Specialized FSR Carbon WC 29inch

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Afbeelding

Na 15jr uit het mtb circuit te zijn geweest heb ik dan onlangs toch maar weer een beetje de draad opgepakt. Wat rustiger dan vroeger maar daardoor niet minder luxe. :D

Ben er inmiddels achter dat er in 15jr veel kan veranderen. Zo kwam de 27,5 inch net uit toen ik stopte en was 29inch een marketing truc om geld uit je zakken te kloppen. Tegenwoordig kun je wel vaststellen dat 29inch de nieuwe benchmark is geworden waar je vrijwel niet meer omheen kunt.

Skinwall banden..... wtf zijn dat dacht ik.... Na mezelf weer een beetje in te lezen kwam ik erachter dat het een mooie mode trend is waarbij de wangen van de banden een "skin" kleur hebben.

3 tandwielen voor is niet meer en 9 kransjes achter is tegenwoordig net zo kansloos. Voorvorken kunnen tegenwoordig ook omgekeerd en ga zo maar door.

Uiteindelijk merkte ik al snel dat mijn oude fiets hart weer sneller ging kloppen van al dat mooie materiaal EN gezien ik er tegenwoordig geen wedstrijden meer mee rijdt is de kans op een valpartij of hardhandig omgaan met de fiets ook een stuk kleiner.

De 2e hands markt in fietsen ligt in Belgie op z'n kop en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Zo heb ik dit pareltje voor een prachtprijs nabij Antwerpen weten te scoren.

Thuiskomend de fiets nog even opgezocht op de Specialized website om me nog even het apelazerus te schrikken van de nieuwprijs in 2016....

De fiets heeft sneller afgeschreven dan menig auto. :D

Enfin, ikke nu heel blij en ben enorm verrast door de rij eigenschappen. ONGEKEND!!!

Voor de materiaal freaks hier onder een kleine opsomming van de afmontage...

TECHNISCHE SPECIFICATIES
FRAMESET
FRAME FACT 11m carbon, Competitive XC 29 Geometry, carbon PF30 BB, carbon headset cups, 142mm dropouts, internal cable routing, FD mount, PM 160 rear brake, SWAT tool cradle
HEADSET 1-1/8"" upper, 1-1/2"" lower, threadless, Campy style, cartridge bearings
SEAT BINDER Specialized, 7050 alloy, single Ti bolt, 31.8mm

SUSPENSION
REAR SHOCK FOX/Specialized remote Mini Brain, AUTOSAG, custom women's Brain tune, Spike Valve, Brain Fade adjust I-valve, Kashima coating, S: 200x43mm, M/L: 200x48mm
FORK RockShox RS-1 Brain, Solo Air spring, S: 90mm travel, M/L: 100mm travel, custom women's Brain tune, Spike Valve, top-mount Brain Fade adjust, rebound adjust, inverted design, tapered carbon crown/steerer, 46mm offset, 15mm Maxle Stealth thru-axle

WHEELS
RIMS Roval Control SL 29, carbon, disc
FRONT HUB Roval Control SL, Torque Tube
REAR HUB Roval Control SL 142+, Torque Tube, SRAM XX1 XD driver body
FRONT TIRE S-Works Fast Trak, 120TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 29x2.2""
SPOKES DT Swiss Revolution
INNER TUBES Standard, Presta valve
REAR TIRE S-Works Fast Trak Control, 120TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 29x2.0""

DRIVETRAIN
REAR DERAILLEUR SRAM XX1, 11-speed
SHIFT LEVERS SRAM XX1, 11-speed, trigger
CASSETTE SRAM XX1, 11-speed, 10-42t
CHAIN SRAM PC-XX1, 11-speed, w/ PowerLink
BOTTOM BRACKET SRAM, PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge
CRANKSET SRAM XX1, carbon, PF30, 28T, 76mm BCD spider

COCKPIT
HANDLEBARS Specialized, flat bar, carbon, 8-degree backsweep, 31.8mm
STEM S-Works SL, 6-degree rise
GRIPS Specialized Sip Grip, lock-on, half-waffle, regular thickness
SEATPOST S-Works FACT carbon, 20mm offset, 27.2mm
SADDLE Specialized Power Comp 143mm

BRAKES
FRONT BRAKE Shimano XTR, hydraulic disc, Ti-metallic pads, 160mm Ice-Tech rotor
REAR BRAKE Shimano XTR, hydraulic disc, Ti-metallic pads, 160mm Ice-Tech rotor
BRAKE LEVERS Shimano XTR, carbon lever, I-spec

