Endura

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Mijn ervaring is dat de binnenbroeken wat klein vallen en de buitenbroeken wel een normale maatvoering hebben. Ik draag nu (met ook spijkerbroek maat 31) een S maar M kan ook als je van meer baggy looks houdt. Binnenbroeken koop ik of niet of in M want die zit in maat S echt niet lekker en scheuren zelfs op de naden uit.

In Zwolle heeft Xycletracx wat Endura hangen al is er op het moment moeilijk aan te komen begreep ik omdat ze nog niet op 100% productiecapaciteit draaien door Corona.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

bartsince1975 schreef: vr 24 juli 2020, 13:00 Mijn ervaring is dat de binnenbroeken wat klein vallen en de buitenbroeken wel een normale maatvoering hebben. Ik draag nu (met ook spijkerbroek maat 31) een S maar M kan ook als je van meer baggy looks houdt. Binnenbroeken koop ik of niet of in M want die zit in maat S echt niet lekker en scheuren zelfs op de naden uit.

In Zwolle heeft Xycletracx wat Endura hangen al is er op het moment moeilijk aan te komen begreep ik omdat ze nog niet op 100% productiecapaciteit draaien door Corona.
Bedankt voor je reactie! Mijn zending vanuit bike24 is verzonden, waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen. Dat de binnenbroek waarschijnlijk te klein is en de short een wat strakkere pasvorm heeft vind ik niet zo erg. Het ging mij juist om een baggy die net wat strakker valt zonder niet comfortabel te zijn. Binnenbroek bestel ik dan nog wel na in M in een goede kwaliteit.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

DJMARCO schreef: vr 24 juli 2020, 18:28
bartsince1975 schreef: vr 24 juli 2020, 13:00 Mijn ervaring is dat de binnenbroeken wat klein vallen en de buitenbroeken wel een normale maatvoering hebben. Ik draag nu (met ook spijkerbroek maat 31) een S maar M kan ook als je van meer baggy looks houdt. Binnenbroeken koop ik of niet of in M want die zit in maat S echt niet lekker en scheuren zelfs op de naden uit.

In Zwolle heeft Xycletracx wat Endura hangen al is er op het moment moeilijk aan te komen begreep ik omdat ze nog niet op 100% productiecapaciteit draaien door Corona.
Bedankt voor je reactie! Mijn zending vanuit bike24 is verzonden, waarschijnlijk maandag of dinsdag binnen. Dat de binnenbroek waarschijnlijk te klein is en de short een wat strakkere pasvorm heeft vind ik niet zo erg. Het ging mij juist om een baggy die net wat strakker valt zonder niet comfortabel te zijn. Binnenbroek bestel ik dan nog wel na in M in een goede kwaliteit.
Mijn ervaring met de humvee broek was dat het wel heel erg baggy is. Grote broek met een haast lompe pasvorm en flink zwaar. Geen broek voor trail of cross country gebruik wat mij betreft. De extremere disciplines lijken mij beter te passen bij de humvee, hij kan tegen een stootje.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik fiets er alles mee . Een prima broek de hummvee ook de binnenbroek zit perfect :-q
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Rsw85 schreef: za 25 juli 2020, 23:53 Mijn ervaring met de humvee broek was dat het wel heel erg baggy is. Grote broek met een haast lompe pasvorm en flink zwaar. Geen broek voor trail of cross country gebruik wat mij betreft. De extremere disciplines lijken mij beter te passen bij de humvee, hij kan tegen een stootje.


Oh ja dat kan natuurlijk ook. Nu ben ik niet zo van hier en daar gewicht besparen, comfort en pasvorm vind ik belangrijker en mijn nieuwe kniebeschermers moeten eronder passen.
Sabai schreef: zo 26 juli 2020, 11:21 Ik fiets er alles mee . Een prima broek de hummvee ook de binnenbroek zit perfect :-q
Het is ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur denk ik als ik dit zo lees. Waar ik vooral heel benieuwd naar ben is de maatvoering???
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

DJMARCO schreef: zo 26 juli 2020, 11:27
Rsw85 schreef: za 25 juli 2020, 23:53 Mijn ervaring met de humvee broek was dat het wel heel erg baggy is. Grote broek met een haast lompe pasvorm en flink zwaar. Geen broek voor trail of cross country gebruik wat mij betreft. De extremere disciplines lijken mij beter te passen bij de humvee, hij kan tegen een stootje.


Oh ja dat kan natuurlijk ook. Nu ben ik niet zo van hier en daar gewicht besparen, comfort en pasvorm vind ik belangrijker en mijn nieuwe kniebeschermers moeten eronder passen.
Sabai schreef: zo 26 juli 2020, 11:21 Ik fiets er alles mee . Een prima broek de hummvee ook de binnenbroek zit perfect :-q
Het is ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur denk ik als ik dit zo lees. Waar ik vooral heel benieuwd naar ben is de maatvoering???
Maat valt normaal. Ik ben 1.75 en heb een M. En hij zit ruim genoeg voor je kniebeschermers.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Sabai schreef: zo 26 juli 2020, 11:34 Maat valt normaal. Ik ben 1.75 en heb een M. En hij zit ruim genoeg voor je kniebeschermers.
Ik ben 1.78 en draag Jeansmaat 31 en heb S besteld. Dat zou volgens een eerdere reactie ook moeten passen.... ik ben benieuwd....???
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

DJMARCO schreef: zo 26 juli 2020, 12:04
Sabai schreef: zo 26 juli 2020, 11:34 Maat valt normaal. Ik ben 1.75 en heb een M. En hij zit ruim genoeg voor je kniebeschermers.
Ik ben 1.78 en draag Jeansmaat 31 en heb S besteld. Dat zou volgens een eerdere reactie ook moeten passen.... ik ben benieuwd....???

Ik heb jeans maat 32. denk dat een S wat strak gaat zitten . Tenzij je dat lekker vind zitten. Maar ja dan kan je ook lycra nemen :winkie:
Buchie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 20:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 2019
Contacteer:

Ik ben 1.88 m ca. 80 kg en draag van de shorts en liner maat L. Jeans (Cast Iron) maat w32l34.

Ik ben zeer tevreden over Endura. Ik heb de Hummvee, Hummvee Lite 2 en de Singletrack qua broeken.

De Singletrack draag ik het vaakst en als het heel warm is de Hummvee Lite 2.

Ik heb geen probleem met de liners qua maat. De zeem kan zeker beter.
Een keutel in den morgen, is een dag zonder zorgen...
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

En daar ging de deurbel... de DPD met een doos van bike24, wat fijn op de eerste dag van onze thuisblijf vakantie😜.

Mijn eerste conclusie over de Endura Hummvee II is dat als je wil dat de baggy niet te wijd valt, je beter een maatje kleiner kan bestellen dan je normale maat. De liner zit in mijn geval ook wel strak (vooral op mijn bovenbenen) echter ook weer niet zo strak dat ik hem niet aan krijg. Ik ga hem zeker proberen te dragen onder de baggy.
Qua afwerking en stof is het allemaal dik in orde. Het ziet er net allemaal wat mooier, functioneler en degelijker uit dan de baggy van €50,- van Decathlon hoewel ik over deze baggy ook erg tevreden ben. Ook is de stof wat dikker en kan zo op het oog ook wat meer hebben denk ik? Omdat ik hem een maatje kleiner heb genomen sluit de stof wat beter aan op mijn bovenbenen en is hij niet zo mega wijd, maar toch voldoende om in te bewegen zo lijkt het na de eerst passessie hier thuis. Zelfs mijn nieuwe POC kniebeschermers passen met ruimte eronder zonder strak te zitten. Nu is het geen mode wedstrijd maar toch vind ik het wel prettig als de kleding aan sluit, maar niet te strak en comfortabel zit. Dit te hebben geschreven realiseer ik mij dat dit heel persoonlijk is.

Op mijn eerst volgende rit zal ik de baggy en de liner eens aan trekken voor een test in het wild, ik heb dr nu al zin in......👍🏻
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat wordt de echte test natuurlijk, pas op de fiets merk je of de pasvorm echt klopt.
Een nadeeltje van (ruim vallende) baggy kleding is dat je snel achter het zadel blijft hangen bij een steil afdalinkje. Daar is wel een remedie voor, dat heet een dropper :D
En zo blijf je doorgaan, je koopt een ding, dat leidt automatisch tot een volgende aankoop, en weer een, en en en... :roll: :D

Overigens heb ik met spijkerbroekmaat 32 mijn Endura broeken in maat M en een S zou voor mij echt te strak worden :oops:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

kermit schreef: ma 27 juli 2020, 11:29 Overigens heb ik met spijkerbroekmaat 32 mijn Endura broeken in maat M en een S zou voor mij echt te strak worden :oops:
Voor mij idem :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Dat komt dus redelijk overeen met mijn ervaring spijkerbroek maat 31 is op het randje voor een S.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

bartsince1975 schreef: ma 27 juli 2020, 23:09 Dat komt dus redelijk overeen met mijn ervaring spijkerbroek maat 31 is op het randje voor een S.
Klopt als een bus. Het is ook de bedoeling dat ik van maat 31 naar 30 ga door veel te fietsen😉
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heb sinds deze maand ook twee Endura broeken gekocht (1 Singletrack en 1 Singletrack Light versie), zonder binnenbroek. Ben 173cm en heb maat M genomen. Broeken zitten erg goed en de pijpen niet wijd. Ben er tevreden over. :-q
Plaats reactie