MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Aan het einde van de middag gisteren is het grootste deel van Cadettenkamp ook weer opengesteld. Gelijk maar een rondje gaan doen gisteravond en de regen heeft duidelijk goed gedaan. Wel zie je gelijk de impact van het onderhoud dat gedaan wordt, maar ook de impact van ons mtb-ers die door te rijden de baan schoon en glad houden! Het heropende stuk reed nog niet erg comfortabel en dat was vooral te danken aan een hoop "troep" (lees natuur :) ) en onregelmatigheid.

Ik ben overigens benieuwd hoe lang het open kan blijven, het water dat nu gevallen is lijkt me voldoende voor max 1-2 weken als er niets meer bij komt.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Er is nog veel meer regen nodig denk ik. Dit zal echt niet genoeg zijn voor twee weken schat ik zo. Maar komend weekeinde krijgen we ook weer regen!
Kun je er bij het Cadettenkamp bij het bankje (als je van Dorst afkomt) al op? En is dat heerlijke laatste klimmetje weer open?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ja dat is open. Alleen een lusje in het stuk voor je het veld oversteekt is nog dicht. Bijna helemaal te rijden nu.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ok. Dat laatste stukje zal binnenkort ook wel open gaan dan. Misschien waren ze nog niet zover...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ad58 schreef: ma 8 juni 2020, 15:38 Ok. Dat laatste stukje zal binnenkort ook wel open gaan dan. Misschien waren ze nog niet zover...
Vandaag was het nog dicht.


Gelijk na "de klim + rul stuk" op Cadettenkamp is er aan de rechter kant een eikenprocessierupszusammensein waar je, als je niet oplet, met je rechter schouder tegenaan zou kunnen komen. Opletten daar!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Bergbike schreef: di 9 juni 2020, 15:51
Ad58 schreef: ma 8 juni 2020, 15:38 Ok. Dat laatste stukje zal binnenkort ook wel open gaan dan. Misschien waren ze nog niet zover...
Vandaag was het nog dicht.


Gelijk na "de klim + rul stuk" op Cadettenkamp is er aan de rechter kant een eikenprocessierupszusammensein waar je, als je niet oplet, met je rechter schouder tegenaan zou kunnen komen. Opletten daar!
ellendige beesten zijn het :evil:
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Gisteren weer wat gereden. Kan de staat van Vrachelen het best omschrijven als 'treurig'. Gebied was al verpest door de drang daar ook een laagdrempelige en drukbezochte route aan te leggen, en die route is nu het best te vergelijken met een rollatorpad rond een bejaardenhuis. Alles vlaktrekken en letterlijke alle natuurlijke en seizoensinvloeden uitbannen door allerlei bodembedekking in de rondte te strooien, da's pas echt fietsen in de natuur :-{ Leuke stukken allemaal verziekt door houtsnippers. Een toch al eenvoudige route wordt nu helemaal gereduceerd tot 'walk in the park'. En het meest trieste is nog wel dat dit soort 'onderhoud' alleen maar in toenemende mate zorgt voor een losse toplaag in de toekomst.

Overigens redelijk wat rupsen overal. Gek genoeg geen last, itt mn fietsmaat.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Har77 schreef: vr 12 juni 2020, 08:40 Gisteren weer wat gereden. Kan de staat van Vrachelen het best omschrijven als 'treurig'. Gebied was al verpest door de drang daar ook een laagdrempelige en drukbezochte route aan te leggen, en die route is nu het best te vergelijken met een rollatorpad rond een bejaardenhuis. Alles vlaktrekken en letterlijke alle natuurlijke en seizoensinvloeden uitbannen door allerlei bodembedekking in de rondte te strooien, da's pas echt fietsen in de natuur :-{ Leuke stukken allemaal verziekt door houtsnippers. Een toch al eenvoudige route wordt nu helemaal gereduceerd tot 'walk in the park'. En het meest trieste is nog wel dat dit soort 'onderhoud' alleen maar in toenemende mate zorgt voor een losse toplaag in de toekomst.

Overigens redelijk wat rupsen overal. Gek genoeg geen last, itt mn fietsmaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Har77 schreef: vr 12 juni 2020, 08:40 Gisteren weer wat gereden. Kan de staat van Vrachelen het best omschrijven als 'treurig'. Gebied was al verpest door de drang daar ook een laagdrempelige en drukbezochte route aan te leggen, en die route is nu het best te vergelijken met een rollatorpad rond een bejaardenhuis. Alles vlaktrekken en letterlijke alle natuurlijke en seizoensinvloeden uitbannen door allerlei bodembedekking in de rondte te strooien, da's pas echt fietsen in de natuur :-{ Leuke stukken allemaal verziekt door houtsnippers. Een toch al eenvoudige route wordt nu helemaal gereduceerd tot 'walk in the park'. En het meest trieste is nog wel dat dit soort 'onderhoud' alleen maar in toenemende mate zorgt voor een losse toplaag in de toekomst.

Overigens redelijk wat rupsen overal. Gek genoeg geen last, itt mn fietsmaat.
Gelukkig is er een hele goede permanente oplossing: gewoon nooit meer fietsen hier. :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ad58 schreef: vr 12 juni 2020, 09:18
Har77 schreef: vr 12 juni 2020, 08:40 Gisteren weer wat gereden. Kan de staat van Vrachelen het best omschrijven als 'treurig'. Gebied was al verpest door de drang daar ook een laagdrempelige en drukbezochte route aan te leggen, en die route is nu het best te vergelijken met een rollatorpad rond een bejaardenhuis. Alles vlaktrekken en letterlijke alle natuurlijke en seizoensinvloeden uitbannen door allerlei bodembedekking in de rondte te strooien, da's pas echt fietsen in de natuur :-{ Leuke stukken allemaal verziekt door houtsnippers. Een toch al eenvoudige route wordt nu helemaal gereduceerd tot 'walk in the park'. En het meest trieste is nog wel dat dit soort 'onderhoud' alleen maar in toenemende mate zorgt voor een losse toplaag in de toekomst.

Overigens redelijk wat rupsen overal. Gek genoeg geen last, itt mn fietsmaat.
Gelukkig is er een hele goede permanente oplossing: gewoon nooit meer fietsen hier. :-q
Want, beste Ad? Kritiek hebben mag niet? De onderhoudsploeg is heilig?

Vanuit jouw perspectief kan ik begrijpen dat je matten en snippers toejuicht om rond te kunnen rijden. Daarom zal ik nog beredeneerd reageren op een, met alle respect, stomzinnige post.
Gisteren PR op de Vrachelen route, met pap in de benen en 2 maanden van bijna alleen weg en gravel. Dat zegt mij dat er iets verkeerd gaat in het beheer, niet dat ik op mn oude dag ineens zoveel beter rondrij. Volgens mij is er tevens niets mis met het laten horen van een tegengeluid, en onderbouw ik dat ook.
Dus, wat mij betreft slaat het onderhoud nu volledig door en zijn zowel routes als bikers op termijn beter af met minimaal, maar duurzaam onderhoud. Niet met maatregelen die het verband in de toplaag om zeep helpen (grint, snippers, gaten, matten) en ervoor zorgen dat je nergens meer een inspanning hoeft te doen.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Har77 heeft een punt, Ad. Houdt de tracks uitdagend, voor zover mogelijk.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik kan zonder matten en snippers ook prima uit de voeten hoor. Ik heb niet zo lang geleden nog just for fun de hele uitgedroogde zandvlakte van het Cadettenkamp tweemaal overgestoken en dan de langste stukken. Is best nog pittig nu. En ook nog wat klimmetje in het wild gedaan. Geen matten dus. Maar goed. Ik voel me ook niet echt aangesproken.
Ik zou gewoon eens met de onderhoudsmensen contact opnemen en je bezwaren kenbaar maken. Hier je kritiek uiten heeft weinig zin lijkt me. Een constructief gesprek misschien wel. Zou zo maar kunnen leiden tot wederzijds begrip toch?
En de tracks uitdagend houden vind ik prima. Maar ik denk toch echt dat de omstandigheden nu wat extremer zijn dan normaal. En er wellicht wat meer onderhoud nodig is.
Anders gaan de mensen weer naast de tracks rijden en zijn de single tracks in no time omgetoverd tot tweebaans wegen misschien. En dat lijkt me helemaal een ramp.
Verder heb ik ook begrepen dat de matten nodig zijn om te voorkomen dat de heuvels weg eroderen. Dat zou ook zonde zijn denk ik toch?

En als de mate van inspanning een criterium is... Straks gaan we nog het versnellingssysteem bekritiseren :lol: 34/11-42 mag dan nog, 30/10-50 is voor watjes, en over die lui met twee of drie tandwielen voorop, zullen we het helemaal maar niet hebben... 8) :lol: :lol: :lol:
En dan hebben we ook nog die bandieten die met plus banden rijden om makkelijker door het los zand te komen. Mag eigenlijk ook niet dan...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Met plusbanden zonder versnellingen ? Mag dat wel :oops:
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ad58 schreef: vr 12 juni 2020, 09:18
Har77 schreef: vr 12 juni 2020, 08:40 Gisteren weer wat gereden. Kan de staat van Vrachelen het best omschrijven als 'treurig'. Gebied was al verpest door de drang daar ook een laagdrempelige en drukbezochte route aan te leggen, en die route is nu het best te vergelijken met een rollatorpad rond een bejaardenhuis. Alles vlaktrekken en letterlijke alle natuurlijke en seizoensinvloeden uitbannen door allerlei bodembedekking in de rondte te strooien, da's pas echt fietsen in de natuur :-{ Leuke stukken allemaal verziekt door houtsnippers. Een toch al eenvoudige route wordt nu helemaal gereduceerd tot 'walk in the park'. En het meest trieste is nog wel dat dit soort 'onderhoud' alleen maar in toenemende mate zorgt voor een losse toplaag in de toekomst.

Overigens redelijk wat rupsen overal. Gek genoeg geen last, itt mn fietsmaat.
Gelukkig is er een hele goede permanente oplossing: gewoon nooit meer fietsen hier. :-q
Ik snap die hele tirade niet goed. Heb je nooit in de winter of voorjaar hier gereden? De ondergrond is dan keihard en veel makkelijker te berijden dan nu. De houtsnippers zijn een noodgreep, en het gaat misschien in totaal om enkele tientallen meters.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Tja misschien heb je een punt. Ik vind het onderhoud ook wat aan de overdreven kant. Maar als je het niet leuk vind hoef je er niet te fietsen natuurlijk. Al geventileerd naar Rob?
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie