Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Twee redenen voor 28 spaken: gewichtswinst. Maar dat gaat voor de meeste wielen nou niet echt op, die 50 gram (per 2 wielen!) ga je niet echt merken op 1.900 gram. Dus het is meer voor de catalogus.
En bij die wielen van rond de 1.900 gram of zelfs meer in het materiaal (vooral de velg) toch al iets aan de stevige kant en is het verlies aan stijfheid minimaal. Dus omdat het kan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Lars TB schreef: vr 7 augustus 2020, 11:44Twee redenen voor 28 spaken: gewichtswinst. Maar dat gaat voor de meeste wielen nou niet echt op, die 50 gram (per 2 wielen!) ga je niet echt merken op 1.900 gram. Dus het is meer voor de catalogus.
En bij die wielen van rond de 1.900 gram of zelfs meer in het materiaal (vooral de velg) toch al iets aan de stevige kant en is het verlies aan stijfheid minimaal. Dus omdat het kan.
En vergeet niet: kostenbesparing. Als je duizend wielsets verkoopt met achtentwintig in plaats van tweeëndertig spaken, hoef je achtduizend spaken (en nippels) minder in te kopen.
Vorsprung durch Pedantik.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed punt, telt zeker mee! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Ik heb vandaag een clinic gehad
Hij vond mijn Alma een maat te klein hij is zelf 1.76 meter en dus 2 cm kleiner dan mij en had een Large mtb.
Een transition bikes Sentinel reed hij in de maat Large.
Dus nu zijn advies aan mijn koop je een Large Alma met een korte stuurpen 50 of 60 mm dus geen medium maat meer hij heeft mij wel live op de fiets gezien dus ik ga gewoon zijn advies op volgen.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Goed dat je clinic hebt gedaan!!
Welke aspecten van rij-techniek zijn er tijdens de clinic aan bod gekomen?
Bij wie heb je de clinic gedaan?

Welke framemaat (stack en reach), zadelhoogte en stuurpen lengte komt er als advies uit het (splinternieuwe) meetsysteem van je LBS?
PaganiProductions

skyalloy schreef: za 8 augustus 2020, 15:33 Goed dat je clinic hebt gedaan!!
Welke aspecten van rij-techniek zijn er tijdens de clinic aan bod gekomen?
Bij wie heb je de clinic gedaan?

Welke framemaat (stack en reach), zadelhoogte en stuurpen lengte komt er als advies uit het (splinternieuwe) meetsysteem van je LBS?
technische klimmen en dalen en dropoff
Hier nog effe een video van hoe ik nu op de fiets zit
https://www.facebook.com/watch/?v=320034645712289
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op za 8 augustus 2020, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Waar heeft de clinic plaatsgevonden?
PaganiProductions

skyalloy schreef: za 8 augustus 2020, 15:47 Waar heeft de clinic plaatsgevonden?
Amby Maastricht
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Afgaande op je filmpje was good old Rinus de instructeur.:-q
Dan heb je in ieder geval een hoop nuttige tips en een leuke dag gehad. 8)
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
PaganiProductions

Rogier13 schreef: za 8 augustus 2020, 16:50 Afgaande op je filmpje was good old Rinus de instructeur.:-q
Dan heb je in ieder geval een hoop nuttige tips en een leuke dag gehad. 8)
Zeker Rinus is mijn mtb Instructeur.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 15:11 Ik heb vandaag een clinic gehad
Hij vond mijn Alma een maat te klein hij is zelf 1.76 meter en dus 2 cm kleiner dan mij en had een Large mtb.
Een transition bikes Sentinel reed hij in de maat Large.
Dus nu zijn advies aan mijn koop je een Large Alma met een korte stuurpen 50 of 60 mm dus geen medium maat meer hij heeft mij wel live op de fiets gezien dus ik ga gewoon zijn advies op volgen.
Jouw nstructeur negeert dus het advies van Transition, waarbij hij met zijn lengte perfect op een M zou passen en waarbij een L echt te groot is.
:roll: :roll:
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 15:11 Ik heb vandaag een clinic gehad
Hij vond mijn Alma een maat te klein hij is zelf 1.76 meter en dus 2 cm kleiner dan mij en had een Large mtb.
Een transition bikes Sentinel reed hij in de maat Large.
Dus nu zijn advies aan mijn koop je een Large Alma met een korte stuurpen 50 of 60 mm dus geen medium maat meer hij heeft mij wel live op de fiets gezien dus ik ga gewoon zijn advies op volgen.
Jouw instructeur negeert dus het advies van Transition, waarbij hij met zijn lengte perfect op een M zou passen en waarbij een L echt te groot is. :roll: (of hij zelf zo'n 10cm te klein)
Laatst gewijzigd door Pollekes op za 8 augustus 2020, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
PaganiProductions

Pollekes schreef: za 8 augustus 2020, 17:27
PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 15:11 Ik heb vandaag een clinic gehad
Hij vond mijn Alma een maat te klein hij is zelf 1.76 meter en dus 2 cm kleiner dan mij en had een Large mtb.
Een transition bikes Sentinel reed hij in de maat Large.
Dus nu zijn advies aan mijn koop je een Large Alma met een korte stuurpen 50 of 60 mm dus geen medium maat meer hij heeft mij wel live op de fiets gezien dus ik ga gewoon zijn advies op volgen.
Jouw nstructeur negeert dus het advies van Transition, waarbij hij met zijn lengte perfect op een M zou passen en waarbij een L echt te groot is.
:roll: :roll:
Hij heeft er blijkbaar geen problemen en iedereen is anders die maten wat zei opgeven zijn erg ruw geschat.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op za 8 augustus 2020, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 15:46
skyalloy schreef: za 8 augustus 2020, 15:33 Goed dat je clinic hebt gedaan!!
Welke aspecten van rij-techniek zijn er tijdens de clinic aan bod gekomen?
Bij wie heb je de clinic gedaan?

Welke framemaat (stack en reach), zadelhoogte en stuurpen lengte komt er als advies uit het (splinternieuwe) meetsysteem van je LBS?
technische klimmen en dalen en dropoff
Hier nog effe een video van hoe ik nu op de fiets zit
https://www.facebook.com/watch/?v=320034645712289
Hoe steil was die klim ?
Je zit zover voorop je zadel dat het wel boven de 20% moet zijn.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
PaganiProductions

Pollekes schreef: za 8 augustus 2020, 17:30
PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 15:46

technische klimmen en dalen en dropoff
Hier nog effe een video van hoe ik nu op de fiets zit
https://www.facebook.com/watch/?v=320034645712289
Hoe steil was die klim ?
Je zit zover voorop je zadel dat het wel boven de 20% moet zijn.
Het was erg stijl.
Gesloten