Gestolen Alkmaar: Koga Beach Racer mt54 blauw/zwart

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
SingoSpeedo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Giant NRS

Hey,

graag zouden we wat steun vragen bij het vinden van een gast van onze B&B die zich DAVY VAN DEN BROEK noemde.
Leeftijd zou 41 zijn, postuur is 1.78m. Millimeter haar, hier en daar een tattoo.

Hij is er met mijn mooie in nieuwstaat verkerende Koga Beach Racer vandoor gegaan.

Fiets is gestolen op maandagavond 25-05-2020.

Bedankt! Groetjes Ko
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Niet best, dergelijke berichten...
Heb je geen foto van de bike?
En een lijstje van alle onderdelen die erop zitten? Dat kan wat makkelijker zoeken.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Foto van de fiets beschikbaar?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
SingoSpeedo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Giant NRS

Hallo, bedankt voor het lezen van dit treurige bericht.

Heb helaas geen foto van de fiets zelf, deze komt het internet.
Enige verschil is dat ik een geel zadeltasje (geel zoals zadel) had gemonteerd, en er zat een America Today bidon in. Voor de rest precies hetzelfde.

Afbeelding

Aangifte is inmiddels gedaan.

Mocht iemand iets zien, lezen of horen, graag bellen naar: Ko Zegwaard 0sg6hd4j5vv4hs8nsn8nnsn5nsn8ahh0 (even de letters er tussen uit peuteren ;)

Enorm bedankt!

Edit mod baron062: foto ID kaart verwijderd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Het lijkt mij niet de bedoeling om iemand zijn hele identiteit openbaar te maken. Het lijkt mij dat je handvatten genoeg hebt voor je aangifte.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

baron062 schreef: ma 1 juni 2020, 10:50 Het lijkt mij niet de bedoeling om iemand zijn hele identiteit openbaar te maken. Het lijkt mij dat je handvatten genoeg hebt voor je aangifte.
Had ie niet moeten stelen, toch?
Omdraaien kan altijd nog!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

JMA1992 schreef: do 18 juni 2020, 11:54
baron062 schreef: ma 1 juni 2020, 10:50 Het lijkt mij niet de bedoeling om iemand zijn hele identiteit openbaar te maken. Het lijkt mij dat je handvatten genoeg hebt voor je aangifte.
Had ie niet moeten stelen, toch?
Hoe weet jij 100% zeker dat deze persoon iets gestolen heeft?
Uiteraard geloof ik topicstarter, maar voor zelfde geld is het iemand die de ander wil zwartmaken met een bullshit verhaal.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Kan me sowieso niet voorstellen dat die gegevens juist zijn.
Anders zou hij wel erg dom zijn.....
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

maaf2 schreef: do 18 juni 2020, 12:04
JMA1992 schreef: do 18 juni 2020, 11:54

Had ie niet moeten stelen, toch?
Hoe weet jij 100% zeker dat deze persoon iets gestolen heeft?
Uiteraard geloof ik topicstarter, maar voor zelfde geld is het iemand die de ander wil zwartmaken met een bullshit verhaal.
Dat weet je niet, maar goed het ene spoor leid dan wel tot de ander.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

JMA1992 schreef: do 18 juni 2020, 13:27
maaf2 schreef: do 18 juni 2020, 12:04
Hoe weet jij 100% zeker dat deze persoon iets gestolen heeft?
Uiteraard geloof ik topicstarter, maar voor zelfde geld is het iemand die de ander wil zwartmaken met een bullshit verhaal.
Dat weet je niet, maar goed het ene spoor leid dan wel tot de ander.
Ja, maar het ongevraagd openbaar zetten van privé gegevens is ook strafbaar. Als je daarnaast nog eens een feit ten laste legt aan die persoon en dat blijkt achteraf niet waar te zijn (sowieso is iedereen in NL onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en mogen we niet voor eigen rechter spelen), dan is het laster:

"Op het plegen van laster is een maximale straf gesteld van twee jaren gevangenisstraf of een boete van de vierde categorie."

Is het dat waard?
SingoSpeedo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 15:47
Mijn mountainbike: Giant NRS

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Ja ik besef me dat het op zo’n resolute manier wijzen van de vinger op iemand niet de beste manier is om zo iets aan te pakken.

Ik handelde vanuit de emotie en ben er nog steeds van overtuigd dat dit niet een element is die op eenzelfde niveau deel neemt aan de maatschappij zoals jullie en ik en daarom ook niet dezelfde rechten hoeft te verkrijgen.

Het is inderdaad niet juist van mij om, slachtoffer of niet, uit te gaan van onvoorwaardelijke steun van niet-betrokkenen bij het innemen van deze houding.

Ondanks het doen van een uitgebreide aangifte hebben we nog geen terugkoppeling mogen ontvangen.

De Beachracer wordt nog steeds gemist dus dit topic is nog niet gesloten, nogmaals dank voor het aanbieden van dit platform.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik snap jouw reactie ook wel, singospeedo. Ik zou ook super pissig zijn en alles proberen aan te grijpen om dader te pakken te krijgen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Mark-V schreef: vr 19 juni 2020, 09:16
JMA1992 schreef: do 18 juni 2020, 13:27

Dat weet je niet, maar goed het ene spoor leid dan wel tot de ander.
Ja, maar het ongevraagd openbaar zetten van privé gegevens is ook strafbaar. Als je daarnaast nog eens een feit ten laste legt aan die persoon en dat blijkt achteraf niet waar te zijn (sowieso is iedereen in NL onschuldig tot het tegendeel bewezen is, en mogen we niet voor eigen rechter spelen), dan is het laster:

"Op het plegen van laster is een maximale straf gesteld van twee jaren gevangenisstraf of een boete van de vierde categorie."

Is het dat waard?
Waarschijnlijk niet, maar ik zou ook elk aanknopingspunt gebruiken en kenbaar maken. Maar bovengenoemde is misschien wel de reden waarom er zo veel mensen in Nederland ongestraft wegkomen met dingen. Maar dit forum is niet een plek om daar discussie over te voeren. Ik begrijp beide standpunten van het wel/niet vermelden. Ik zou het, na enig research, ook gewoon vermelden. Tegenwoordig heb je makkelijk een foto bij een naam.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

JMA1992 schreef: vr 19 juni 2020, 11:37 Waarschijnlijk niet, maar ik zou ook elk aanknopingspunt gebruiken en kenbaar maken. Maar bovengenoemde is misschien wel de reden waarom er zo veel mensen in Nederland ongestraft wegkomen met dingen. Maar dit forum is niet een plek om daar discussie over te voeren. Ik begrijp beide standpunten van het wel/niet vermelden. Ik zou het, na enig research, ook gewoon vermelden. Tegenwoordig heb je makkelijk een foto bij een naam.
Alleen jij bent geen rechercheur toch?
Zelfs al zou jij al het bewijs aan kunnen leveren waardoor er onomstotelijk vast komt te staan wie jouw fiets gestolen heeft, dan zal daar nog niets mee gedaan worden. Sterker nog, je zou het onderzoek zelfs tegen werken.

Voor zaken waarin in NL de politie niet voorziet mbt opsporing, zou je evt gebruik kunnen maken van een particulier onderzoeker (privé detective). Deze heeft een opleiding gedaan en een vergunning (gele pas) om objectief onderzoek te kunnen verrichten en deze op een objectieve manier te kunnen verwoorden in een rapportage.
Dat kun je rechtsgeldig gebruiken (denk b.v. aan fraude met de partneralimentatie), maar je eigen onderzoek is vooral om je eigen frustratie te sussen, verder heb je er niets aan. En zoals ik al eerder zei, kun je ook niet zomaar alles openbaar maken.

Ik ben het ook niet met je eens dat dat de reden is waarom mensen in NL "zoveel" met allerlei dingen wegkomen. Stel je eens voor dat het wèl toegestaan zou zijn om iedere (mogelijke) overtreder publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, zelfs nog voordat deze veroordeeld is door een onafhankelijke rechter. Dan kan iemand dus ook zomaar jou vanalles toewijzen en aan de schandpaal nagelen om iets wat je misschien helemaal niet gedaan hebt.
Zou jij je dan nog veilig voelen? Zodra je dan op begint te vallen omdat je ergens beter in bent, of ergens publiekelijk voor staat, dan wordt je daarmee al vrijwel automatisch het doelwit van mensen die allerlei dingen over je gaan roepen.....

We willen allemaal hetzelfde hè, integere mensen om ons heen die met hun vingers van andermans spullen afblijven. Alleen als het zo eenvoudig zou zijn geweest om daar de perfecte oplossing voor te bedenken, dan was vast iemand je al voor geweest....

Ik hoop dat TS z'n fiets terugkomt :wink:
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Mark-V schreef: vr 19 juni 2020, 13:19
JMA1992 schreef: vr 19 juni 2020, 11:37 Waarschijnlijk niet, maar ik zou ook elk aanknopingspunt gebruiken en kenbaar maken. Maar bovengenoemde is misschien wel de reden waarom er zo veel mensen in Nederland ongestraft wegkomen met dingen. Maar dit forum is niet een plek om daar discussie over te voeren. Ik begrijp beide standpunten van het wel/niet vermelden. Ik zou het, na enig research, ook gewoon vermelden. Tegenwoordig heb je makkelijk een foto bij een naam.
Alleen jij bent geen rechercheur toch?
Zelfs al zou jij al het bewijs aan kunnen leveren waardoor er onomstotelijk vast komt te staan wie jouw fiets gestolen heeft, dan zal daar nog niets mee gedaan worden. Sterker nog, je zou het onderzoek zelfs tegen werken.

Voor zaken waarin in NL de politie niet voorziet mbt opsporing, zou je evt gebruik kunnen maken van een particulier onderzoeker (privé detective). Deze heeft een opleiding gedaan en een vergunning (gele pas) om objectief onderzoek te kunnen verrichten en deze op een objectieve manier te kunnen verwoorden in een rapportage.
Dat kun je rechtsgeldig gebruiken (denk b.v. aan fraude met de partneralimentatie), maar je eigen onderzoek is vooral om je eigen frustratie te sussen, verder heb je er niets aan. En zoals ik al eerder zei, kun je ook niet zomaar alles openbaar maken.

Ik ben het ook niet met je eens dat dat de reden is waarom mensen in NL "zoveel" met allerlei dingen wegkomen. Stel je eens voor dat het wèl toegestaan zou zijn om iedere (mogelijke) overtreder publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, zelfs nog voordat deze veroordeeld is door een onafhankelijke rechter. Dan kan iemand dus ook zomaar jou vanalles toewijzen en aan de schandpaal nagelen om iets wat je misschien helemaal niet gedaan hebt.
Zou jij je dan nog veilig voelen? Zodra je dan op begint te vallen omdat je ergens beter in bent, of ergens publiekelijk voor staat, dan wordt je daarmee al vrijwel automatisch het doelwit van mensen die allerlei dingen over je gaan roepen.....

We willen allemaal hetzelfde hè, integere mensen om ons heen die met hun vingers van andermans spullen afblijven. Alleen als het zo eenvoudig zou zijn geweest om daar de perfecte oplossing voor te bedenken, dan was vast iemand je al voor geweest....

Ik hoop dat TS z'n fiets terugkomt :wink:
-Zelfs al zou jij al het bewijs aan kunnen leveren waardoor er onomstotelijk vast komt te staan wie jouw fiets gestolen heeft, dan zal daar nog niets mee gedaan worden. Sterker nog, je zou het onderzoek zelfs tegen werken. - En dat is precies wat er aan schort in dit land..

Maar je bent goed op de hoogte van hoe de vork in de steel zit. Theoretisch klinkt het heel mooi maar als je de cijfers erbij pakt ( 55% van de aangiftes uit 2016 regelrecht in de prullenbak, waaronder oplichting en diefstal van met name fietsen ). 16,500 zaken zijn in 2017 vroegtijdig gestopt vanwege tekort aan mankracht? Dus 16,5000 extra benadeelden ivm geen mensen/tijd/geld of zin?

Als er hier op het dorp wat gestolen wordt rijden ze als eerst naar 1 bepaald persoon, waar het 7 van de 10 keer ligt. Zou ik hem dan niet mogen aanwijzen omdat hij er 3 van de 10 keer niets mee te maken heeft?

Persoonlijk voor mij heel eenvoudig. Ik werk hard voor mijn spullen en als ik een duidelijk vermoeden heb dat een bepaald onverlaat deze in zijn bezit heeft en ik kan hem niet vinden dan plaats ik het wel op social media/internet. Als ik een gezicht en een naam heb dan kan ik zelf wel uitvogelen of die bij elkaar passen of niet. Ik ga niet zitten wachten tot de politie zich eindelijk eens een keer gaat bekommeren om mijn spullen, die dan al verhandeld zijn.

Ik heb persoonlijk ook situaties gehad waarbij ik niet ben geholpen na het doen van een aangifte. Gewoon nooit meer wat van gehoord.. Daarintegen heb ik in mijn jeugd ook dingen uitgespookt waartegen aangifte is gedaan en daar ben ik ook mee weggekomen. Afgelopen jaar is mijn schoonvader opgelicht via whatsapp en die heeft aangifte moeten doen bij de politie en de bank en uiteindelijk is het de bank die ervoor heeft kunnen zorgen dat hij zijn geld terug kreeg. Van de politie nooit meer iets gehoord.

Ik wil nog wel uren deze discussie met je aan gaan hoor. Ik ben het met je eens dat je niet zomaar alles openbaar mag maken. Maar zomaar alles openbaar maken of met een gegronde reden/degelijk onderzoek daar zit in mijn opinie een hoop verschil tussen. Ik ben het ook eens met je over de hoop dat TS zijn fiets terug krijgt.
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie