Gay mountainbikers / forumleden

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
ikwilfietsen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 13:43

maverick76 schreef: za 27 juni 2020, 10:06
Mario070 schreef: vr 26 juni 2020, 15:38

TS is niet meer online geweest :-{ ik heb een mail naar TS gestuurd :-q
Gaat het niet meestal zo hier? Iemand stelt een serieuze vraag en de haantjes eigenen het topic binnen de eerste pagina toe en gaan met elkaar in discussie. Hoeveel reacties zijn er nu werkelijk gekomen op de vraag in de startpost?

Weer iemand die eens maar nooit meer iets durft te posten? Ja heel sociaal wereldje dat mountainbiken. :-q

Iemand nog een glaasje hypocriet? :bier:
Ik ben er nog hoor :wink: Het is wel bergen leeswerk zo :lol:
ikwilfietsen
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 13:43

Ik heb nog wel een prive berichtje gekregen van een mede forum lid. Hij is ook gay, en keek er van op dat ik het zo openlijk hier plaats. Zelf durfde hij dat niet zo en was hij bang om een stempeltje te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat dit nog wel vaker is. Omdat het niet snel openlijk geuit wordt of dat het niet 'normaal' is. Bang om veroordeeld te worden of om negatieve reacties te krijgen. Wat denken jullie?

Kennen jullie ook proffesionele mountainbikers/ downhillers /enduro rijders/ wielrenners die gay zijn?
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Je vraag is dus al beantwoord in dat privé bericht, ja niet iedereen durf er openlijk voor uit te komen. Helaas nog steeds waar in 2020. Naast de al eerder genoemde Missy Giove weet ik geen andere gay top mountainbikers, al gaan er over de vrouwen natuurlijk altijd geruchten dat er een aantal lesbisch zijn (zucht).

Het is dus wel dapper dat je er open voor uitkomt, en dat is dus nog steeds nodig om de acceptatie, de zichtbaarheid en het zelfvertrouwen van de gay mountainbikers (maar ook in de maatschappij) te vergroten. Het lijkt erop dat je hier toch een aantal mede gay bikers gevonden hebt, ook bij ons op de club is er een lesbisch stel. Ze zijn er heus, nu hoeft niet iedereen erover te posten, maar dat moet wel kunnen zonder je zorgen te hoeven maken over gevolgen van dat bericht als je ervoor kiest dat wel te doen. Ik hoop dat je wat leuke contacten om mee te fietsen overhoud aan dit topic.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ikwilfietsen schreef: ma 29 juni 2020, 23:17
Ik vind zeker dat er grappen gemaakt mogen worden! Groene kermit, het potje en dekseltje, reetfietsers... Moet allemaal kunnen! Wat ik wel kut vind is wanneer er gescholden wordt met 'homo' of 'nicht' of wanneer mensen echt belachelijk gemaakt worden. Maarja, nu scheld ik zelf weer met kut, dus daar kunnen vrouwen dan weer aanstoot van nemen.
Ik denk dus inderdaad dat het niet op de persoon gespeeld moet worden en dat de achterliggende intentie goed moet zijn (als een grapje bedoeld, en niet bedoeld om iemand de grond in te boren).
Het lastige aan complementair taalgebruik is dat waar de een aanstoot aan neemt de ander geen emotie bij heeft.
Een van mijn vrienden is gay en daar heel open over, schelden met homo dit homo dat is voor hem echt niet leuk en vind ik daarom echt niet tof. Zelf teveel ervaring met kanker dus kankerzooi ligt voor mij weer wat gevoelig.
Ik schijn nogal vaak teringzooi te zeggen, maar hoorde laatst iemand die dat gehad had en er echt dood en doodziek van was geweest en daar heel erg van schrok. Maar ja als je goed je hoofd of voet stoot zeggen goh wat een nare ervaring is toch ook wat lastig. :roll:
Verder met je eens hoor, moedwillig kwetsen zou je niet moeten willen, aan de andere kant denk ik ook dat mensen ook niet altijd achter alles wat moeten zoeken en soms een iets lager betrekkingsniveau, dikke huid zouden moeten krijgen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Really.... :-{ :~
Who cares. Wat een topic...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik denk echt dat voor 98% het niemand hier iets interesseert welke geaardheid een medebiker heeft.

Sinds ik hier ben heb ik veelvuldig contact met een aantal bikers. We gaan geregeld gezamenlijk of in kleinere groepjes fietsen in binnen en buitenland. Iedereen is zo ontzettend verschillend van elkaar dat het op voorhand een wonder is dat onze groep bij elkaar is. Er is eigenlijk maar 1 ding die we gezamenlijk delen en dat is onze hobby mountainbiken. En dat tezamen met een portie gezonde humor en respect naar elkaar toe is alles wat nodig is.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(Wat mij opvalt, 13 pagina's verder... dat er nog geen bruggetje is gemaakt naar de huidige Black Lives Matter discussies. BLM werd in dit topic nog nergens aangehaald, maar er is ook nog geen eigen topic over geopend. Had best gekund, gezien alle commotie wereldwijd. Op het forum blijft het stil... Dat thema raakt ook aan 'discriminatie', 'acceptatie, 'onbedoeld kwetsen zonder dat de intentie verkeerd was'.
Nou ja, het zijn beiden gespreksonderwerpen die gevoelig kunnen liggen, laat ik het zo maar uitdrukken).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jurf schreef: di 30 juni 2020, 10:23
ikwilfietsen schreef: ma 29 juni 2020, 23:17
Ik vind zeker dat er grappen gemaakt mogen worden! Groene kermit, het potje en dekseltje, reetfietsers... Moet allemaal kunnen! Wat ik wel kut vind is wanneer er gescholden wordt met 'homo' of 'nicht' of wanneer mensen echt belachelijk gemaakt worden. Maarja, nu scheld ik zelf weer met kut, dus daar kunnen vrouwen dan weer aanstoot van nemen.
Ik denk dus inderdaad dat het niet op de persoon gespeeld moet worden en dat de achterliggende intentie goed moet zijn (als een grapje bedoeld, en niet bedoeld om iemand de grond in te boren).
Het lastige aan complementair taalgebruik is dat waar de een aanstoot aan neemt de ander geen emotie bij heeft.
Een van mijn vrienden is gay en daar heel open over, schelden met homo dit homo dat is voor hem echt niet leuk en vind ik daarom echt niet tof. Zelf teveel ervaring met kanker dus kankerzooi ligt voor mij weer wat gevoelig.
Ik schijn nogal vaak teringzooi te zeggen, maar hoorde laatst iemand die dat gehad had en er echt dood en doodziek van was geweest en daar heel erg van schrok. Maar ja als je goed je hoofd of voet stoot zeggen goh wat een nare ervaring is toch ook wat lastig. :roll:
Verder met je eens hoor, moedwillig kwetsen zou je niet moeten willen, aan de andere kant denk ik ook dat mensen ook niet altijd achter alles wat moeten zoeken en soms een iets lager betrekkingsniveau, dikke huid zouden moeten krijgen.
Ik denk dat een blanke hetero man niet beseft hoe vaak er grappen worden gemaakt ten koste van minderheden. Allemaal denken ze dat een grap wel moet kunnen, maar de slachtoffers krijgen die “grappen” de hele tijd te horen en dan ligt het wel anders. En er iets van zeggen kunnen ze al helemaal niet want dan krijgen ze pas echt een bak shit over zich heen.
Het inleven in het leven van een minderheid blijkt voor de meesten best lastig.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Mad Wally schreef: di 30 juni 2020, 10:59
Jurf schreef: di 30 juni 2020, 10:23

Het lastige aan complementair taalgebruik is dat waar de een aanstoot aan neemt de ander geen emotie bij heeft.
Een van mijn vrienden is gay en daar heel open over, schelden met homo dit homo dat is voor hem echt niet leuk en vind ik daarom echt niet tof. Zelf teveel ervaring met kanker dus kankerzooi ligt voor mij weer wat gevoelig.
Ik schijn nogal vaak teringzooi te zeggen, maar hoorde laatst iemand die dat gehad had en er echt dood en doodziek van was geweest en daar heel erg van schrok. Maar ja als je goed je hoofd of voet stoot zeggen goh wat een nare ervaring is toch ook wat lastig. :roll:
Verder met je eens hoor, moedwillig kwetsen zou je niet moeten willen, aan de andere kant denk ik ook dat mensen ook niet altijd achter alles wat moeten zoeken en soms een iets lager betrekkingsniveau, dikke huid zouden moeten krijgen.
Ik denk dat een blanke hetero man niet beseft hoe vaak er grappen worden gemaakt ten koste van minderheden. Allemaal denken ze dat een grap wel moet kunnen, maar de slachtoffers krijgen die “grappen” de hele tijd te horen en dan ligt het wel anders. En er iets van zeggen kunnen ze al helemaal niet want dan krijgen ze pas echt een bak shit over zich heen.
Het inleven in het leven van een minderheid blijkt voor de meesten best lastig.
We hebben de illusie dat we uniek zijn. Voor degene die de grap maakt is het een briljante zelfverzonnen grap. De ontvanger hoort dezelfde grap echter dag in dag uit van tig "unieke" grappenmakers.
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Mad Wally schreef: di 30 juni 2020, 10:59
Jurf schreef: di 30 juni 2020, 10:23

Het lastige aan complementair taalgebruik is dat waar de een aanstoot aan neemt de ander geen emotie bij heeft.
Een van mijn vrienden is gay en daar heel open over, schelden met homo dit homo dat is voor hem echt niet leuk en vind ik daarom echt niet tof. Zelf teveel ervaring met kanker dus kankerzooi ligt voor mij weer wat gevoelig.
Ik schijn nogal vaak teringzooi te zeggen, maar hoorde laatst iemand die dat gehad had en er echt dood en doodziek van was geweest en daar heel erg van schrok. Maar ja als je goed je hoofd of voet stoot zeggen goh wat een nare ervaring is toch ook wat lastig. :roll:
Verder met je eens hoor, moedwillig kwetsen zou je niet moeten willen, aan de andere kant denk ik ook dat mensen ook niet altijd achter alles wat moeten zoeken en soms een iets lager betrekkingsniveau, dikke huid zouden moeten krijgen.
Ik denk dat een blanke hetero man niet beseft hoe vaak er grappen worden gemaakt ten koste van minderheden. Allemaal denken ze dat een grap wel moet kunnen, maar de slachtoffers krijgen die “grappen” de hele tijd te horen en dan ligt het wel anders. En er iets van zeggen kunnen ze al helemaal niet want dan krijgen ze pas echt een bak shit over zich heen.
Het inleven in het leven van een minderheid blijkt voor de meesten best lastig.
Er worden grappen gemaakt over iedereen en alles, dus is het logisch dat minderheden daardoor ook ter spraken komen..

In Parimarobo kreeg je als blanke allerlei namen ( helemaal tijdens het uitgaansleven ) en hoorde je ook allerlei stereotyperingen langskomen.

De meesten doet het niks, en een paar blanke gasten waren er wel over aan het zeiken.
Andersom gaat het natuurlijk net zo, zat getinte/donkere kennissen/familieleden en daar kan je allerlei grappen over maken. Alleen een enkeling vind het niet leuk ( en mag op zijn beurt daar wat van zeggen ).
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
rikkertsmf
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 10:32
Mijn mountainbike: Giant Fathom 1 2019

Jurf schreef: di 30 juni 2020, 10:23
ikwilfietsen schreef: ma 29 juni 2020, 23:17
Ik vind zeker dat er grappen gemaakt mogen worden! Groene kermit, het potje en dekseltje, reetfietsers... Moet allemaal kunnen! Wat ik wel kut vind is wanneer er gescholden wordt met 'homo' of 'nicht' of wanneer mensen echt belachelijk gemaakt worden. Maarja, nu scheld ik zelf weer met kut, dus daar kunnen vrouwen dan weer aanstoot van nemen.
Ik denk dus inderdaad dat het niet op de persoon gespeeld moet worden en dat de achterliggende intentie goed moet zijn (als een grapje bedoeld, en niet bedoeld om iemand de grond in te boren).
Het lastige aan complementair taalgebruik is dat waar de een aanstoot aan neemt de ander geen emotie bij heeft.
Een van mijn vrienden is gay en daar heel open over, schelden met homo dit homo dat is voor hem echt niet leuk en vind ik daarom echt niet tof. Zelf teveel ervaring met kanker dus kankerzooi ligt voor mij weer wat gevoelig.
Ik schijn nogal vaak teringzooi te zeggen, maar hoorde laatst iemand die dat gehad had en er echt dood en doodziek van was geweest en daar heel erg van schrok. Maar ja als je goed je hoofd of voet stoot zeggen goh wat een nare ervaring is toch ook wat lastig. :roll:
Verder met je eens hoor, moedwillig kwetsen zou je niet moeten willen, aan de andere kant denk ik ook dat mensen ook niet altijd achter alles wat moeten zoeken en soms een iets lager betrekkingsniveau, dikke huid zouden moeten krijgen.
Volledig mee eens, maar als nog. als je iets aanstootgevend vind mag je er gerust wat van zeggen vind ik. ( je kan het die persoon alleen niet verplichten ).

Ik gebruik rustig kanker of tering, of tyfus bij mijn kameraden met bepaalde zinsuitdrukkingen, maar op het moment dat iemand daar wat van zegt houd ik er rekening mee. Vind het alleen mega hypocriet als mensen echt belachelijk offended/pissig worden.

Mijn tante is overleden omdat ze haar nek brak na een val van een krukje, hoe ze haar vonden en wat het deed in de familie was echt afschuwelijk. maar ik ga ook niet helemaal balls to the wall als iemand 'krukje' gebruikt in een zin.

