Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: ma 17 augustus 2020, 20:23 Ik hobbel van de week even langs...
:roll:

Sorry...... mijn geheugen gaat niet zo goed.... Had je al geregeld
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

RoySmit schreef: ma 17 augustus 2020, 21:02
Als ik morgen dit gevoel weer heb ga ik een trail bestellen voor de voorkant.
Jij rijdt 90% UHR, toch? Dan is die Trail toch zwaar overkill?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: ma 17 augustus 2020, 22:04
RoySmit schreef: ma 17 augustus 2020, 21:02
Als ik morgen dit gevoel weer heb ga ik een trail bestellen voor de voorkant.
Jij rijdt 90% UHR, toch? Dan is die Trail toch zwaar overkill?
Ik rij gewoon lomp. en mis skills. en mis daardoor grip met de cross. noem het overkill of noem het techniek niet goed genoeg. maar feit blijft dat ik me er niet 100% comfortabel mee voel.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Als iemand een setje 29x2.4 Trail / Cross heeft en het toch niks vindt, dan neem ik ze graag over :-q
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

RoySmit schreef: ma 17 augustus 2020, 21:02 Als ik morgen dit gevoel weer heb ga ik een trail bestellen voor de voorkant.
Goede keuze 8)
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: ma 17 augustus 2020, 22:04 Jij rijdt 90% UHR, toch? Dan is die Trail toch zwaar overkill?
Als je hard genoeg door de bocht gaat, niet. Dan komt de Cross, met name in dit droge seizoen met veel "loose over hard", al snel te kort.

De nopjes lijken niet hoog genoeg om echt effectief door een losse toplaag te prikken om de grip eronder te vinden en vast te houden. Het is niet zo dattie `m constant kwijt is maar het is een vaag gevoel dat geen vertrouwen geeft (en ik ben idd ook een paar X op m`n plaat gegaan), wellicht dat een paar stevigere zijnoppen meer vertrouwen geeft met (lomp) insturen.

De Trail is wat dat betreft veel zekerder en qua rolweerstand maakt het voorop toch niet zoveel uit.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik zie een zeker forumlid op 2x Speed anders gruwelijk hard de UHR rondjes rijden. :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Giant-E schreef: ma 17 augustus 2020, 23:41 Ik zie een zeker forumlid op 2x Speed anders gruwelijk hard de UHR rondjes rijden. :wink:

Geen idee wie je bedoelt?
En we hebben het over de Cross, toch?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RoySmit schreef: ma 17 augustus 2020, 22:59 Ik rij gewoon lomp. en mis skills. en mis daardoor grip met de cross. noem het overkill of noem het techniek niet goed genoeg. maar feit blijft dat ik me er niet 100% comfortabel mee voel.
Roy bedoelt dat hij lomp en gruwelijk hard rijdt! Als je geen skills hebt, dan ga je niet zo hard. Misschien is de techniek nog niet optimaal, daar kan altijd aan gewerkt worden, maar het gaat in ieder geval hard!

Dan zou je kunnen kiezen voor de Trail, die bijt net een fractie meer. Maar voor mezelf heb ik nu de Cross als favoriete band, omdat ik de indruk heb dat op de harde ondergrond de noppen nu toch niet meer bijten en juist de tikje kleinere noppen van de Cross wel wat meer grip vinden op het losse spul. Maar het glijdt nu sowieso alle kanten op, je kunt niet heel veel meer van een band verwachten met een parcours in deze toestand. Amerongen is gewoon hard aan het slijten. Alle bochten waar je op techniek/skills verschil zou kunnen maken zijn uitgesleten, zacht en/of kapot. Het enige wat misschien helpt voor meer vertrouwen in die bochten is een compleet downhill protectie pak!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:lol:
Ik heb vanwege het bovenstaande trail voor eraf gegooid en de Cross erop.
Naast de UHR rij ik regelmatig op Spaarnwoude waar het ook droog en hard is met een laag los zand/grint erover en de kleinere noppen lijken daar beter te grijpen als de grotere trail noppen.
Als er straks weer meer blub etc is gaat de trail er wel weer voor op.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

TenZNL schreef: ma 17 augustus 2020, 23:51 Geen idee wie je bedoelt?
En we hebben het over de Cross, toch?
Bouwpakket volgens mij.

Over de Cross idd, maar was, en ben nog steeds benieuwd naar de eigenschappen van álle WP banden. En voor de UHR, wat relatief eenvoudige trails zijn een compount, moet normaliter een Speed, maar toch zeker een Race voldoende zijn.

Ook ik merk momenteel dat er minder grip is, meer glijden en twijfel nu voor de switch van Speed/Race 2.25 naar Race/Cross 2.25. Puur voor deze gortdroge periode's, daarvoor had ik met mijn huidige setup genoeg grip. Ook bijv op B'hoek.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat hard gaan is sowieso de spagaat die je zelf creert als je voor sneller (minder) profiel kiest.
Je snelheid neemt toe, de grip neemt af.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

ThaSingleTrackMastah schreef: di 18 augustus 2020, 12:19 Dat hard gaan is sowieso de spagaat die je zelf creert als je voor sneller (minder) profiel kiest.
Je snelheid neemt toe, de grip neemt af.
Interessant punt, ik zou dan zeggen druk verlagen, en als het er is een maat breder gaan.

Ik rijd in de droge periode alles op de Speed in 2.4 en met tussen de 1,2 - 1,4 bar, fully/HT net iets anders
De grip is nog voldoende, ook op HV/LV en laatst Nijmegen incl traumapad, beetje glijden achter mag.

Stabiliteit in compressies en bij hard de (kom)bocht om is de beperkende conditie,
Op het vlakke in Drenthe kan het nog wel wat lager.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: di 18 augustus 2020, 09:47
RoySmit schreef: ma 17 augustus 2020, 22:59 Ik rij gewoon lomp. en mis skills. en mis daardoor grip met de cross. noem het overkill of noem het techniek niet goed genoeg. maar feit blijft dat ik me er niet 100% comfortabel mee voel.
Roy bedoelt dat hij lomp en gruwelijk hard rijdt! Als je geen skills hebt, dan ga je niet zo hard. Misschien is de techniek nog niet optimaal, daar kan altijd aan gewerkt worden, maar het gaat in ieder geval hard!
Hier heb je wel een punt. Laatst de combo Amerongen/Rhenen gereden met oa RoySmit maar na de Marmottenbak waren we 'm al kwijt. :lol:

Wel weer jammer dat ie daarna HG niet meer deed omdat ie was opgebrand. :tong
RPG
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 8 november 2015, 17:25
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016

HB_Eagle schreef: ma 17 augustus 2020, 18:27
RPG schreef: ma 17 augustus 2020, 17:44 Bedankt voor de adviezen.
Heb een bestelling geplaatst voor een Trail en een Race in 2.4.

Twijfelde om de Trail in 2.6 te bestellen maar de kans is te groot dat deze niet past in de voorvork.

De MK Kan er op voor het buitenland
Heb vorigeweek woe ook een Trail 2.4 besteld in DE maar tot op heden niks gehoord of gezien ook geen reactie op mijn mail ??
Is iemand bekend met de levertijden
Heb je nog geen update gehad over de levering? Mijn order is reeds afgegeven bij DHL.
Plaats reactie