Once you go ....

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vandaag op Hoge- en Lage Vuursche geweest. Man, wat was dat, na een lange tijd er niet geweest te zijn, weer leuk! En niet in de minste plaats omdat de Fuel het zo verdomd goed deed!

Die Barco's op die iets nattige zandgrond waren perfect. 1x gleed mijn voorwiel weg, maar dat was een zacht stuk waar ik het wiel in plante ... Gestart met 26psi voor en 30 psi achter maar dat liep zwaar. Band 'sneed' in de wat zachte zandgrond. Dag ervoor was dat op de Hoofddorpse harde klei prima , maar nu heb ik de band wat laten aflopen.

Verder was de 85psi van de voorvork wat te veel..... of van de standaard 4 tokens moet ik er eentje uithalen. De vork kwam no way in de buurt van zijn maximum en voelde ook iets hard. Net thuis de vork op 75 gezet en de sag gecheckt ... 30%.... Ik ga ermee rijden maar gok erop dat ik toch een token eruit zal gaan halen.

De demper op 290psi (dacht dat het 300 was...) was me ook iets te hard. Met naar 270psi gebracht, sag gecheckt en die is nog steeds circa 25%.

Kortom: Een geslaagde dag op de trails, genoten van de omgeving, en genoten van de Fuel. Top!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door PaneVino op ma 24 augustus 2020, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En, valt er aan de demper te wennen?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Jurriaan schreef: ma 24 augustus 2020, 19:17 En, valt er aan de demper te wennen?
Absoluut! Het valt me absoluut niet tegen! Integendeel. Ik vind het zelfs erg fijn rijden. Je voelt de damper na een kleine heuvel of door een 'geul' redelijk ver doorzakken, maar nooit gaat ie er helemaal doorheen. Ik heb ook minder pedaal strikes dan met mij Camber ... Om maar iets te noemen.

Ik heb de rebound volledig dicht staan nu, zodat ik niet 'gebokt' wordt met die hoge druk, maar ben daar ook als iets van terug gekomen, want het geeft ook iets meer comfort in opeenvolgende hobbels.

Hij is nu ook zo dat ie niet heel veel meer 'bobt' als ik op een plat stuk rij. Je ziet het wel wat en als ik ga staan voel je hem ook inzakken, maar dan blijft ie lager in de demper.... Maar het is dus absoluut geen 'hobbelkip'.

Enige dat ik nog zou willen is dat ie 'uit zichzelf' meer compressie en meer rebound demping heeft. Eigenlijk dus dat die 'light' tuning naar Medium gaat. Ik ben namelijk absoluut ook niet licht ;) Ik ga dus de demper laten tunen naar settings die meer overeenkomen met een 'systeemgewicht' van 100kg.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Een rebound die helemaal dicht staat kan inderdaad geen aanbeveling zijn. Laat de demper tunen door iemand met verstand van zaken op jou gewicht. Gaat veel opleveren.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Afgelopen weekend naar MTB Mook, Groesbeek en Nijmegen geweest. Waar ik, afkomend van een minder potente fiets, wat bang was voor de 'endurance' / klim / dag-in-het-zadel kwaliteiten van de Fuel .... is mijn onzekerheid absoluut de kop in gedrukt. Man wat ging dat lekker over de , overigens waanzinnige, trails daar!

Dat het naar beneden goed zou gaan wist ik wel, maar hoe goed ik de bochten door ging en hoe fijn het omhoog rijden was .... dat had ik niet verwacht.

Bi thuiskomst de boel eerst heel goed schoongemaakt en vandaag, op Mechanic Monday, me eens gebogen over het stickerwerk. Het resultaat was bijna in 1x goed ...

Afbeelding
De kleurstelling ben ik in ieder geval zeer tevreden over.

Afbeelding
(Maar die demper sticker moest toch effe hoger én recht :oops: .... Na de foto maar meteen goed gedaan 8) )


Maar MTB Nijmegen en Groesbeek .... Oh my, wat een plezier! Voor mij het mooiste dat ik ooit in Nederland gereden heb. (En dat is stiekem toch best wel wat). Van 'narigheid' zondag maar wéeer Mook, Groesbeek en Nijmegen gereden :lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Beauty! Heel goed dat je die demper hebt laten zitten, ik geloof echt niet dat je ooit beter af bent met een DPS, de DPX2 is prima instelbaar.
Waar woke is, is vuur
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hier word ik blij van. Goed bezig.
Mijn oordeel over de routes is dezelfde.

(Hoe komt het dat de wielen 650b lijken?)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Volgens mij ben ik je zaterdagmiddag op Groesbeek voorbij gereden (vlak voor het naar Mook oversteken, als je met een dame op stap was?)... Fiets(kleurtje) komt me wel heel bekend voor en eentje die niet veel ziet. Al ben ik daarvoor ook al een gelijk gekleurde Trek voorbij gegaan.

Fietsje ziet er wel goed uit! 8) :-q
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Makkelijk schreef: ma 31 augustus 2020, 17:09 Beauty! Heel goed dat je die demper hebt laten zitten, ik geloof echt niet dat je ooit beter af bent met een DPS, de DPX2 is prima instelbaar.
Met een voor mij geschiktere tuning zou de demper nog beter tot zijn recht komen.... maar hij rijdt nu al absoluut niet verkeerd. Ik betrap mezelf erop dat ik de demper het liefst Open rij .... In de Trail stand vind ik de achterkant al snel wat hard aanvoelen. Maar de hoge druk en bijna dichtgeknepen rebound zullen daar ook wel hun aandeel in hebben.

Ik heb ondertussen een tweetal 'demper-bedrijven' gecontacteerd. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar moet eerst nog een bedrijf uitkiezen en dan moet die demper 7-10 dagen 'weg van huis' :(
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Jurriaan schreef: ma 31 augustus 2020, 18:35 Hier word ik blij van. Goed bezig.
Mijn oordeel over de routes is dezelfde.

(Hoe komt het dat de wielen 650b lijken?)
Je zegt het! Maar ik dacht het op de foto ook! :lol:
Ik denk een beetje door hoe de foto genomen is, in combinatie met de wat hogere velg.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Joop! schreef: ma 31 augustus 2020, 20:07 Volgens mij ben ik je zaterdagmiddag op Groesbeek voorbij gereden (vlak voor het naar Mook oversteken, als je met een dame op stap was?)... Fiets(kleurtje) komt me wel heel bekend voor en eentje die niet veel ziet. Al ben ik daarvoor ook al een gelijk gekleurde Trek voorbij gegaan.

Fietsje ziet er wel goed uit! 8) :-q
Jazeker was ik met DE dame op stap :P Als het 1 grote roze/paarse gloed was ... dan zijn wij dat inderdaad geweest :lol:
Wij hadden toen net een halve Mook, een halve Groesbeek, Nijmegen en nog een halve Groesbeek erop zitten. Volgens mij ging ik toen effe kijken hoe we verder moesten rijden.

Maar misschien ben je ons wel 2x voorbij gegaan he. Dat kan ook nog. Dan heb je 2x diezelfde Trek gezien :winkie:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Was wel een ander...
...maar die ‘grote roze-paarse gloed’ klopt wel ja. :wink:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

PaneVino schreef: ma 31 augustus 2020, 22:04
Ik heb ondertussen een tweetal 'demper-bedrijven' gecontacteerd. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar moet eerst nog een bedrijf uitkiezen en dan moet die demper 7-10 dagen 'weg van huis' :(
Je weet toch, MST voor tuning 🤘🏻
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Jurriaan schreef: di 1 september 2020, 19:20
PaneVino schreef: ma 31 augustus 2020, 22:04
Ik heb ondertussen een tweetal 'demper-bedrijven' gecontacteerd. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar moet eerst nog een bedrijf uitkiezen en dan moet die demper 7-10 dagen 'weg van huis' :(
Je weet toch, MST voor tuning 🤘🏻
Ik vrees dat ik een beetje te 'old school' ben om materiaal diep in Duitsland in te sturen :-{ Vind het prettiger het ding langs te brengen en op te halen. :oops:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

PaneVino schreef: ma 31 augustus 2020, 22:04
Makkelijk schreef: ma 31 augustus 2020, 17:09 Beauty! Heel goed dat je die demper hebt laten zitten, ik geloof echt niet dat je ooit beter af bent met een DPS, de DPX2 is prima instelbaar.
Met een voor mij geschiktere tuning zou de demper nog beter tot zijn recht komen.... maar hij rijdt nu al absoluut niet verkeerd. Ik betrap mezelf erop dat ik de demper het liefst Open rij .... In de Trail stand vind ik de achterkant al snel wat hard aanvoelen. Maar de hoge druk en bijna dichtgeknepen rebound zullen daar ook wel hun aandeel in hebben.

Ik heb ondertussen een tweetal 'demper-bedrijven' gecontacteerd. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar moet eerst nog een bedrijf uitkiezen en dan moet die demper 7-10 dagen 'weg van huis' :(
https://www.bikesuspension.nl/
Heb ik goeie ervaringen mee.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie