dacht alleen op de Erbeskopf, sinds een jaar of 2? De andere 'trail'parks zijn zonder lift. Het is allemaal niet zo hoog daar dat daar liftjes gebouwd worden.
Boppard heeft een stoeltjeslift met 250 meter hoogteverschil.
Misschien dat ik te optimistisch ben over de Idarkopf. Het hoogteverschil is daar trouwens lager dan bij Boppard langs de Rijn.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Het wordt een weekje Luxemburg met vriendin en een weekje alleen zuid limburg, vlakbij de parkstad routes.

Zijn er in de buurt van de Parkstad routes ook leuke legale gpx routes die Duitsland ingaan?

Vogezen en andere bestemmingen wil ik volgend jaar gaan bezoeken.

Waar ga jij naar toe dit jaar?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ga naar de Costa Blanca 8)

In Z Limburg heb je de Epen/Vijlen route en de Gupen route.
Verder nog Margraten en de St Pietersberg. Valkenburg? (Weet niet of dat een vaste route is of gpx)
In D en B heb je bij het 3 landenpunt veel leuks, maar niet legaal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Iemand die mij kan vertellen waar de leukste xc paden met lange klimmen en leuke, redelijke technische afdalingen in de Vogezen liggen? Of welke plaats het meest centraal ligt en vanuit daar je gemakkelijk kan fietsen. Ik hou van klimmen. Ben geen expert qua techniek, gewoon gemiddeld denk ik en ik heb ook geen Dropper post.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bijkerk0318 schreef: wo 29 september 2021, 12:05 Iemand die mij kan vertellen waar de leukste xc paden met lange klimmen en leuke, redelijke technische afdalingen in de Vogezen liggen? Of welke plaats het meest centraal ligt en vanuit daar je gemakkelijk kan fietsen. Ik hou van klimmen. Ben geen expert qua techniek, gewoon gemiddeld denk ik en ik heb ook geen Dropper post.
Gerardmer
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Camping Domaine des Messires, iets (klein half uurtje) ten noorden van Gerardmer, heeft ook leuke routes die heel goed bereikbaar zijn vanaf de camping. Leuke, relatief kleine camping met Nederlandse eigenaren. Routes ook grotendeels te doen met een hardtail (bluwe routes sowieso; rode routes soms wat sketchy).
In de omgeving ook voldoende mooie natuur om zelf paadjes te ontdekken!
Plaats reactie