NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: di 7 juli 2020, 10:04 Zag van het weekend iemand op een 1-wieler de route doen :lol: 8)
Die heb ik zondag ook gezien, hij stak net over bij het dierenasiel richting Leersum/HG. Het leek wel een 29er?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: di 7 juli 2020, 14:09
MVMVML schreef: di 7 juli 2020, 10:04 Zag van het weekend iemand op een 1-wieler de route doen :lol: 8)
Die heb ik zondag ook gezien, hij stak net over bij het dierenasiel richting Leersum/HG. Het leek wel een 29er?
Ik zag hem op de Bergweg 10 parkeerplaats. Wij waren net klaar met Amerongen en hij kwam het laatste stukje parcours af voordat je aan het volledige einde van Amerongen (voor de Marmottenbak) bent. Geen idee eigenlijk hoe groot het wiel was.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

En daar zat ik dus vlak achter...ben jou/jullie dus straal voorbij gereden. Stonden jullie een beetje vooraan bij het bord aan de ingang geparkeerd?

Ik vond dat wiel vrij groot maar dat kan natuurlijk uit verhouding zijn getrokken doordat het geen gewone fiets was.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Wel goede gewichtsbesparing 😅 maar ik kan me niet voorstellen dat dat rap gaat, naar beneden en naar boven niet.

Vanmiddag voor het eerst Amerongen gereden. Groene route. Op mijn hardtail wel een paar stukken enorm hobbelig, maar eigenlijk knalde ik het rondje zo door. Enorm van genoten. De gaten / hobbels vlak voor kombochten waren wel wat irritant.

Het was vrij druk. Veel mensen die normaal niet mountainbiken volgens mij. Goed voor mijn fietsvertrouwen, want ik ben aardig wat mensen gepasseerd. Sommige reden helaas zonder helm. Of stonden stil in dat enorm snelle bochten en springen stukje. Schrok me dood. Die ‘toeristen’ op de baan ben ik niet gewend.

Wel een geniaal stukje baan. Dat ging zó snel opeens, heerlijk.

Alles gesprongen waar dat kon. Dat is pittig op de Honzo, onderrug is nu behoorlijk moe. Maar klimmen was dan weer vrij relaxed.

Al met al hoop ik over een paar dagen een tweede rondje te doen.

Is de paarse route een aanrader?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

TenZNL schreef: di 7 juli 2020, 14:20 En daar zat ik dus vlak achter...ben jou/jullie dus straal voorbij gereden. Stonden jullie een beetje vooraan bij het bord aan de ingang geparkeerd?

Ik vond dat wiel vrij groot maar dat kan natuurlijk uit verhouding zijn getrokken doordat het geen gewone fiets was.
Nee we stonden toen beetje halverwege dat laatste stukje.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De schoolvakantie hier in het noorden is begonnen, misschien dat daarom de toeristen terug zijn, als ze al zijn weggeweest de laatste weken.

Heb vorige week ook geconstateerd dat het niveau van het grotendeel toch best bedroevend is.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

murphsy schreef: di 7 juli 2020, 19:46 Wel goede gewichtsbesparing 😅 maar ik kan me niet voorstellen dat dat rap gaat, naar beneden en naar boven niet.
Vergis je niet in wat je met wat skills en een unicycle kan doen: https://youtu.be/pRQ5V0ARvFw
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

murphsy schreef: di 7 juli 2020, 19:46
Al met al hoop ik over een paar dagen een tweede rondje te doen.

Is de paarse route een aanrader?
Zeker! Prachtig rondje :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Groot onderhoud Leersum
Dankzij de regen van afgelopen weken durven we het weer aan om verder te gaan met groot onderhoud aan de routes. Aankomende dagen wordt de singeltrack langs de Utrechtse Baan bij de route Leersum aangepakt. We hebben een omleiding over naastgelegen fietspad uitgezet. Zoals eerder aangegeven zijn er ook boswerkzaamheden en een omleiding daarvoor. Zoals altijd graag onze afzettingen voor jullie en onze veiligheid respecteren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Het verdriet door asfalt in de omleiding wordt voldoende gecompenseerd door de oude wortelklim.
Met onderaan een leuke step-up.
Het kan erger.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Downtherabbithole schreef: wo 8 juli 2020, 12:38 Het verdriet door asfalt in de omleiding wordt voldoende gecompenseerd door de oude wortelklim.
Met onderaan een leuke step-up.
Het kan erger.
Eerlijk gezegd vind ik het zelfs beter, ik heb zo`n hekel aan die Zuylenstein-klim :bier:
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Eigenlijk wel ja.
Maar het zijn ook meteen het kenmerkend soort stukken die de herinnering aan het oude UH gevoel levendig houden.
Goed voor de afwisseling.
Vanaf nu kunnen we lekker kiezen :-q
Qua Patet Orbis
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

TenZNL schreef: wo 8 juli 2020, 12:44
Downtherabbithole schreef: wo 8 juli 2020, 12:38 Het verdriet door asfalt in de omleiding wordt voldoende gecompenseerd door de oude wortelklim.
Met onderaan een leuke step-up.
Het kan erger.
Eerlijk gezegd vind ik het zelfs beter, ik heb zo`n hekel aan die Zuylenstein-klim :bier:
De oude wortelklim is altijd open gebleven maar bijna niemand wist hem meer te vinden :) - geniet ervan!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

dubbelop schreef: wo 8 juli 2020, 13:55
TenZNL schreef: wo 8 juli 2020, 12:44
Eerlijk gezegd vind ik het zelfs beter, ik heb zo`n hekel aan die Zuylenstein-klim :bier:
De oude wortelklim is altijd open gebleven maar bijna niemand wist hem meer te vinden :) - geniet ervan!
Thnx, doen we :)

Ik had `m iig nog nooit gereden maar waar je weer de route opkomt herkende ik meteen. Je slaat daarmee een flink saai stuk over en en het scheelt nogal wat energie en motivatie voor de laatste paar klimmen.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

sama schreef: wo 8 juli 2020, 09:49
murphsy schreef: di 7 juli 2020, 19:46
Al met al hoop ik over een paar dagen een tweede rondje te doen.

Is de paarse route een aanrader?
Zeker! Prachtig rondje :-q
Is die moeilijker dan groen? Ik deed nog de aanname ‘groen = instaproute, paars = drops van drie meter’ 😉
Plaats reactie