route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

DJMARCO schreef: do 25 juni 2020, 18:56 Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar daar kom ik dan wel achter ...?

Zijn er stadsbos 013 route rijders die met een dropper rijden en daar veel voordeel bij hebben?

Dit word als nieuwe biker mijn vaste route en vroeg me af of de ervaren rijders er op deze route veel voordeel bij halen? Ik merk dat ik in de kombochten, kleine sprongetjes en afdalingen veel uit het zadel kom ( ik ben een oude bmx-er van 30 jaar geleden☺️). Het zadel zit mij nu nog niet in de weg al vraag ik mij af hoe dit is als ik wat meer ervaren ben op deze route?

Mijn zadel staat nu op de “normale” fiets hoogte
Ik gebruik m altijd. Er zitten namelijk een paar verkeerslichten in de route ;)

Op de route zelf gebruik ik 'm 1x. Er zit aan de Gilzerbaan een leuk drop in stukje thv de pompstationweg. Daar heb je er echt voordeel van als de snelheid wat hoger ligt.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

DJMARCO schreef: do 25 juni 2020, 18:56 Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar daar kom ik dan wel achter ...?

Zijn er stadsbos 013 route rijders die met een dropper rijden en daar veel voordeel bij hebben?

Dit word als nieuwe biker mijn vaste route en vroeg me af of de ervaren rijders er op deze route veel voordeel bij halen? Ik merk dat ik in de kombochten, kleine sprongetjes en afdalingen veel uit het zadel kom ( ik ben een oude bmx-er van 30 jaar geleden☺️). Het zadel zit mij nu nog niet in de weg al vraag ik mij af hoe dit is als ik wat meer ervaren ben op deze route?

Mijn zadel staat nu op de “normale” fiets hoogte
Ik weet niet aan welke kant van Tilburg je woont maar het zou zonde zijn als LDD niet ook je nieuwe vaste route zou worden
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Hoe ligt 013 er op dit moment bij trouwens? Weer net zo'n zandbak als twee weken terug?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

[/quote]

Ik weet niet aan welke kant van Tilburg je woont maar het zou zonde zijn als LDD niet ook je nieuwe vaste route zou worden
[/quote]

LDD ? Dorst ?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Agamer schreef: do 25 juni 2020, 21:20 Hoe ligt 013 er op dit moment bij trouwens? Weer net zo'n zandbak als twee weken terug?
Ik heb als beginner niet de hele route gereden vanavond. Maar het stuk vanaf de Gilzerbaan tot aan het belslijntje kent behoorlijk wat los zand op sommige stukken. Dit was afgelopen zaterdag nog een stuk beter. Maar al met al voor mij als beginner nog goed te doen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: do 25 juni 2020, 19:10
DJMARCO schreef: do 25 juni 2020, 18:56 Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag maar daar kom ik dan wel achter ...?

Zijn er stadsbos 013 route rijders die met een dropper rijden en daar veel voordeel bij hebben?

Dit word als nieuwe biker mijn vaste route en vroeg me af of de ervaren rijders er op deze route veel voordeel bij halen? Ik merk dat ik in de kombochten, kleine sprongetjes en afdalingen veel uit het zadel kom ( ik ben een oude bmx-er van 30 jaar geleden☺️). Het zadel zit mij nu nog niet in de weg al vraag ik mij af hoe dit is als ik wat meer ervaren ben op deze route?

Mijn zadel staat nu op de “normale” fiets hoogte
Ik gebruik m altijd. Er zitten namelijk een paar verkeerslichten in de route ;)

Op de route zelf gebruik ik 'm 1x. Er zit aan de Gilzerbaan een leuk drop in stukje thv de pompstationweg. Daar heb je er echt voordeel van als de snelheid wat hoger ligt.
Thx ik zie t wel als een leuke update en ook zeker handig bij de stoplichten als je uit je pedalen komt ...hahah
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Agamer schreef: do 25 juni 2020, 21:20 Hoe ligt 013 er op dit moment bij trouwens? Weer net zo'n zandbak als twee weken terug?
Nou nou, in vergelijking met andere routes in de omgeving is deze route meestal nog het beste te doen hooooooooooooor.
Ldd wordt zelfs alleen maar leuker als het een zandbak wordt. Lekker rustig :winkie:
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

DJMARCO schreef: do 25 juni 2020, 22:02
Ik weet niet aan welke kant van Tilburg je woont maar het zou zonde zijn als LDD niet ook je nieuwe vaste route zou worden

LDD ? Dorst ?
Drunense duinen :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

ivocare schreef: vr 26 juni 2020, 07:27 Nou nou, in vergelijking met andere routes in de omgeving is deze route meestal nog het beste te doen hooooooooooooor.
Dat is zo, maar vooral omdat het nog relatief kort geleden is aangelegd. De laatste keer dat ik er was, was ook hier uiteindelijk veel "schade" ontstaan door de droogte.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Vanochtend een rondje gedaan en het is erg goed te doen. Voor de echt snelle leuke stukken is het laagje los zand soms net te dik waardoor je iets meer reserve in moet bouwen. Maar gewoon goed te rijden :)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Iemand misschien vanochtend hier gefietst na de zware regen van gisteren?
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Jup, 2 rondjes gedaan, route ligt er goed bij, zeer weinig plassen en de zandbakken zijn verdwenen.

Wel stuk of 6 omgewaaide bomen over het pad, en meteen gemeld uiteraard.
Daar zal het onderhoudsteam het druk mee krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Canard schreef: za 27 juni 2020, 14:04 Jup, 2 rondjes gedaan, route ligt er goed bij, zeer weinig plassen en de zandbakken zijn verdwenen.

Wel stuk of 6 omgewaaide bomen over het pad, en meteen gemeld uiteraard.
Daar zal het onderhoudsteam het druk mee krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Extra TTFs!
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Canard schreef: za 27 juni 2020, 14:04 Jup, 2 rondjes gedaan, route ligt er goed bij, zeer weinig plassen en de zandbakken zijn verdwenen.

Wel stuk of 6 omgewaaide bomen over het pad, en meteen gemeld uiteraard.
Daar zal het onderhoudsteam het druk mee krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Welke gedeelte is dit?

Ik heb als beginner het stuk bij de Gilzerbaan a58 en Gilzerbaan tm belslijntje gefietst daar was alles oké
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Het rechte stukje tussen het bos bij HC Tilburg en het klimmetje het talud op bij het spoor.
Plaats reactie