MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mcb1977
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 december 2006, 20:19

Die afdaling uitbreiden met een wall ride zou mooi zijn. Of zelfs een dubbele, voor de bocht terug. Maar wellicht is het dan wel vandalisme gevoelig omdat het flink in het zicht staat.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Daar is nu nog weinig ruimte voor dus proberen we dit zoveel mogelijk in en langs de route te maken. De kans bestaat dat er van de grasheuvel bij de rock garden nog paar oefen drops komen.

Een step up zit nog in de pijplijn onderaan de lange afdaling van de Slik evenals een wallride aldaar. Maar het schort me even aan tijd momenteel.
Laatst gewijzigd door chrisscross op zo 9 augustus 2020, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

chrisscross schreef: za 8 augustus 2020, 09:26 Daar is nu nog weinig ruimte voor dus proberen we dit zoveel mogelijk in en langs de route te maken. De kans bestaat dat er van de grafheuvel bij de rock garden nog paar oefen drops komen.

Een step up zit nog in de pijplijn onderaan de lange afdaling van de Slik evenals een wallride aldaar. Maar het schort me even aan tijd momenteel.
Een wallride zou echt vet zijn :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Stoeltjeslift naar de top ook. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik dacht meer aan een lopende band.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Als je er 1 wilt maken zou ik hem in de bocht leggen na die kleine afdaling bij de sloot kant in het stuk voor de Dellsrun. Die waar aan de rechterkant die kleine drop zit. Heb je wat vaart en kun je daar een mooie bocht maken.

Ben benieuwd naar je prioriteiten lijstje Chris ! :-D
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

The Borg Cube schreef: ma 10 augustus 2020, 15:34 Als je er 1 wilt maken zou ik hem in de bocht leggen na die kleine afdaling bij de sloot kant in het stuk voor de Dellsrun. Die waar aan de rechterkant die kleine drop zit. Heb je wat vaart en kun je daar een mooie bocht maken.

Ben benieuwd naar je prioriteiten lijstje Chris ! :-D
Ik dacht meer aan de bocht na de rubberen matten afdaling bij de Slik of de bocht naar het water op de Slik. Die lenen zich er net wat beter voor denk ik.

Eerst komt er nog een pump gedeelte nabij de net aangelegde nieuwe lus en gaat de uitgang van het parcours op de parkeerplaats verplaatst worden dichter naar het startpunt toe. Dit vanwege de veiligheid / auto's.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Het was weer lekker, lag er 100% top bij :-q
"zwarte lijntje" voor de Slik https://youtu.be/W_H_mDmu4vw
Zag ook al een begin van een pump sectie...?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: zo 23 augustus 2020, 22:30 Het was weer lekker, lag er 100% top bij :-q
"zwarte lijntje" voor de Slik https://youtu.be/W_H_mDmu4vw
Zag ook al een begin van een pump sectie...?
Lekker hoor!

Klopt, ik ben begonnen met het pump deel maar helaas gooide een lekke band van de shovel al snel roet in het eten waardoor ik minder kon doen dan ik wou. Maar het begin is er. Zodra de band gemaakt is kan ik verder.
Gisteren zelf even getest en ik denk dat de hobbels wel aardig lopen. De laatste gaat nog iets te steil aan de achterzijde maar dat had ik al ingeschat. Het wat teveel werk om met het handje te scheppen. :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 24 augustus 2020, 10:15
Klopt, ik ben begonnen met het pump deel maar helaas gooide een lekke band van de shovel al snel roet in het eten waardoor ik minder kon doen dan ik wou. Maar het begin is er. Zodra de band gemaakt is kan ik verder.
Gisteren zelf even getest en ik denk dat de hobbels wel aardig lopen. De laatste gaat nog iets te steil aan de achterzijde maar dat had ik al ingeschat. Het wat teveel werk om met het handje te scheppen. :wink:
Top, ze zijn sowieso wat hoog en steil, moet wat verschil in hoogte in ook. Joeri toch maar ff dagje erbij?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: ma 24 augustus 2020, 11:59
chrisscross schreef: ma 24 augustus 2020, 10:15
Klopt, ik ben begonnen met het pump deel maar helaas gooide een lekke band van de shovel al snel roet in het eten waardoor ik minder kon doen dan ik wou. Maar het begin is er. Zodra de band gemaakt is kan ik verder.
Gisteren zelf even getest en ik denk dat de hobbels wel aardig lopen. De laatste gaat nog iets te steil aan de achterzijde maar dat had ik al ingeschat. Het wat teveel werk om met het handje te scheppen. :wink:
Top, ze zijn sowieso wat hoog en steil, moet wat verschil in hoogte in ook. Joeri toch maar ff dagje erbij?
Klopt ja, zoals aangegeven kon ik ze niet afmaken zoals ik wilde vanwege problemen met de shovel. En om alles nu met het handje te moeten doen... Sowieso moet het ook nog even goed inklinken dus zakken ze wat uit/in.
Het plan is het volgende; ik wil ze er eerst grof in leggen en dan proef rijden. Je kunt ze in de theorie mooi uitdenken maar de praktijk is natuurlijk altijd anders. Maar tips zijn altijd welkom! Ik heb hier nog weinig ervaring mee namelijk. Ik vond ze nu al niet heel verkeerd lopen afgezien van die hobbel er net voor die er al in lag en er nog uit moet.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

chrisscross schreef: ma 24 augustus 2020, 10:15
Klopt, ik ben begonnen met het pump deel maar helaas gooide een lekke band van de shovel al snel roet in het eten waardoor ik minder kon doen dan ik wou. Maar het begin is er. Zodra de band gemaakt is kan ik verder.
Gisteren zelf even getest en ik denk dat de hobbels wel aardig lopen. De laatste gaat nog iets te steil aan de achterzijde maar dat had ik al ingeschat. Het wat teveel werk om met het handje te scheppen. :wink:
Als de nieuwe pump section net zo wordt als de bestaande in het parcours dan komt het vast helemaal goed :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Michel__ schreef: di 25 augustus 2020, 20:51
chrisscross schreef: ma 24 augustus 2020, 10:15
Klopt, ik ben begonnen met het pump deel maar helaas gooide een lekke band van de shovel al snel roet in het eten waardoor ik minder kon doen dan ik wou. Maar het begin is er. Zodra de band gemaakt is kan ik verder.
Gisteren zelf even getest en ik denk dat de hobbels wel aardig lopen. De laatste gaat nog iets te steil aan de achterzijde maar dat had ik al ingeschat. Het wat teveel werk om met het handje te scheppen. :wink:
Als de nieuwe pump section net zo wordt als de bestaande in het parcours dan komt het vast helemaal goed :-q
Dat is meer een roller. Het is de bedoeling om hier echt dmv pompen snelheid te houden/maken over meerdere hobbels. Er zal vast weer een hoop commentaar op komen (meestal van mensen die er niet mee overweg kunnen.) Voor hun zeg ik alvast; probeer het eens als een uitdaging te zien als jouw iets niet lukt om het wel onder de knie te krijgen. Het hoeft niet allemaal zo makkelijk en soepel te lopen zodat het je in 1 keer lukt.
Het zelfde geldt voor het nieuwste lusje. Korte bochtjes op elkaar omhoog en omlaag. Voer je snelheid langzaam op en probeer explosiever met je fiets te gooien en smijten en je zult zien dat je er straks veel harder doorheen gaat. Heb je die techniek dan uiteindelijk door dan ga je er met een dikke grijns op je gezicht door. En ja, hij blijft lastig op hoge snelheid maar je kunt er echt wel snel doorheen.

Ben je het hier allemaal niet mee eens dan nodig ik je graag eens uit tijdens het onderhoud en de aanleg op het parcours zodat je wellicht je eigen draai eraan kunt geven. :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: di 25 augustus 2020, 21:39 Dat is meer een roller. Het is de bedoeling om hier echt dmv pompen snelheid te houden/maken over meerdere hobbels. Er zal vast weer een hoop commentaar op komen (meestal van mensen die er niet mee overweg kunnen.) Voor hun zeg ik alvast; probeer het eens als een uitdaging te zien als jouw iets niet lukt om het wel onder de knie te krijgen. Het hoeft niet allemaal zo makkelijk en soepel te lopen zodat het je in 1 keer lukt.
Het zelfde geldt voor het nieuwste lusje. Korte bochtjes op elkaar omhoog en omlaag. Voer je snelheid langzaam op en probeer explosiever met je fiets te gooien en smijten en je zult zien dat je er straks veel harder doorheen gaat. Heb je die techniek dan uiteindelijk door dan ga je er met een dikke grijns op je gezicht door. En ja, hij blijft lastig op hoge snelheid maar je kunt er echt wel snel doorheen.

Ben je het hier allemaal niet mee eens dan nodig ik je graag eens uit tijdens het onderhoud en de aanleg op het parcours zodat je wellicht je eigen draai eraan kunt geven. :wink:
:-q Je bent top bezig, zo houden de Strava ridders ook een uitdaging, elke maand een ander lusje of feature erbij :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

chrisscross schreef: di 25 augustus 2020, 21:39 Er zal vast weer een hoop commentaar op komen (meestal van mensen die er niet mee overweg kunnen.)
Ik hoor het wel weer van de collega's. Maar hun fietsen verzamelen meer stof in de schuur dan op de trails. :tong
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie