route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Vanochtend een rondje gefietst naar de regenval van gister avond en vanochtend vroeg. Het lag er mooi bij, hier en daar een klein plasje verder is al het mulle zand voor nu even weg. Wel ging ik bijna op mijn bakkus bij de afdaling van het viaduct, remmen los en pas op 3/4 remmen onderaan was in deze condities iets te veel van het goede ik kon hem nog maar net recht houden voor de haakse bocht.... hahah.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

DJMARCO schreef: zo 26 juli 2020, 11:32 Vanochtend een rondje gefietst naar de regenval van gister avond en vanochtend vroeg. Het lag er mooi bij, hier en daar een klein plasje verder is al het mulle zand voor nu even weg. Wel ging ik bijna op mijn bakkus bij de afdaling van het viaduct, remmen los en pas op 3/4 remmen onderaan was in deze condities iets te veel van het goede ik kon hem nog maar net recht houden voor de haakse bocht.... hahah.


Buitenkant van de bocht aanhouden daar en dus op de afdaling rechts. Daar is nog grip en stabiliteit om te remmen :)

Net althans wel ;)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: zo 26 juli 2020, 11:40 Buitenkant van de bocht aanhouden daar en dus op de afdaling rechts. Daar is nog grip en stabiliteit om te remmen :)

Net althans wel ;)
Gekke is dat ik daar dus ook zat, ik werd door het remspoor ook iets naar rechts getrokken richting het viaduct... hahah.Wel gaaf als t nog net goed gaat... langs de rand van het ravijn groeien immers ook de mooiste bloempjes.....😀
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Update condities heden ochtend 5-8 tussen
9-10:30 uur.

Het is te doen echter veel los zand vooral op het stuk Gilzerbaan A58.

Gelukkig vandaag geen spookrijders, schrok me kapot 2 dagen terug. Oh ja t is er ook zonnig en warm.... haha 😉
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

DJMARCO schreef: wo 5 augustus 2020, 13:06 Update condities heden ochtend 5-8 tussen
9-10:30 uur.

Het is te doen echter veel los zand vooral op het stuk Gilzerbaan A58.

Gelukkig vandaag geen spookrijders, schrok me kapot 2 dagen terug. Oh ja t is er ook zonnig en warm.... haha 😉
Ik heb maar 1 andere Trek gezien, een zwarte, geen rode ;)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

RuudRuud schreef: wo 5 augustus 2020, 13:08 Ik heb maar 1 andere Trek gezien, een zwarte, geen rode ;)
Ik heb een groepje van 3 gezien net voor mij.
Verder een vader en kind ingehaald en een jongen samen met zijn vriendin. En een biker die zat te rusten op het bankje bij de Gilzerbaan.

Verder niemand gezien.... ???

Ik ben btw gestart in witbrand 👍🏻
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Ik heb zondagavond en gisteravond een rondje gereden en je merkt inderdaad dat de grond vrij droog begint te worden.
Moet zeggen dat het eigenlijk nog wel meevalt, zondag had ik nog een PR gereden. 😎

Ik vind de route eigenlijk steeds leuker worden, vooral het proberen om zo soepel mogelijk door alle bochten te gaan en een lekkere flow proberen te pakken.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Iemand nog recentelijk gereden?
Door de warmte nu een paar dagen niet geweest.
Is het nog te doen of is het een grote zandbak nu?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Update 11-8 Vanochtend een rondje 013 gedaan.
Was nog goed te doen, maar het word op sommige plekken erg droog en mul.
Rijstijl en tempo maar iets aangepast aan de temperaturen en omstandigheden......
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Zojuist een half rondje gedaan (vanaf Witbrant, langs snelweg rustplaats, tot Gilzerbaan) en de mulheid viel me mee, zeker ook op het stukje net na die rustplaats kan het erg mul worden.
Laatst gewijzigd door Canard op za 15 augustus 2020, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Canard schreef: za 15 augustus 2020, 10:02 Zojuist een half rondje gedaan (vanaf Witbrant, langs snelweg/benzinepomp, tot Gilzerbaan) en de mulheid viel me mee, zeker ook op het stukje net na de benzinepomp kan het erg mul worden.
Welke benzinepomp bedoel jij ?
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

DJMARCO schreef: za 15 augustus 2020, 12:56 Welke benzinepomp bedoel jij ?
Oh wacht, daar langs de snelweg zit geen benzinepomp, is alleen rustplaats, waar vaak vrachtwagens staan.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Canard schreef: za 15 augustus 2020, 13:05
DJMARCO schreef: za 15 augustus 2020, 12:56 Welke benzinepomp bedoel jij ?
Oh wacht, daar langs de snelweg zit geen benzinepomp, is alleen rustplaats, waar vaak vrachtwagens staan.
.

Aha oké nu snap ik wat je bedoeld.
Ik heb het stukje langs de a58 wat jij bedoeld gisteren ochtend nog gefietst met daar achteraan
het stuk tot aan de hockeyclub/ zwartvenseweg.
Het was er inderdaad behoorlijk mul, maar met snelheid aanpassen nog goed te doen vond ik.
Morgenochtend nog maar eens gaan kijken....
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Ik ben van plan morgen deze route met m’n dochter te fietsen. Wat is de leukste startplaats?
Ze is 3.5 en fietst krap 10km. Mama zet ons met de auto af, die kan ons dus op ieder gewenste locatie oppikken.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

Ik denk dat ik dan zou beginnen bij Gilzerbaan (vanaf de route gezien, uit het bos, rechtsaf bij Brabant Water), dat is het stuk met de meest soepele bochten en weinig technische stukken.

Het deel vanaf Bredaseweg (Amarant) tot Oude Rielsebaan lijkt me nog wat heftig voor een kind van 3, evenals het stuk langs de spoorlijn, maar daar heb je een wandelpad naast zodat je dat stuk kunt omzeilen.
Plaats reactie