ACCESOIRES
PEDALS SPD XTR


`
Laatst gewijzigd door Voodoo112 op do 10 september 2020, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Full Speed Ahead!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Dat is een mooie. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike om weer terug te komen. :-q
En mazzel dat je in België goedkoop wat kan scoren, bij ons is afgelopen half jaar geen fiets meer te krijgen voor een normale prijs.
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

kan niet meer schreef: wo 9 september 2020, 21:26 Dat is een mooie. :-q
Thanks man!!
Full Speed Ahead!
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Jamis Diablo schreef: wo 9 september 2020, 21:32 Mooie bike om weer terug te komen. :-q
En mazzel dat je in België goedkoop wat kan scoren, bij ons is afgelopen half jaar geen fiets meer te krijgen voor een normale prijs.
Diezelfde bevinding had ik ook. Op Marktplaats is het helemaal “wat een gek ervoor geeft”. Mensen die weinig verstand hebben van fietsen en afmontage kunnen zich hier nog eens flink in de vingers snijden...

Belgie was puur geluk dat ik daar achter kwam. Het vermelden hier waard lijkt me zo, wellicht dat nog meer mensen op zoek zijn naar een nieuwe fiets...
Full Speed Ahead!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dikke S-Works

Als dit "een beetje de draad oppakken" is ben ik benieuwd wat het wordt als je er vol voor zou gaan :winkie:

Kun je delen wat de sites zijn voor die Belgische markt?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

Heckler40 schreef: do 10 september 2020, 09:30 Dikke S-Works

Als dit "een beetje de draad oppakken" is ben ik benieuwd wat het wordt als je er vol voor zou gaan :winkie:

Kun je delen wat de sites zijn voor die Belgische markt?

Enjoy!!
Ik heb mijn fiets uiteindelijk gekocht bij “Bike Claessens” in Tongeren. Dealer in Specialized fietsen die ook op Marktplaats adverteerd. Ze proberen de Nederlandse prijsstelling te hanteren op MP maar er is heel veel onderhandelingsruimte...
Full Speed Ahead!
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Hele gave fiets! Veel plezier ermee!!
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Ben regelmatig in Belgie, valt allemaal wel mee, de belgische markt is hetzelfde als de nederlandse momenteel.

Goedkoop, overpriced, lange levertijden, is daar echt niet anders.

Epic SWORKS koop je daar ook niet voor 1500 euro :winkie:

Zal eerder zijn dat tweedehands fietsen uit het topsegment normaal lastig te verkopen zijn en sommige ondernemers in financieel onzekere tijden genoegen nemen met iets lage marge en hoge omzetsnelheid :wink:

Zie het eerder als een gelukje.

Maar... mooie fiets :-q
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

vasquez schreef: vr 11 september 2020, 12:19 Ben regelmatig in Belgie, valt allemaal wel mee, de belgische markt is hetzelfde als de nederlandse momenteel.

Goedkoop, overpriced, lange levertijden, is daar echt niet anders.

Epic SWORKS koop je daar ook niet voor 1500 euro :winkie:

Zal eerder zijn dat tweedehands fietsen uit het topsegment normaal lastig te verkopen zijn en sommige ondernemers in financieel onzekere tijden genoegen nemen met iets lage marge en hoge omzetsnelheid :wink:

Zie het eerder als een gelukje.

Maar... mooie fiets :-q
Dat laatste is precies wat ik bedoel,” Zal eerder zijn dat tweedehands fietsen uit het topsegment normaal lastig te verkopen zijn en sommige ondernemers in financieel onzekere tijden genoegen nemen met iets lage marge en hoge omzetsnelheid”

Duurder segment is lastig verkoopbaar. Aangegeven prijs zal niet veel schelen maar de onderhandelingsruimte is zeker aanwezig in dit segment.
Full Speed Ahead!
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Ah,

Dat is wat anders dan stellen dat de 2ehands markt voor fietsen op zijn kop ligt :wink:

Ga je nog een dropper monteren?
Voodoo112
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: do 11 december 2003, 18:24
Mijn mountainbike: Specialized S-Works

vasquez schreef: vr 11 september 2020, 13:05 Ah,

Dat is wat anders dan stellen dat de 2ehands markt voor fietsen op zijn kop ligt :wink:

Ga je nog een dropper monteren?
Patato, patatoe, ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.

Overigens deze zelfde woorden kwamen uit de mond van de Specialized dealer in Belgie.

Maar ik weet niet of je nu je gelijk wilt hebben of muggenziften?

Wanneer je een fiets beduidend lager dan een Nederlands marktconforme prijs kunt aanschaffen in Belgie omdat vanwege Covid de verkoop van hoger segment fietsen slecht loopt dan kun je wat mij betreft stellen dat de markt is ingezakt ofwel op z’n gat ligt, ofwel op z’n kop ligt....🥴
Full Speed Ahead!
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

:-q mooi
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Het was jouw eigen (suggestieve) uitspraak toch, niet die van mij he :~

Noem het zoals je wil.... ik zocht de nodige en ontbrekende nuance in je opmerking.
Plaats reactie