Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Dat laten liggen van die takken gaat nog een dingetje worden hoor. Met name die stam dwars op de ingang waar je overheen moet. Of ze creëren toch een pad via de zijkant. Ik denk ook niet dat een oproep daartoe op dit forum nut heeft. De mensen hier gaan die echt niet weg halen. Helaas heb ik (te) veel ervaring met versperringen die worden verwijderd omdat mensen zelf menen daar baat bij te hebben.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

De voorzitter himself was de stam bij de ingang vandaag in het beton aan het verankeren :o

Mocht je iemand treffen die hem weg haalt of er een paadje omheen maakt, gewoon meteen slaan, net zo lang tot ie huilend smeekt het nooit meer te doen.

Hij is geweldig ! Nogmaals bedankt :-q
Andere dingetjes, en het parcour in het algemeen ligt er top bij.
Onderhoudsploeg heeft flink werk verricht.

Over techniek gesproken, degene die mij op z'n veldrijfiets compleet zoek reed kon er ook wat van...
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ja, beetje voorlichting is nog wel een dingetje, bordje erbij met uitleg zal al groot deel helpen. Bijna niemand weet wat een Squirrel Catcher is en wat voor doel het heeft.... zit in de pen bij de onderhoudsploeg :-q

Tot die tijd, de tip van Tiewrap gebruiken :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rudolf Diesel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 8 oktober 2018, 14:59

Vandaag heerlijk wat km gemaakt, route ligt er top bij.
En in het bijzonder wil ik de aangepakte jump op de kneet noemen en de afdalingen.

Die stam maakt de drop voor mij heel wat lastiger.
Bunny hops op de E-bike is nog steeds een uitdaging.
nu kan je nog hoppen van af die rigel die er voor ligt alleen denk ik dat die zal wegslijten.

misschien is een ingegraven stam er voor een optie voor de gene die geen probleem met de drop hebben en nog aan het oefenen zijn met het hoppen.

https://youtu.be/gjMRGi54S6g
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Rudolf Diesel schreef: ma 15 juni 2020, 22:15 Vandaag heerlijk wat km gemaakt, route ligt er top bij.
En in het bijzonder wil ik de aangepakte jump op de kneet noemen en de afdalingen.

Die stam maakt de drop voor mij heel wat lastiger.
Bunny hops op de E-bike is nog steeds een uitdaging.
nu kan je nog hoppen van af die rigel die er voor ligt alleen denk ik dat die zal wegslijten.

misschien is een ingegraven stam er voor een optie voor de gene die geen probleem met de drop hebben en nog aan het oefenen zijn met het hoppen.

https://youtu.be/gjMRGi54S6g
Als je niet kan hoppen kan je beter ook niet droppen...
Downhill is geen grapje
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Vanavond voor het eerst 2x de nieuwe zigzag (koninginneduin) drop gedaan. Ik moet zeggen dat de squirrel catcher nog het lastigste onderdeel is hehe, maar misschien is dat gewenning. Drop zelf is prima. Denk dat ik de aanloop op Max 70% van mijn normale snelheid daar deed. Waarschijnlijk kan het harder maar voor een eerste keer was het prima. Top feature! Thanks trailcrew :-q
Rudolf Diesel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 8 oktober 2018, 14:59

B100 schreef: ma 15 juni 2020, 23:05
Rudolf Diesel schreef: ma 15 juni 2020, 22:15 Vandaag heerlijk wat km gemaakt, route ligt er top bij.
En in het bijzonder wil ik de aangepakte jump op de kneet noemen en de afdalingen.

Die stam maakt de drop voor mij heel wat lastiger.
Bunny hops op de E-bike is nog steeds een uitdaging.
nu kan je nog hoppen van af die rigel die er voor ligt alleen denk ik dat die zal wegslijten.

misschien is een ingegraven stam er voor een optie voor de gene die geen probleem met de drop hebben en nog aan het oefenen zijn met het hoppen.

https://youtu.be/gjMRGi54S6g
Als je niet kan hoppen kan je beter ook niet droppen...
Nah :winkie: dat hoppen Komt ook wel
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik denk dat met een ebike dat lipje ook wel voldoende is!
Waar woke is, is vuur
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

B100 schreef: ma 15 juni 2020, 23:05
Rudolf Diesel schreef: ma 15 juni 2020, 22:15


Als je niet kan hoppen kan je beter ook niet droppen...
Dat is nou een uitspraak voor op een tegeltje voor bij de start. :lol:
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Gisteravond ook een rondje gedaan. Lag er perfect bij!

Die nieuwe feature heb ik gepaseerd, wat me wel opviel is dat als je buitenom pakt volle bak, dat je dan wel vrij krap komt met de boom die erachteraan komt. Klein walletje zodat het een kombocht wordt zou misschien helpen? Als je de drop neemt is dat probleem er niet want die lijn is heel anders.
Who needs roads when there's dirt
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

twowheeler schreef: di 16 juni 2020, 12:56 Gisteravond ook een rondje gedaan. Lag er perfect bij!

Die nieuwe feature heb ik gepaseerd, wat me wel opviel is dat als je buitenom pakt volle bak, dat je dan wel vrij krap komt met de boom die erachteraan komt. Klein walletje zodat het een kombocht wordt zou misschien helpen? Als je de drop neemt is dat probleem er niet want die lijn is heel anders.
Kombochten horen niet op de zig-zag afdaling. Imho een van de weinige voorbeelden in NL van een mooie, snelle ruige afdaling, daar horen kombochten e.d. niet bij.
Downhill is geen grapje
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Die liggen er al allemaal hoor alleen zijn ze niet aangelegd maar vanzelf ontstaan door erosie/slijtage en vallen daarom niet op als zijne een kombocht.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kombochtenbonanza’s hebben wij al genoeg. Lekker laten zoals deze is. Wordt zeldzaam op de Nederlandse routes. Straks kan niemand nog een normale bocht nemen.
◼︎ Go round the outside.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Het was maar een idee, ik zeg niet dat er wat schort aan de huidige situatie. De huidige bocht is prima en met plezier te nemen, maar het viel me op dat die boom nu opeens een stuk dichterbij kwam dan voorheen het geval was.
Who needs roads when there's dirt
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Maar als we er nou eens een wall ride van maken? :tong
Plaats reactie