FATMAP app

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Tijdens mijn zoektocht naar MTB trails in de regio Chamonix stuitte ik per toeval op de app FATMAP. Ik had er nog nooit van gehoord (en kon er hier op het forum ook niks over vinden) maar ik ben tot nu toe erg onder de indruk van de mogelijkheden, het gebruiksgemak en de hele look and feel.

https://about.fatmap.com/

FATMAP is niet mountainbike specifiek, maar richt zich op allerlei outdoor activiteiten (biken, hiken, skiën, paardrijden etc.). Het heeft verschillende guidebooks (regio-specifieke gidsen) die door de community worden gevuld met routes, ervaringen en waardevolle aanvullende info. Daarnaast draait alles om de 3D kaarten, waar ik als tech- en outdoor-nerd erg blij van kan worden :-D.

De app is zowel op de computer als via een native app op de telefoon te raadplegen. Sommige functionaliteiten zitten achter een pay-wall (€29,- per jaar), zoals offline maps, GPX downloads e.d. Vergeleken met het kopen van een boekje (toch al snel €25 per vakantie) vind ik dit best prima value.

Check bijv. de guidebook voor regio Chamonix, specifiek gericht op MTB: https://fatmap.com/guidebooks/225/the-b ... n-chamonix

Desktop view:
Afbeelding

En wanneer je een specifieke trail selecteert:

iPhone view:
Afbeelding Afbeelding

En nee: ik wordt niet gesponsord, maar ik kan gewoon erg blij worden van een app die goed werkt. Wellicht jullie ook :bier:
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Ziet er goed uit. 3D is wel een mooie toevoeging hoewel dat de verassing ook weer wat weg haalt.

Goed te gebruiken bij de voorbereiding van een vakantie/tocht maar het maakt andere (gratis) apps nog niet overbodig zo lijkt het.
Er zijn al heel veel bronnen voor GPX tracks die prima info geven.
Ik zet hem wel in mijn favo's. Met dank voor het delen.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Plaats reactie