MTB Festival Spaarnwoude 12/13 sep 2020, XC en 3uurs race

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op 12 & 13 september 2020 wordt in Spaarnwoude het MTB Festival Spaarnwoude georganiseerd.

Dit weekend bestaat uit drie verschillende mountainbike wedstrijden, waaronder de 3-uurs MTB Race.
Zaterdag namiddag wordt er van start gegaan met de 3-uurs MTB race. Hierbij rijden de deelnemers solo of in teamverband (2-4 personen) in estafette drie uur lang over een uitgezette ronde.
Wie na deze drie uur als eerste over de finish komt, kan zich laten bekronen tot winnaar!

Op zondag 13 september zal voor de derde keer een XLC 3 Nations Cup wedstrijd in Spaarnwoude gehouden worden.

Info op:
https://www.mtbfestival.nl
Laatst gewijzigd door Rayb81 op di 25 augustus 2020, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: zo 26 juli 2020, 02:31 Op 12 & 13 september 2020 wordt in Spaarnwoude het MTB Festival Spaarnwoude georganiseerd.

Dit weekend bestaat uit drie verschillende mountainbike wedstrijden, waaronder de 3-uurs MTB Race.
Zaterdag namiddag wordt er van start gegaan met de 3-uurs MTB race. Hierbij rijden de deelnemers solo of in teamverband (2-4 personen) in estafette drie uur lang over een uitgezette ronde.
Wie na deze drie uur als eerste over de finish komt, kan zich laten bekronen tot winnaar!

Op zondag 13 september zal voor de derde keer een XLC 3 Nations Cup wedstrijd in Spaarnwoude gehouden worden.

Info op:
https://www.mtbfestival.nl
Ik heb maar voor de 3 uurs solo ingeschreven. Wilde eigenlijk de 3 nations doen, maar daar hoor en zie je niks van. Inschrijving is volgens mij ook nog niet open.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Inschrijven voor de 3 nations cup is inderdaad apart.
Met wat doorklikken kom je op een "internationale" site uit en vervolgens weer op een Duitse site waar het stokt.

Ben zelf wel geinteresseerd in de 3uurs solo.
Eerst even het weer afwachten, geen zin in modder.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: za 1 augustus 2020, 23:32 Inschrijven voor de 3 nations cup is inderdaad apart.
Met wat doorklikken kom je op een "internationale" site uit en vervolgens weer op een Duitse site waar het stokt.

Ben zelf wel geinteresseerd in de 3uurs solo.
Eerst even het weer afwachten, geen zin in modder.
De 3 nations hangt helemaal in elkaar van onduidelijkheid en slechte communicatie helaas. KNWU drukt lekker zn snor. Zijn nog nooit zoveel mensen geweest die mountainbiken maar er wordt op geen enkele manier iets mee gedaan door onze bond,..helaas helaas. Gelukkig komen er nog wel steeds enthousiaste verenigingen naar voren die wel leuke evenementen willen organiseren. Afwachten met inschrijven ga ik nu zeker niet doen. Ik denk dat we blij moeten zijn met de initiatieven die nu doorgaan en dat we die vooral moeten steunen door mee te doen en vroeg in te schrijven. Ze steken hun nek uit voor ons MTBers. Ik ben blij dat we eindelijk weer een keer tegen elkaar mogen strijden, weer of geen weer. Ik heb voor elke wedstrijd ingeschreven die er nog is in sept en okt :winkie:
den Bart
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 7 mei 2015, 15:16

Nu in België zowat alle resterende wedstrijden worden afgelast (en de 3 Nations Cup blijft idd uitblinken in onduidelijkheid wat betreft het inschrijven), wou ik eens bekijken of er in NL nog wedstrijden zijn.

Maar als ik op de site van de KNWU kijk, dan vind ik het behoorlijk bedroevend wat voor wedstrijden er zijn in het mountainbiken.
Ik kijk dan wel voor mijn zoon die bij de nieuwelingen rijdt (15-16 jarigen).

Klopt het dat voor deze categorie eigenlijk geen wedstrijden georganiseerd worden in Nederland, behalve 3 Nations?
- LJC is tot 14j
- NL cup zou niet meer bestaan...

Mocht iemand mij wat duidelijkheid kunnen scheppen, dan zijn jullie op voorhand bedankt!

groeten,

Bart
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

den Bart schreef: wo 5 augustus 2020, 16:29 Nu in België zowat alle resterende wedstrijden worden afgelast (en de 3 Nations Cup blijft idd uitblinken in onduidelijkheid wat betreft het inschrijven), wou ik eens bekijken of er in NL nog wedstrijden zijn.

Maar als ik op de site van de KNWU kijk, dan vind ik het behoorlijk bedroevend wat voor wedstrijden er zijn in het mountainbiken.
Ik kijk dan wel voor mijn zoon die bij de nieuwelingen rijdt (15-16 jarigen).

Klopt het dat voor deze categorie eigenlijk geen wedstrijden georganiseerd worden in Nederland, behalve 3 Nations?
- LJC is tot 14j
- NL cup zou niet meer bestaan...

Mocht iemand mij wat duidelijkheid kunnen scheppen, dan zijn jullie op voorhand bedankt!

groeten,

Bart
3 nations en KNWU staan synoniem voor bedroevend, KNWU hoef je weinig van te verwachten idd. NL cup is gestopt vanwege te weinig deelnemers ( oh nee,..omdat KNWU er gewoon geen zin in heeft :-{ )

Zijn wel wat wedstrijden nog, 5 sept veldslag om Norg, 5 sept NK Streetrace Oldebroek, 12de 3u spaarnwoude, 13 sept 14 rondes Transhoek ( duo's ), 19 sept 3 nations Assen, 26ste 6u 't zand ( vol dacht ik ), 4 oktober Hondsrug Classic, 17 oktober Marathon Oldebroek 80 & 120km, 8 november Bart Brentjens Classic ( NK Marathon )
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Rayb81 schreef: za 1 augustus 2020, 23:32 Ben zelf wel geinteresseerd in de 3uurs solo.
Eerst even het weer afwachten, geen zin in modder.
Ik speel met dezelfde gedachte. In eerste instantie dacht ik “nee, echt niet” maar gaandeweg ging het meer richting “ach, waarom ook niet” en “misschien toch wel leuk”.
den Bart
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 7 mei 2015, 15:16

schepp schreef: wo 5 augustus 2020, 18:39
den Bart schreef: wo 5 augustus 2020, 16:29 Nu in België zowat alle resterende wedstrijden worden afgelast (en de 3 Nations Cup blijft idd uitblinken in onduidelijkheid wat betreft het inschrijven), wou ik eens bekijken of er in NL nog wedstrijden zijn.

Maar als ik op de site van de KNWU kijk, dan vind ik het behoorlijk bedroevend wat voor wedstrijden er zijn in het mountainbiken.
Ik kijk dan wel voor mijn zoon die bij de nieuwelingen rijdt (15-16 jarigen).

Klopt het dat voor deze categorie eigenlijk geen wedstrijden georganiseerd worden in Nederland, behalve 3 Nations?
- LJC is tot 14j
- NL cup zou niet meer bestaan...

Mocht iemand mij wat duidelijkheid kunnen scheppen, dan zijn jullie op voorhand bedankt!

groeten,

Bart
3 nations en KNWU staan synoniem voor bedroevend, KNWU hoef je weinig van te verwachten idd. NL cup is gestopt vanwege te weinig deelnemers ( oh nee,..omdat KNWU er gewoon geen zin in heeft :-{ )

Zijn wel wat wedstrijden nog, 5 sept veldslag om Norg, 5 sept NK Streetrace Oldebroek, 12de 3u spaarnwoude, 13 sept 14 rondes Transhoek ( duo's ), 19 sept 3 nations Assen, 26ste 6u 't zand ( vol dacht ik ), 4 oktober Hondsrug Classic, 17 oktober Marathon Oldebroek 80 & 120km, 8 november Bart Brentjens Classic ( NK Marathon )
Ja maar de wedstrijden die er zijn, zijn ook niet echt voor de jeugd ingericht hé (leeftijd tussen 15 en 18). Marathons, 6u, 3u, ...
Die gasten rijden normaal ongeveer een uur, en het is dan ook niet leuk om te strijden tussen de beloftes of de elites.

Ik was echt wel van mening dat Nederland beter investeerde in jeugdopleidingen in die zin (als ik zie welke renners in het MTB in het wedstrijdcircuit beginnen doorbreken), maar blijkbaar is het toch bedroevend.
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Kent iemand het parcours voor de 3 uurs race? Ik ken de normale routes daar ook niet, dus geen idee wat ik kan verwachten. Is dat heel technisch en veel singletrack of zitten daar ook veel stukken tussen waar je prima kan inhalen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Spaarnwoude is best technisch. Wat ik gezien heb vorig jaar (vanaf de kant) was er ruimte om in te halen. Er zit een deel over gras in wat breed is en je gaat een stuk over de weg. De singletracks slingeren vooral tussen boompjes door dus dat maakt inhalen erg lastig. Spaarnwoude heeft ook nogal wat off-camber stukken die inhalen lastig maken. In de 3-nations cup zat een rockgarden over een deel van het kunstwerk. Dat heb ik de week erop zelf geprobeerd en had met terugwerkende kracht extra respect voor de rijders die daar nog in hun laatste ronden rijdend overheen kwamen. Geen idee of ze dat deel in de 3-uurs race opnemen want dat lijkt mij wat extreem.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vind Spaarnwoude een van de meest technische parcoursen die ik gereden heb in NL.
Ook qua klimmen vind ik dit bijv. zwaarder dan Kwintelooyen.

Een rondje op wedstrijdsnelheid over de technische stukjes is ook iets wat je moet kunnen, een foutje is erg snel gemaakt op de smalle paadjes tussen de boompjes.

In ieder geval succes iedereen, ik mag zelf werken.

Ik las dat op zondag zelfs pro's als Anne Tauber, Milan Vader en Sam Gaze komen rijden, hoe gaaf is dat :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Oli4k schreef: ma 7 september 2020, 21:07 Spaarnwoude is best technisch. Wat ik gezien heb vorig jaar (vanaf de kant) was er ruimte om in te halen. Er zit een deel over gras in wat breed is en je gaat een stuk over de weg. De singletracks slingeren vooral tussen boompjes door dus dat maakt inhalen erg lastig. Spaarnwoude heeft ook nogal wat off-camber stukken die inhalen lastig maken. In de 3-nations cup zat een rockgarden over een deel van het kunstwerk. Dat heb ik de week erop zelf geprobeerd en had met terugwerkende kracht extra respect voor de rijders die daar nog in hun laatste ronden rijdend overheen kwamen. Geen idee of ze dat deel in de 3-uurs race opnemen want dat lijkt mij wat extreem.
Nee dat zit er niet in. Alle technische elementen worden weggelaten uit het parcours.

PS is er al meer info over de 3 uurs? startlijsten etc?
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Ik lees dat je de Proof me app voor covid controle nodig hebt. Iemand ervaring mee?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Sjefkoning schreef: vr 11 september 2020, 21:42 Ik lees dat je de Proof me app voor covid controle nodig hebt. Iemand ervaring mee?
nee maar hiermee kunnen ze denk ik gelijk een lijst samenstellen van alle mensen die er op het terrein zijn. Je zal wel iets van een qr code moeten scannen
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zo te zien was het rondje van de 3uurs race hetzelfde als die van de Nations Cup?

Wat zal men het zwaar hebben gehad, 3uur lang met 3x klimmen naar het uitzichtpunt en verder nog wat overige steile klimmetjes :-D
Plaats reactie