route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Gisterenavond was er veel afwisseling in de route, alles gehad van plassen tot stof en klapzand. Weer flink genoten!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

van Tuyl schreef: wo 19 augustus 2020, 10:14 klapzand

Afbeelding
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: wo 19 augustus 2020, 10:30
van Tuyl schreef: wo 19 augustus 2020, 10:14 klapzand

Afbeelding
:lol:
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

van Tuyl schreef: wo 19 augustus 2020, 12:15

MAfbeelding

Ik ben benieuwd waar dit klapzand is, ik ben hem nog niet tegen gekomen🤪
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Was een leuke technische ronde! Minder spectaculair dan we normaal gewend zijn maar voordeel was dat ik haar bijna nergens omhoog hoefde te duwen. Scheelt namelijk zo’n 300 hoogtemeters. We hebben uiteindelijk 12km gefietst. Dat langs het spoor was juist voor haar leuk en goed voor haar om te trainen dat je je energie heuvelafwaarts gebruikt bij het omhoog gaan van de volgende heuvel.

We snappen alleen dat bordje niet bij de slinger afdaling waar ook een chicane trail is. “Gevaarlijke afdaling” waar dan?

Persoonlijk werd ik moe van het gezeur van het, door oma, beloofde worstenbroodje.
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Overigens wil ik via deze weg de route bouwers hun complimenten geven voor hun verrichtte werkzaamheden en uiteindelijk resultaat. Met de omgeving die ze tot hun beschikking hadden, hebben ze een leuke route weten te creëren.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

SHJN schreef: wo 19 augustus 2020, 23:25 We snappen alleen dat bordje niet bij de slinger afdaling waar ook een chicane trail is. “Gevaarlijke afdaling” waar dan?
Verleggen verantwoordelijkheid in de hedendaagse claimcultuur. Trieste ontwikkeling in de Nederlandse samenleving.

Overigens staat er geen 'gevaarlijke afdaling' maar 'steile afdaling'. En dat klopt wel als je de rest van de route in je achterhoofd houdt :p
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Daarover gesproken; het was er rustig, maar wat mij aan de passanten (behalve dat stel op e-MTB’s) opviel is dat er met en/of minder kwalitatief materieel werd rondgereden dan in Nijmegen/Groesbeek. Zonder hier een oordeel aan te hangen, maar het viel mij op. Kwam er zelfs een voorbij met de kettingslot er nog aan.

En verscheidenen zonder helm, ook mijn dochter viel het op. Die dan zonodig moet roepen dat die persoon zonder helm rijdt. ‘Kijk papa, hij rijdt zonder helm! Dat mag niet in bos, is gevaarlijk!’ :lol: :lol:
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

SHJN schreef: do 20 augustus 2020, 08:04 Overigens wil ik via deze weg de route bouwers hun complimenten geven voor hun verrichtte werkzaamheden en uiteindelijk resultaat. Met de omgeving die ze tot hun beschikking hadden, hebben ze een leuke route weten te creëren.
Helemaal mee eens, weer genoten vanavond. Heerlijk zo’n rondje om de hoek. Onderhoudsploeg verdient inderdaad een compliment. Er is weer hard gewerkt. Toch een klein pintje van kritiek :roll: Haal aub niet alle wortels weg. Verder dikke :-q
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

One Only schreef: di 1 september 2020, 19:37 Helemaal mee eens, weer genoten vanavond. Heerlijk zo’n rondje om de hoek. Onderhoudsploeg verdient inderdaad een compliment. Er is weer hard gewerkt. Toch een klein pintje van kritiek :roll: Haal aub niet alle wortels weg. Verder dikke :-q
Ik merkte sinds ongeveer 2 weken geleden dat er op het laatste stukje tussen Gilzerbaan en Bredaseweg wat bultjes zand geplaatst waren. Bedoel je dat? Daar zat een leuke mini-jump met een dikke wortel als kicker :)
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ja die o.a. Maar ook een wortel in het stuk na de Hockey velden, bij de drop in bij de Gilzebaan, langs het spoor waar je omhoog rijdt en dan tussen twee krappe bomen door. Zo zijn er meerdere plaatsen. Waren juist die “obstakels” die nog voor wat technische “uitdaging” zorgde.

Maar bovenstaande klinkt wellicht negatiever dan het bedoeld is. Erg blij met het rondje :winkie:
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Die bij de drop-in Gilzerbaan/Pompstationweg was perfect om het plaatsen van je wiel te perfectioneren nadat je erin sprong. (Links van de wortel ;) )

Mja zal wel te tricky geweest zijn :)

Ach, het is een vermakelijk rondje op een minuut of 10 fietsen. Perfect vind ik.
Laatst gewijzigd door RuudRuud op do 3 september 2020, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Gisteren weer heerlijk gereden hier. :-q
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Zondag een rondje gereden. Route is momenteel behoorlijk hobbelig en droog. Zou goed zijn als het eens flink regent en de route weer glad gereden kan worden. Ondanks dat toch weer veel plezier gehad. Heerlijk traag ook, wordt er aan alle kanten zo knetterhard uit gefietst haha. :D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat mensen sneller zijn is lekker belangrijk...
ofv schreef: ma 7 september 2020, 09:11toch weer veel plezier gehad.
^^ Daar draait het om, toch? :wink:
Plaats reactie