Biken in Schouwen ( zeeland )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Vanavond weer een rondje gedaan. Eerder deze week de drop die na de tweede klim is aangelegd geprobeerd. Zag er enger uit toen ik ernaast stond als toen ik erover heen ging. Leuke toevoeging. Er wordt ook op diverse plaatsen gestrooid met houtsnippers. Goed werk :-q Hard nodig om het niet te zanderig te laten worden.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Nieuwe drop? Binnenkort maar weer eens kijken daar geloof ik :winkie:
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Zie ik nou nieuwe drop? Episch!

Weet iemand of het alweer een beetje te rijden is? Was er in juni nog maar was haast niet te doen.. Burgh-Haamstede is mijn favoriete track in de winter. Nu het alweer een beetje geregend heeft wil ik er eigenlijk dinsdag even gaan kijken.

Ben benieuwd :D
Omdraaien kan altijd nog!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag weer eens paar rondjes (5) gedaan op dit prachtige parkoers. Lang geleden. Er zit idd een nieuwe drop-off in bovenin na 2e klim met een houteren pijlig bordje erbij. Heb die dropoff zelf niet gedaan. Het poortje op de terugweg vlak voor het betonneren fietspad lijkt ook iets wijder gemaakt, ik kom er nu beter doorheen dan eerst of t zit tussen de oren. Verder zit er een flinke zonk bovenop 50 m na het bankje met een wegspoelgat. Dat gaat een probleem worden na een paar flinke buien.

Het is bijzonder zeer heel erg verschrikkelijk mul. Mul, mullerdemul, mulst ook op plekken die normaliter goed waren. Nog nooit zo gezien en kom toch elk jaar wel een paar keer en dat al >15 jaar. Slijtage aan parkoers ook hier en daar, maakt de zaak iets lastiger en tikkeltje ruiger. Drop-offs na het 2e steile lusje zijn nog prima te doen met wat meer veerweg en vaart, maar kan anders lastig zijn voor minder ervaren bikers.

Lekker droog goed maar dit is niet heel fijn om te rijden. Het gaat wel maar het kostte me 1-2 rondjes om het gevoel goed te krijgen. Ik had vandaag ook nog eens weinig pk's dus abominabele rondetijden. Als ik me beter had gevoeld en minder mul had ik er nog wel 2-3 rondjes aangeplakt. Helaes pindakaes. Aan de fiets lag het iig niet, nu met carbonnen wielen + Hope's. Vrij brede banden en druk laag.

Dus voor de bikertjes die aandrang hebben Westenschouwen te doen zou ik aanraden een tijdje slecht weer af te wachten zodat het parkoers daarna de normale vastigheid krijgt.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Crapton schreef: za 21 september 2019, 20:40 .....
Het poortje op de terugweg vlak voor het betonneren fietspad lijkt ook iets wijder gemaakt, ik kom er nu beter doorheen dan eerst of t zit tussen de oren.

Het is bijzonder zeer heel erg verschrikkelijk mul. Mul, mullerdemul, mulst ook op plekken die normaliter goed waren.
......
Ik ben vanmorgen naar Westershouwen geweest en de vele regen heeft het parcours goed gedaan.
Alle mulle zand is nu goed nat geweest en een stuk compacter dus ging nu prima.
Ook ik heb een tijdje terug nog ervaren hoe mul het kan zijn.

Het poortje is inderdaad breder doordat er een paar palen weg zijn want normaal moest ik redelijk nauwkeurig sturen met mijn 76cm stuur maar nu ging het veel makkelijk dus het zat niet tussen jouw oren :D
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik was er vanmorgen ook nog, maar de regen verpestte het wel een beetje. De regen van de afgelopen dagen heeft de track inderdaad wel goed gedaan!
Omdraaien kan altijd nog!
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Deze ochtend paar rondjes gedraaid. Lag er prima bij. Geen plasje te zien. Zand was er wel nog voldoende maar zeker geen probleem.
Goed onderhouden maar heel natuurlijk. Prima voor mensen met een kombochten allergie ... komen regelmatig zelfs wortels piepen maak dat mee. 8)
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Luhmann schreef: vr 1 november 2019, 16:16 .... komen regelmatig zelfs wortels piepen maak dat mee. 8)
Waarschijnlijk waren dat geen wortels die piepten maar ben je over een boskabouter gereden, die lopen daar ook regelmatig rond :bier:
Tijd voor waarschuwingsborden..
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Ertje schreef: vr 1 november 2019, 18:04
boskabouter
Paulus? :o
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Luhmann schreef: za 2 november 2019, 19:57
Ertje schreef: vr 1 november 2019, 18:04
boskabouter
Paulus? :o
Onder andere.. :tong
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Ipv waarschuwingsborden zou ik toch meteen gaan voor linten en een omleiding of 2
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ja, over het betonpad!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Vandaag na lange tijd weer eens Westenschouwen gereden. Blijft een heerlijke en vooral pittige route qua intensiteit en dat kon ik merken aan de conditie, pff afzien.

Ondanks de flinke hoosbuien van gisteren was het zeer mul. De twee grote klimmen waren niet te fietsen over het gewone spoor. Het spoor bij deze klimmen is dan ook meters breder door iedereen die de hardere zijkanten opzoeken.
2e gedeelte lag er wel goed bij.

Groot was weer de verbazing over de toeristen die zonder helm dit -zeker nu voor beginners- technisch pittige parcours opgaan... Dat je dat als volwassenen doet is al fout maar dan ook je kinderen zo meenemen geeft te denken.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Ben er vorige week geweest, nog voor de buien dus. Was echt enorm mul!

Inderdaad op veel plekken worden de paden steeds breder door het zoeken naar de hardere stukken
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Rsw85 schreef: ma 17 augustus 2020, 18:59
Groot was weer de verbazing over de toeristen die zonder helm dit -zeker nu voor beginners- technisch pittige parcours opgaan... Dat je dat als volwassenen doet is al fout maar dan ook je kinderen zo meenemen geeft te denken.
Inderdaad.. Kan me ook niet voorstellen dat die het dan ook echt leuk hebben.. Als je nooit mountainbiked en je gaat dan ineens hier fietsen in deze tijd, is toch alleen maar afzien dan :lol:
Plaats reactie