Zo simpel kijk ik tegen gebruik van elk woord aan. ( en ja, als iemand daar moeite mee heeft mogen ze dat gerust zeggen en toon ik begrip. zolang ze ook begrip tonen dat ik andere intenties heb met het gebruik van zulke woorden )
Old enough to know better. Young enough to do it anyway!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

bartsince1975 schreef: di 30 juni 2020, 07:52 Naast de al eerder genoemde Missy Giove weet ik geen andere gay top mountainbikers, al gaan er over de vrouwen natuurlijk altijd geruchten dat er een aantal lesbisch zijn (zucht).
Ik weet van Lea Davison en Emilie Siegenthaler dat ze gay zijn, maar idd bij de heren zijn ze er niet zo open over.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mad Wally schreef: di 30 juni 2020, 10:59 Ik denk dat een blanke hetero man niet beseft hoe vaak er grappen worden gemaakt ten koste van minderheden. Allemaal denken ze dat een grap wel moet kunnen, maar de slachtoffers krijgen die “grappen” de hele tijd te horen en dan ligt het wel anders. En er iets van zeggen kunnen ze al helemaal niet want dan krijgen ze pas echt een bak shit over zich heen.
Het inleven in het leven van een minderheid blijkt voor de meesten best lastig.
Ik denk dat dat per persoon verschillend is.
Ik ben zelf opgegroeid als "Kaaskop" in een wijk waar aanzienlijk meer mensen met allochtone roots als Nederlanders woonden en de meeste van mijn vriendjes Mo/Memhed of Yousef 1 tot en met zoveel heette.
Het grappige is, mijn moeders kant is Joods dus volgens de Joodse regels ben ik dat dus ook. Voor mij is dat geen issue, ik ben niet praktiserend en zo atheïstisch als maar kan, maar bij sommige landen ingaan is dat nog wel eens een dingetje en ik ben wel iets scherper/alerter/meer bewust van antisemitisme net als ikwilfietsen scherper zal zijn op homohaters.
Anyway, mijn Oma woonde vlak bij ons en veel van die jongens die ook schelden met kanker joden hier en daar waar de kranten vol mee staan waren allemaal heel erg beleefd tegen mijn oma en daar gek op. Toen zij slecht ter been werd deden ze boodschappen voor haar als wij met vakantie. waren en kookte voor haar etc :lol: :lol:

Ik geloof dus best dat ik een idee heb wat het is om een minderheid te zijn en hoe dat met grappen en opmerkingen zit, alleen ik trek mij er minder van aan.

Verder best heel erg met Rikkert eens. :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

ikwilfietsen schreef: ma 29 juni 2020, 23:42 Ik heb nog wel een prive berichtje gekregen van een mede forum lid. Hij is ook gay, en keek er van op dat ik het zo openlijk hier plaats. Zelf durfde hij dat niet zo en was hij bang om een stempeltje te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat dit nog wel vaker is. Omdat het niet snel openlijk geuit wordt of dat het niet 'normaal' is. Bang om veroordeeld te worden of om negatieve reacties te krijgen. Wat denken jullie?

Kennen jullie ook proffesionele mountainbikers/ downhillers /enduro rijders/ wielrenners die gay zijn?
Gay profs zou ik niet zo weten. Prof wielrenners lijkt me een lastig wereldje om in uit de kast te komen, veel stoere praat. MTB is wat relaxter, en die slapen ook niet wekenlang bij elkaar op de hotelkamer enzo. Maar dan nog, bij topsporters zie je sowieso weinig gays (wat niet wil zeggen ddat ze er niet zijn).
Bij de club waar ik fiets zitten er wel een paar (ook letterlijk een echtpaar). En er zijn ook mensen van wie ik denk dat het zou kunnen maar het is voor mij niet echt een issue, dus ik ga daar ook niet naar vragen. Het is een beetje net al met vegetariers. Sommige zijn heel overduidelijk en hebben het er regelmatig over, bij andere kom je er pas achter als je voor de tweede keer vraagt: wil je echt geen bitterbal?
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

zonoskar schreef: di 30 juni 2020, 12:47
bartsince1975 schreef: di 30 juni 2020, 07:52 Naast de al eerder genoemde Missy Giove weet ik geen andere gay top mountainbikers, al gaan er over de vrouwen natuurlijk altijd geruchten dat er een aantal lesbisch zijn (zucht).
Ik weet van Lea Davison en Emilie Siegenthaler dat ze gay zijn, maar idd bij de heren zijn ze er niet zo open over.
1) De partner van Siegenthaler rijdt ook WorldCup DH: Camille Balanche.
2) Kate Wheaterly (NZ), 8e in de DH ranking, is transgender (reportage).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie