Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Als ik die wandelaars zag lopen viel het wel mee, op het puntje van het zadel die je als je je wiel niet meer aan de grond kunt houden
Bird Aeris 9 blurple
PaganiProductions

novaterra schreef: za 8 augustus 2020, 17:34 Als ik die wandelaars zag lopen viel het wel mee, op het puntje van het zadel die je als je je wiel niet meer aan de grond kunt houden
Dat was alleen voor de oefening en houding goed te krijgen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Volgens moj kun je dat alleen oegene op een inderdaad heel steil stuk, en niet op het vlakke
Bird Aeris 9 blurple
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Advies: ga eens rustig ervoor zitten, laat een goede meting doen en vergelijk die uitkomst met de geometrie van de fiets die je wil kopen.
Het ene merk is het andere niet, dus medium of large kan flink verschillen tussen merken.

Dus kijk aan hand van meting, maar ook proefritten, wat nu voor jou het beste is.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 16:58
Rogier13 schreef: za 8 augustus 2020, 16:50 Afgaande op je filmpje was good old Rinus de instructeur.:-q
Dan heb je in ieder geval een hoop nuttige tips en een leuke dag gehad. 8)
Zeker Rinus is mijn mtb Instructeur.
Is dat die Rinus van de survival video's?
PaganiProductions

skyalloy schreef: za 8 augustus 2020, 18:32 Advies: ga eens rustig ervoor zitten, laat een goede meting doen en vergelijk die uitkomst met de geometrie van de fiets die je wil kopen.
Het ene merk is het andere niet, dus medium of large kan flink verschillen tussen merken.

Dus kijk aan hand van meting, maar ook proefritten, wat nu voor jou het beste is.
Zou ga ik dat ook doen.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Jo Bonte is van de survivalvideo`s :lol:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 19:49
skyalloy schreef: za 8 augustus 2020, 18:32 Advies: ga eens rustig ervoor zitten, laat een goede meting doen en vergelijk die uitkomst met de geometrie van de fiets die je wil kopen.
Het ene merk is het andere niet, dus medium of large kan flink verschillen tussen merken.

Dus kijk aan hand van meting, maar ook proefritten, wat nu voor jou het beste is.
Zou ga ik dat ook doen.
Doe dan wel een meting bij 20 verschillende fitters en neem het gemiddelde. Elke meting zal namelijk een ander advies geven.

Maak een proefrit op een L en je weet genoeg. Probeer dan de invloed van het new-bike-syndroom te negeren.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Rogier13 schreef: za 8 augustus 2020, 20:01 Jo Bonte is van de survivalvideo`s :lol:
Oja, Rinus is die zanger...

Hij klinkt wel zoals Jo Bonte
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afgaande op het filmpje lijkt de fiets wel wat klein voor jouw lichaam.

Maar 1.76m en dan al op een L zitten, das wel wat ruim denk ik maar zal mogelijk zijn afhankelijk van het merk.

Eigenlijk zou je eens op een L met korte stem moeten kunnen rijden om het zeker te weten.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: za 8 augustus 2020, 23:51 Afgaande op het filmpje lijkt de fiets wel wat klein voor jouw lichaam.

Maar 1.76m en dan al op een L zitten, das wel wat ruim denk ik maar zal mogelijk zijn afhankelijk van het merk.

Eigenlijk zou je eens op een L met korte stem moeten kunnen rijden om het zeker te weten.
Ja dat is precies wat hij mij aanraden.
Wat nu moeilijk gaat is worden hoe skills die ik nu geleerd hebben te vertalen naar oefeningen voor mijzelf.
Ik ga de videos die Rinus voor mij gefilmd heeft online zetten.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik ken hem wel, een goeie ervaren enthousiaste instructeur :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 15:11 Ik heb vandaag een clinic gehad
Hij vond mijn Alma een maat te klein hij is zelf 1.76 meter en dus 2 cm kleiner dan mij en had een Large mtb.
Een transition bikes Sentinel reed hij in de maat Large.
Dus nu zijn advies aan mijn koop je een Large Alma met een korte stuurpen 50 of 60 mm dus geen medium maat meer hij heeft mij wel live op de fiets gezien dus ik ga gewoon zijn advies op volgen.
Hebben die Orbea's nou zulke korte frame's of lijkt dat maar zo ? Je komt zo op het oog wel dicht met je knie-en bij je stuur, ook al voor dat je op het puntje van je zadel ging zitten...
PaganiProductions

gijsje schreef: zo 9 augustus 2020, 19:19
PaganiProductions schreef: za 8 augustus 2020, 15:11 Ik heb vandaag een clinic gehad
Hij vond mijn Alma een maat te klein hij is zelf 1.76 meter en dus 2 cm kleiner dan mij en had een Large mtb.
Een transition bikes Sentinel reed hij in de maat Large.
Dus nu zijn advies aan mijn koop je een Large Alma met een korte stuurpen 50 of 60 mm dus geen medium maat meer hij heeft mij wel live op de fiets gezien dus ik ga gewoon zijn advies op volgen.
Hebben die Orbea's nou zulke korte frame's of lijkt dat maar zo ? Je komt zo op het oog wel dicht met je knie-en bij je stuur, ook al voor dat je op het puntje van je zadel ging zitten...
Het zou zo maar kunnen dat het korte frames zijn.
Ik weet bij mijn mx24 dat het eigenlijk ook een medium frame was maar die had ik toen beter in de maat large kunnen kopen die viel toen ook kleiner uit.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op zo 9 augustus 2020, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

PaganiProductions schreef: vr 24 juli 2020, 20:18
Har77 schreef: vr 24 juli 2020, 20:14

Is dat die Large die bij Hendrikx staat? Jij rijdt toch een M?
Ja dat is die ik stap over op een Large met kortere stem 60 mm met een 740 mm breed stuur dan moet wel lukken denk ik zo.
Shimano 12 speed en xt remmen en carbon frame.
Spant de LBS nu ook al samen met instructeurs?
Gesloten