Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

kopman bokkenrijders schreef: ma 20 juli 2020, 17:05 Zaterdag middag ernstig ongeluk meegemaakt met bokkenrijders op zandpad kruising voor oversteek kastanjelaan Stokkum
Fietsmaat geschept door auto die van links kwam
Ikga het morgen aangeven bij Natuurmonumenten dat er waarschuwingsborden moeten komen
Bij deze voor een ieder kijk GOED uit bij die kruising
Is dat de kruising Boterweg - Het Veld?

Ik wist niet eens dat dat een weg was, dacht een uitrit van een huis. Je kunt er ook niks aan zien komen door een lange hoge coniferenhaag.

Sterkte voor je fietsmaat.
Gebruikersavatar
kopman bokkenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 3 juni 2016, 11:17
Mijn mountainbike: Specialized epic pro

Ja klopt ben er zelf denk ik wel 1000x langsgekomen maar nu stop ik wel even
vandaag ben ik met route bezig geweest en bij natuurmonumenten aangegeven van dit gevaarlijke punt en hun gingen met de gemeente contacten voor oplossing
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

kopman bokkenrijders schreef: di 21 juli 2020, 22:14 Ja klopt ben er zelf denk ik wel 1000x langsgekomen maar nu stop ik wel even
vandaag ben ik met route bezig geweest en bij natuurmonumenten aangegeven van dit gevaarlijke punt en hun gingen met de gemeente contacten voor oplossing
Goed dat er wat aan gedaan wordt... dit was niet de eerste keer dat het daar fout is gegaan dus wordt tijd dat hier iets aan de situatie gedaan wordt, dank voor de actie! :-q
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik fiets de route al jaren maar heb er nooit (misschien dom) bij stilgestaan dat dat een kruising is en geen uitrit. Goed voor de bewustwording.
Wat zal ik zeggen...…..
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

kopman bokkenrijders schreef: di 21 juli 2020, 22:14 Ja klopt ben er zelf denk ik wel 1000x langsgekomen maar nu stop ik wel even
vandaag ben ik met route bezig geweest en bij natuurmonumenten aangegeven van dit gevaarlijke punt en hun gingen met de gemeente contacten voor oplossing
Er is nu een waarschuwingsbord geplaatst (driehoek met uitroepteken), die valt iig goed op.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik knalde er vanmiddag met de wind in de rug met volle vaart op af. Dat bord is een hele goede reminder. Even in de remmen gegaan. Ik blijf het gek vinden dat ik hier nooit eerder bij stil heb gestaan. De route lag er vandaag overigens prima bij.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
kopman bokkenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 3 juni 2016, 11:17
Mijn mountainbike: Specialized epic pro

Ja klopt ik denk dat niemand in de gaten heeft hoe gevaarlijk dat daar is.we waren met kombochtjes aan het maken en toen kwam er een meisje voorbij die bij de gemeente werkt, ik vroeg of zei ook ff melding wilde maken dat er aan alle kanten waarschuwingsborden en evt spiegel geplaatst word.
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

valt me op dat er op veel stukken onderhoud is gedaan... eigenlijk geen onderhoud maar verbeteringen! veel bochten lopen beter, weet niet wie dit onderhoud doet, maar complimenten en dank!
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Ah van de week even als toerist 3 keer gereden in de week. Heerlijke klimroute :-D De afdalingen super snel door de singletracks met kuilen en wasborden maakt hem lekker rauw 8) Hoop dat ze deze niet gaan veranderen in een gladde achtbaantrail als bij Uhr /rijssen... Dit maakt de route zo mooi ruig en natuulijk!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Wie weet het verhaal achter de “bocht van Jeffrey” (als ik de naam goed herinner)?
Bordje staat er nog niet heel lang, week of 3 denk ik?
Gebruikersavatar
kopman bokkenrijders
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 3 juni 2016, 11:17
Mijn mountainbike: Specialized epic pro

Jeffrey helpt ons met het parcours prepareren en we hadden hem even de vrije hand gegeven en het bochtje was gecreërd.
Vandaar Jeffrey's corner.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

ultravibevibe schreef: vr 7 augustus 2020, 20:05 Ah van de week even als toerist 3 keer gereden in de week. Heerlijke klimroute :-D De afdalingen super snel door de singletracks met kuilen en wasborden maakt hem lekker rauw 8) Hoop dat ze deze niet gaan veranderen in een gladde achtbaantrail als bij Uhr /rijssen... Dit maakt de route zo mooi ruig en natuulijk!
De zandgronden en hoogte lenen zich ook niet zo om de volledige route glad te strijken. Er zal wel onderhoud komen denk ik maar het is vooral een 'natuur' parcours met veel veranderingen met de seizoenen mee.
kenwel
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: za 23 augustus 2014, 09:45
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2023 en Merida Big Nine Xt-edition 2014

Gisteren ook weer eens de route gereden. Eerste keer voor mij sinds de veranderingen, en het is veel leuker geworden om de route te rijden. Samen met mijn broer 2x de route gereden maar hij is een stuk zwaarder als de rode en paarse route in het Rijk van Nijmegen.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Kan iemand mij vertellen of het nog toegestaan is te fietsen op de Eltenberg en waar ik het beste kan starten om wat trails te rijden? Alvast bedankt! :-q
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Niemand?
Plaats reactie