Budget mtb voor vriendin

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Luchtgeveerde voorvork mtb voor 600 euro en lager zijn er niet. Daarvoor zal je richting de 800 euro moeten kijken. Cube/Merida heeft wel een model daarvoor. Het 2021 model van de Merida Big Nine 200 is 800 euro en heeft een luchtgeveerde voorvork (Het 2020 model is dan de 300, maar die is 850 euro). Ongetwijfeld hebben andere merken ook wel zoiets of iets duurder, maar voor 600 euro ga je alleen maar een coil voorvorken vinden als je nieuw zoekt.

ChapDDR schreef: di 30 juni 2020, 11:28 Misschien even uithouden tot augustus/september? Dan komen de 2021 modellen in de winkel en zijn 2020 modellen vaak met korting nieuw te krijgen. Alleen hoor ik wel dat MTB's overal zijn uitverkocht, met name in het 'goedkopere' segment (<€2000), door corona hobbies. De vraag is natuurlijk of er dan uberhaupt fietsen over zijn voor in de uitverkoop :roll:

De eisen die je vriendin stelt ga je iig niet vinden. Ik heb net voor de corona een Cube Attention SL 2019 gekocht voor €650, ik heb toen maanden lang gezocht naar de beste deal onder de €700 en alleen die voldeed aan die eisen. Nu is alles gewoon op. Ik zou zeggen, of budget omhoog, met minder genoegen nemen of wachten tot de 2020-sale.
Zullen er dit jaar veeeeeeeel minder zijn ivm Corona aanschaffen. Vele fietsenmakers hebben gewoon geen mtb's onder de 1000 euro meer.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

àls het inderdaad impulsaankopen zijn geweest omdat mensen even niks anders konden doen door de coronamaatregelen komen er straks veel van die fietsen weer op de tweedehandsmarkt. En àls dat aanbod groter wordt dan de vraag zullen de prijzen -iig volgens de theorie- dalen.

Als als als... en nog even wachten voordat je zeker weet of het inderdaad zo zal gaan ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

En als die impulsaankopen allemaal prutsers in de bossen worden, dan gaan al onze trails eraan!
/sarc
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

zonoskar schreef: di 30 juni 2020, 18:26 En als die impulsaankopen allemaal prutsers in de bossen worden, dan gaan al onze trails eraan!
/sarc
Ik wist niet dat jullie trails alleen voor gevorderden waren? :o
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Ik denk dat hij het niet serieus bedoelde gezien de "/sarc" :wink:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

oja, sorry voor het sarcasme :)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

zonoskar schreef: wo 1 juli 2020, 22:55 oja, sorry voor het sarcasme :)
Ik ben niet boos, ik ben een beginner hahah
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

zonoskar schreef: wo 1 juli 2020, 22:55 oja, sorry voor het sarcasme :)
Maar het is wel de werkelijkheid. Als je ziet wat er nu allemaal gesloopt is als gevolg van de combinatie droogte / veel onervaren MTB'ers (alleen met achterwiel remmen, en dan ook nog slippend, afdaling met een beetje los zand naar beneden lopen, bochten missen en kapot lopen....).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Jan the Man schreef: za 4 juli 2020, 12:45
zonoskar schreef: wo 1 juli 2020, 22:55 oja, sorry voor het sarcasme :)
Maar het is wel de werkelijkheid. Als je ziet wat er nu allemaal gesloopt is als gevolg van de combinatie droogte / veel onervaren MTB'ers (alleen met achterwiel remmen, en dan ook nog slippend, afdaling met een beetje los zand naar beneden lopen, bochten missen en kapot lopen....).

Ciao,
Jan
Daar worden de tracks alleen maar spannender door😎

Maar ben jij als gevorderde mtb’er begonnen?😉
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

P@trick schreef: za 4 juli 2020, 19:25 Daar worden de tracks alleen maar spannender door😎
Klopt, voor mij wel :wink: , maar voor mensen met minder ervaring wordt het nog enger en gaan nog sneller slippend in de ankers, waardoor het nog extremer wordt. Ook haalt het vaak de flow uit mooi aangelegde bochten.

P@trick schreef: za 4 juli 2020, 19:25 [Maar ben jij als gevorderde mtb’er begonnen?😉
Klopt, ik ben geboren als gevorderde MTB'er. :tong . Maar toen ik begon waren er nauwelijks vaste routes, en helemaal niet zoveel mooie dan nu het geval is. Ik heb ik veel geluisterd en gekeken naar anderen die het beter konden. Als motorrijder was ik al op de hoogte dat de voorrem veel belangrijker is dan je achterrem, en dat je door een bocht heen moet kijken en niet naar de plek waar je niet naar toe wilt. Als ik nu een fietscheck doe voor aanvang van een clinic en speling op het balhoofd voel, krijg ik regelmatig de opmerking "de voorrem gebruik ik toch nooit". Ook is er veel te vinden op Youtube en kun je op een rustig stukje lekker oefenen.

Maar als je interesse hebt ben ik graag bereid om kosteloos een basis clinic geven (geldt ook voor andere beginnende forumleden).

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie