Keuzestress - Welke Full Suspension 2020-2021? --> YT Izzo Comp

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als je lang genoeg wacht, worden fietsen die nu uitverkocht zijn weer leverbaar. De Radon, bijvoorbeeld, zou vanaf oktober er weer zijn: https://www.radon-bikes.de/back-in-stock/

Ook bij andere fietsen vermoed ik dat ze hard werken aan de nieuwe voorraad.
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Voor mijn vrouw afgelopen week een Cube Stereo 120 race gekocht en van het weekend zelf ook even een stuk singletrack op gereden. Ik vond hem, ondanks het hogere gewicht, verrassend snel en wendbaar aanvoelen.

De dealer waar wij hem kochten geeft standaard 10% korting op adviesprijs zonder inruil, dus een model hoger (carbon Stereo 120 HPC TM) komt precies midden in je budget uit...
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Afbeelding
https://postimg.cc/9wzYL3H0

Zoals gezegd alles geupdate.
Lux toegevoegd: misschien iets te XC, persoonlijk nooit een bijzonder fiets gevonden ondanks alle goede verhalen. Ben ook bang dat ik eigenlijk alleen dezelfde fiets koop die ik nu heb alleen dan met achtervering. (nieuwe geo even daargelaten, aangezien dat voor alle fietsen geldt)

Spark toegevoegd: Eigenlijk boven budget, geen dropper, Op zich niet verkeerd, maar ook geen bijzondere bike. Ik verwacht dat deze snel weer afvalt.

Stereo Race vervangen door HPC TM naar aanleiding van de opmerking van bolio

Fuel EX modellen weggehaald, Top Fuel past beter bij me met 120mm tov 140mm

Jeffsy verwijdert vanwege terechte opmerking van aurelius

Gaint niet opgenomen, vind ik gewoon lelijk fietsen. Beetje oubollig ofzo
Marin niet opgenomen, beetje mwhoa fiets, wordt er niet warm of koud van.
Commercal niet opgenomen, erg gave fiets, maar 140/150mm travel is ook weer niet nodig
Ibis Ripley niet opgenomen, het frame alleen is al boven budget :o
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Even losstaand van de uiteindelijke keuze; is het raar om de dames variant van een bike te bestellen?

Ik vind bijv de damesuitvoering van een Neuron 7 mooier dan de heren. De verschillen die ik kan vinden zijn een ander zadel en bij de demper staat "Lite Tune"

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Brul78 schreef: di 8 september 2020, 11:15 Even losstaand van de uiteindelijke keuze; is het raar om de dames variant van een bike te bestellen?

Ik vind bijv de damesuitvoering van een Neuron 7 mooier dan de heren. De verschillen die ik kan vinden zijn een ander zadel en bij de demper staat "Lite Tune"

Afbeelding

Zadel is zo te vervangen, tunen van de demper zou je moeten uitbesteden omdat....
Brul78 schreef: ma 7 september 2020, 10:49 net iets te zwaar (87kg, 184cm)
Maar in hoeverre die demper getuned is op lichtgewichten zou Canyon je uitsluitsel over kunnen geven.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Je hebt nog steeds wel een zeer uitgebreide "shortlist" van allemaal wel capabele fietsen. Bijkans onmogelijk om ze allemaal te gaan testen dus ik zou alles eruit gooien en een dobbelsteen gaan dobbelen tussen de Skeen en de Izzo. Puur gebaseerd op looks zijn dat 2 fantastisch mooie trailbikes. Succes met je keuzestress. :-D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Lux zou ik er meteen weer vanaf halen, daar is geen lol aan. (of je moet alleen maar heel hard willen en niet wat meer spelen) Fuel EX weg lijkt me ook een goede, die zijn wat too much in NL.
Met alles wat je zegt zou ik gaan voor iets van 120 of 130mm voor en 100 of 110 achter, bij voorkeur met een wat meer up to date geo. Dus vork niet te steil, en reach wat langer. Dan heb je in mijn ogen een hele vlotte maar toch ook speelse fiets die het hier super gaat doen. (Ben niet geheel toevallig een soortgelijke fiets voor in NL aan het uitwerken ;-) )
Izzo en Skeen zou ik dus nét teveel van het goede vinden, Canyons net wat te behoudend qua geo. Kom ik zo dus toch weer uit op die HeiHei. :lol: Of een Santa Cruz Blur met 120mm vork.... Transition Spur zou ook wel een aanrader zijn, maar net als de Santa Cruz iets boven je budget wellicht.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik had het met Prulleman over een Spur in onze appgroep, maar die zijn echt te duur met €3299.- voor alleen het frame.
Hetzelfde geld voor een Blur. Of een Norco Revolver FS 2, allemaal supermooie fietsen, maar ik wil geen €5000.- uitgeven aan een fiets.

Maar zelfs al moest ik kiezen tussen de Izzo en Skeen vind ik het moeilijk:
Izzo; optisch de mooiere van de twee
Skeen; beter afgemonteerd en carbon (for whats its worth)
Hei Hei; Gave kleur, niet de mooist, drivetrain "slechts" Deore

Afbeelding

Goddammit, zo kom ik er nooit uit :wink:
Bedankt voor de input so far
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Brul78 schreef: di 8 september 2020, 11:05 Gaint niet opgenomen, vind ik gewoon lelijk fietsen. Beetje oubollig ofzo
Een Giant Trance heeft daar geen last van vind ik persoonlijk en is ook wel een leuke gooi en smijt fiets voor een sprongetje hier en daar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ik vind vooral storend dat de lijn van de headtube niet niet doorloopt

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Een fiets kopen is ook emotie..... Je kunt nog zoveel vergelijkingen maken als je wil maar daar kom je ook niet verder mee omdat je bij de een wat vind en bij de ander weer wat laat.

Welke vind je nu echt de allermooiste?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Wat mij betreft moet een fiets ook gewoon mooi genoeg zijn om in de woonkamer te parkeren en er met een goed glas rustig eens van te genieten. :bier:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goed punt, de emotie die je hebt bij een mtb. Dan kun je de rest upgraden.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Dice Oldskool schreef: di 8 september 2020, 17:15 Welke vind je nu echt de allermooiste?
Ik ben net een wijf in een kledingwinkel.
suravida schreef: di 8 september 2020, 17:23 Wat mij betreft moet een fiets ook gewoon mooi genoeg zijn om in de woonkamer te parkeren en er met een goed glas rustig eens van te genieten. :bier:
Helemaal eens

Maar goed, deze mogen allemaal in mijn woonkamer staan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Of in deze kleur
Afbeelding
Of deze
Afbeelding
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Maar zelfs al moest ik kiezen tussen de Izzo en Skeen vind ik het moeilijk:
Izzo; optisch de mooiere van de twee
Skeen; beter afgemonteerd en carbon (for whats its worth)
De Izzo is toch ook van carbon? Ook de achterbrug, die bij de Skeen van aluminium is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Plaats reactie