Lemelerberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Gaat natuurlijk om alle ziekenhuispatiënten, niet alleen de IC gevallen. Ook gewone ziekenhuisbedden lagen vol, waaronder ook corona patiënten. Je hebt het misschien gemist, maar er waren toen vrij veel oproepen geen risico te nemen tijdens het sporten en in die tijd is dus dat gedeelte ook gesloten. Ook de route Oldenzaal heeft rond die tijd een aantal leuke obstakels afgesloten. Daar waren ook nog 2 zware valpartijen in 1 week tijd met ongeoefende fietsers.

Hopelijk gaan ze binnenkort weer open.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ok duidelijk!
Geen gezeik, mountainbike!
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Olieboer schreef: do 16 juli 2020, 09:48 Heeft iemand enig idee waarom het technische stuk nog afgesloten is? De droogte zal het probleem toch niet zijn. Dat stuk is nooit het droogste van de hele route. Wordt er misschien groot onderhoud gepleegd?

Verder is de route weer puik onderhouden, bochten liggen weer mooi aangestampt :-q :-q :-q
Vandaag heb ik de route voor het eerst gereden (mijn vakantie adres is er vlakbij). Hoewel het waarschijnlijk iets te hoog gegrepen voor mij zou zijn, vond ik het toch jammer dat de lus was afgesloten. Het leek erop dat het ook al een behoorlijke tijd is afgesloten.
Verder waren de afdalingen e.d. wel tof. Ik heb nog nooit zoveel sprongetjes gedaan. :lol:
Wat me wel opviel is dat de chicken run een krappere bocht leek te zijn dan de gewone route!
Terwijl er best wat sprongen (sprongetjes) in de route zitten zonder chicken mogelijkheid. Frappant.
bartsince1975 schreef: do 16 juli 2020, 20:41 Covid 19, is afgesloten toen de IC's dreigden vol te lopen en is nog niet geopend. Waarschijnlijk ook om ongelukken met te enthousiaste en overmoedige beginners (plaag tegenwoordig) te voorkomen.
Hey! :evil: :lol:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Tarwetijger schreef: di 21 juli 2020, 22:47Terwijl er best wat sprongen (sprongetjes) in de route zitten zonder chicken mogelijkheid. Frappant.
Zitten er dan sprongetjes in die ueberhaupt een chicken mogelijkheid nodig hebben? (afgezien van het afgesloten rondje)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

cheeta schreef: di 21 juli 2020, 22:51
Tarwetijger schreef: di 21 juli 2020, 22:47Terwijl er best wat sprongen (sprongetjes) in de route zitten zonder chicken mogelijkheid. Frappant.
Zitten er dan sprongetjes in die ueberhaupt een chicken mogelijkheid nodig hebben? (afgezien van het afgesloten rondje)
Ik geloof het niet maar waarom die ene bocht dan wel? Dat snap ik niet helemaal.
Overigens, sommige sprongetjes hebben wel degelijk een chicken mogelijkheid (die ik zelden kies en dat is niet altijd een bewuste keuze... :lol: ).
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Tarwetijger schreef: di 21 juli 2020, 23:15
cheeta schreef: di 21 juli 2020, 22:51
Zitten er dan sprongetjes in die ueberhaupt een chicken mogelijkheid nodig hebben? (afgezien van het afgesloten rondje)
Ik geloof het niet maar waarom die ene bocht dan wel? Dat snap ik niet helemaal.
Overigens, sommige sprongetjes hebben wel degelijk een chicken mogelijkheid (die ik zelden kies en dat is niet altijd een bewuste keuze... :lol: ).
Bedoel je die bij de kombochtjes, voorheen zat daar in de buitenste bocht, gelijk na het uitkomen en redelijke drop, als je dan te weinig snelheid hebt kan die knap tricky zijn, velen reden er dan ter plekke alsnog omheen.

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

All4Fun schreef: wo 22 juli 2020, 05:26
Tarwetijger schreef: di 21 juli 2020, 23:15
Ik geloof het niet maar waarom die ene bocht dan wel? Dat snap ik niet helemaal.
Overigens, sommige sprongetjes hebben wel degelijk een chicken mogelijkheid (die ik zelden kies en dat is niet altijd een bewuste keuze... :lol: ).
Bedoel je die bij de kombochtjes, voorheen zat daar in de buitenste bocht, gelijk na het uitkomen en redelijke drop, als je dan te weinig snelheid hebt kan die knap tricky zijn, velen reden er dan ter plekke alsnog omheen.

De groet'n...
Ja daar zit er 1, maar ook bij de afdaling na de waterwinning afdaling zit een chickenrun bij de sprong.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Olieboer schreef: wo 22 juli 2020, 06:02
All4Fun schreef: wo 22 juli 2020, 05:26

Bedoel je die bij de kombochtjes, voorheen zat daar in de buitenste bocht, gelijk na het uitkomen en redelijke drop, als je dan te weinig snelheid hebt kan die knap tricky zijn, velen reden er dan ter plekke alsnog omheen.

De groet'n...
Ja daar zit er 1, maar ook bij de afdaling na de waterwinning afdaling zit een chickenrun bij de sprong.
Owwww....

Dan moet ik daar maar eens wat rustiger langs gaan :lol: , heb ik wat tijd om om me heen te kijken.. :winkie:

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Die drop is trouwens echt maar 20cm ofzo, hij lijkt ook lager geworden afgelopen jaar. Aangezien er toch een 🐓 run is in die best wat hoger. Ik vind dat wel gaaf, hard die bocht door en dan op tijd positioneren voor een flinke drop.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Olieboer schreef: wo 22 juli 2020, 07:55 Die drop is trouwens echt maar 20cm ofzo, hij lijkt ook lager geworden afgelopen jaar. Aangezien er toch een 🐓 run is in die best wat hoger. Ik vind dat wel gaaf, hard die bocht door en dan op tijd positioneren voor een flinke drop.
In den beginne was dat dropje een 30 cm, maar dan ook echt drop, rollend kon als je goed achter het zadel ging hangen, nu is het niet veel meer en kan iedereen er rollend overheen.

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

All4Fun schreef: wo 22 juli 2020, 08:54
Olieboer schreef: wo 22 juli 2020, 07:55 Die drop is trouwens echt maar 20cm ofzo, hij lijkt ook lager geworden afgelopen jaar. Aangezien er toch een 🐓 run is in die best wat hoger. Ik vind dat wel gaaf, hard die bocht door en dan op tijd positioneren voor een flinke drop.
In den beginne was dat dropje een 30 cm, maar dan ook echt drop, rollend kon als je goed achter het zadel ging hangen, nu is het niet veel meer en kan iedereen er rollend overheen.

De groet'n..
Exact... eerder was ie best tricky... er lagen vaker dan eens per maand fietsonderdelen die er niet af vallen zonder dat je onderuit gaat eerder :winkie:
Ik ben mij er eentje...
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ga binnenkort op vakantie bij Hardenberg, wat voor rondje is dat in vergelijking met bijvoorbeeld Zeist of de Drunense duinen? Zit te twijfelen of ik met m'n crosser ga of MTB.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

nomad030 schreef: do 23 juli 2020, 17:59 Ga binnenkort op vakantie bij Hardenberg, wat voor rondje is dat in vergelijking met bijvoorbeeld Zeist of de Drunense duinen? Zit te twijfelen of ik met m'n crosser ga of MTB.
Heb jij het nu specifiek over de route Lemelerberg, aangezien er tussen Hardenberg en de Lemelerberg nog een handje vol aan routes ligt.
Waar zit je ergens in de omgeving van Hardenberg, misschien kan je van daaruit een combi van routes rijden.

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Geen idee hoe de routes lopen, zit in Diffelen
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

nomad030 schreef: do 23 juli 2020, 18:14 Geen idee hoe de routes lopen, zit in Diffelen
Dan zit je zo ongeveer op de route Hardenberg, via een paar verbindingsstukken en een deel van de route Ommen kom je bij de route Lemelerberg.
Ik ben niet op de hoogte van de andere routes op dit moment, maar de Lemelerberg heeft zo links en rechts wel een behoorlijke mulle stukken, misschien dat de keus voor de soort bike wat vereenvoudigd.

De groet'n..
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Plaats reactie