MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ah, ik rijd op parcours zonder onderhoud, dat is ook niet alles..
Als er een boom valt over een pad, dan blijft hij er liggen, na een tijd ontstaat er een omweggetje naast de omgevallen boom.
Dat is toch echt vervelend als er voorjaarsstormen komen ( ref. regio Antwerpen, Belgie)...
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

MonkeyRider schreef: vr 12 juni 2020, 18:14 Met plusbanden zonder versnellingen ? Mag dat wel :oops:
Die moeten we in de ”groep” gooien denk ik.... :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Ad58 schreef: vr 12 juni 2020, 12:44 En dan hebben we ook nog die bandieten die met plus banden rijden om makkelijker door het los zand te komen. Mag eigenlijk ook niet dan...
Hm, als je op plus banden al een bandiet bent, wat ben je dan wel niet op een Fatbike???
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Goede vraag! Maar niet aan mij om te beantwoorden natuurlijk.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

petter schreef: vr 12 juni 2020, 23:24
Ad58 schreef: vr 12 juni 2020, 12:44 En dan hebben we ook nog die bandieten die met plus banden rijden om makkelijker door het los zand te komen. Mag eigenlijk ook niet dan...
Hm, als je op plus banden al een bandiet bent, wat ben je dan wel niet op een Fatbike???
Maffia
life starts @ 150bpm...
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Har77 schreef: vr 12 juni 2020, 08:40 Gisteren weer wat gereden. Kan de staat van Vrachelen het best omschrijven als 'treurig'. Gebied was al verpest door de drang daar ook een laagdrempelige en drukbezochte route aan te leggen, en die route is nu het best te vergelijken met een rollatorpad rond een bejaardenhuis. Alles vlaktrekken en letterlijke alle natuurlijke en seizoensinvloeden uitbannen door allerlei bodembedekking in de rondte te strooien, da's pas echt fietsen in de natuur :-{ Leuke stukken allemaal verziekt door houtsnippers. Een toch al eenvoudige route wordt nu helemaal gereduceerd tot 'walk in the park'. En het meest trieste is nog wel dat dit soort 'onderhoud' alleen maar in toenemende mate zorgt voor een losse toplaag in de toekomst.

Overigens redelijk wat rupsen overal. Gek genoeg geen last, itt mn fietsmaat.
Ik kan de reactie van Ad goed begrijpen. Zonder de onderhoudsploeg hadden we de routes niet en zeker niet in deze staat. Zoals gezegd worden de paden zonder onderhoud steeds breder omdat men om de modder of het zand heen rijdt. Met de huidige klimaatverandering wordt het steeds moeilijker om routes op zandgronden open te houden en daarom wordt er gezocht naar oplossingen. Dat gebeurt niet alleen hier, maar ook op bijvoorbeeld Schoorl. Daar is men ook aan het proberen iets aan de ondergrond toe te voegen waardoor het niet meer zo los is. Dat is niet natuurlijk, maar men gebruikt wel natuurlijke middelen en voorkomt sluiting. Zonder de matten worden de “heuvels” steeds lager.
Het steekt dat er zoveel werk wordt verricht door een paar mensen terwijl er zoveel anderen alleen maar commentaar leveren en toch de routes blijven gebruiken.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Vandaag een rondje cadettenkamp gereden met mijn zoontje van 7. Lag er eigenlijk verbazend goed bij na de regen van vannacht. Nergens plassen, nergens mul.

En Rob was ook weer lekker aan het werk, samen met een iemand in een hazmat pak die een nest rupsen aan het uitroeien was.

Maar de discussie over sluiten of doorrijden is overal aan de gang.. het punt is dat we (vrijwel) geen natuurlijke mooie routes hebben in NL. Dus de routes die zijn aangelegd hebben onderhoud nodig om te blijven zoals ze bedoeld zijn. Zeker als het relatief druk is. In de Ardennen rijden minder mensen per uur over de tracks. Een aangelegde route is niet te vergelijken met een natuurlijke.

Dus ik ben blij dat het meeste weer open. En fijn dat het zo actief onderhouden wordt!
Thanks!
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 757
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Klopt er zijn er weer wat minder !!
En het Cadettenkamp is nu weer helemaal open 😺😺

Gr fijn weekend
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Onderhoudsman schreef: za 13 juni 2020, 18:37 Klopt er zijn er weer wat minder !!
En het Cadettenkamp is nu weer helemaal open 😺😺

Gr fijn weekend
:-q
Goed bezig!
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Gisterochtend Cadettenkamp en Vrachelen gereden maar wat zijn het heerlijke routes en liggen er goed bij!

De boomschorssnippers op enkele plekken werken prima. Pluim voor de onderhoudsmensen :-q
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag met mijn dikke Cannondale het werk van Rob beetje vast gereden. Voordeel van dikke banden met weinig lucht erin, het helpt onderhoudswerkzaamheden :winkie: . Nog paar Cannondale fans gezien bij het bankje Cadettenkamp. Mooi plekje zo lang t bankje bij Dorst nog niet open is.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Hoe dik zijn je banden dan?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Ad58 schreef: di 16 juni 2020, 00:08 Hoe dik zijn je banden dan?
Het zijn 2,8 banden (27,5+) met 1,0 bar erin :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, mooi man! :-q ik vandaag ook, maar met 2.4 en 1.3 bar. Het lag er netjes bij en was goed te doen. Toch werd ik door 1 mul stukje nog verrast en kwam ik te val. Met te hoge snelheid er in geknald, omdat ik het mezelf te laat realiseerde.
En geen centje last van die rupsen! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ad58 schreef: di 16 juni 2020, 13:20 Haha, mooi man! :-q ik vandaag ook, maar met 2.4 en 1.3 bar. Het lag er netjes bij en was goed te doen. Toch werd ik door 1 mul stukje nog verrast en kwam ik te val. Met te hoge snelheid er in geknald, omdat ik het mezelf te laat realiseerde.
En geen centje last van die rupsen! :-q
kijk morgen nog maar eens naar je armen en benen (of overmorgen). Het begint wat later te jeuken dan bv een muggenbult
Plaats reactie