Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bammetje schreef: vr 11 september 2020, 09:12 Enige puntje van kritiek (maar het kan ook wennen zijn) is dat de SRAM G2 RS remmen flink wat kracht vereisen om tot noodstop te komen. Ik wil niet dit topic kapen, maar misschien zijn er lezers die dit herkennen?
Moeten ze niet even ingeremd worden
Bammetje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 13:33

McLambo schreef: vr 11 september 2020, 09:27 Zeer coole bike! Welke maat?

Mogelijk moet je de remmen nog inbranden/inremmen?

Ik rij meestal aantal keer de straat op en neer met de remmen in voor 20 seconden, en dan los voor 20 seconden, pas daarna beginnen ze echt te 'grijpen'
Thanks!

Ik ben voor de maat L gegaan. Ik ben 1.81m lang met een BBL van 86/87cm (net hoe hoog ik dat boek in mijn kruis schuif :wink: ). Canyon adviseerde een M, maar heb mijn andere fietsen er even op nagemeten en ben daarna toch voor de L gegaan. En ben daar nu erg blij mee.

Zodra ik daadwerkelijk wat gefietst heb zal ik hier nog even een update plaatsten vwb de remmen.
Laatst gewijzigd door Bammetje op vr 11 september 2020, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De Sale is overigens afgelopen dinsdag weer begonnen.
https://www.canyon.com/nl-nl/global-cam ... unch_sizes
Woe ochtend op het bestelknopje gedrukt voor een Neuron CF 9.0 SL in L (alleen L en XL was er nog) voor zoonlief, vanmiddag wordt 'ie al bezorgd :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

aurelius schreef: vr 11 september 2020, 09:37 De Sale is overigens afgelopen dinsdag weer begonnen.
https://www.canyon.com/nl-nl/global-cam ... unch_sizes
Woe ochtend op het bestelknopje gedrukt voor een Neuron CF 9.0 SL in L (alleen L en XL was er nog) voor zoonlief, vanmiddag wordt 'ie al bezorgd :-q .
Moet wel een hele lieve zoon zijn!
Who needs roads when there's dirt
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat is ook zo. Hij vliegt me nu al om de oren op een onderbemeten fiets, te klein maatje S en 100mm... Wordt nog wat om 'm bij te benen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Bammetje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 13:33

aurelius schreef: vr 11 september 2020, 11:45 Dat is ook zo. Hij vliegt me nu al om de oren op een onderbemeten fiets, te klein maatje S en 100mm... Wordt nog wat om 'm bij te benen...
Mijn zoon is nog iets te klein om op de fiets te stappen, maar het lijkt me gaaf om dit als vader/zoon samen te kunnen doen. :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

aurelius schreef: vr 11 september 2020, 09:37 De Sale is overigens afgelopen dinsdag weer begonnen.
https://www.canyon.com/nl-nl/global-cam ... unch_sizes
Woe ochtend op het bestelknopje gedrukt voor een Neuron CF 9.0 SL in L (alleen L en XL was er nog) voor zoonlief, vanmiddag wordt 'ie al bezorgd :-q .
Cool!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

twowheeler schreef: vr 11 september 2020, 09:59
aurelius schreef: vr 11 september 2020, 09:37 De Sale is overigens afgelopen dinsdag weer begonnen.
https://www.canyon.com/nl-nl/global-cam ... unch_sizes
Woe ochtend op het bestelknopje gedrukt voor een Neuron CF 9.0 SL in L (alleen L en XL was er nog) voor zoonlief, vanmiddag wordt 'ie al bezorgd :-q .
Moet wel een hele lieve zoon zijn!
En een heel trotse vader
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

De Lux 7 verkoopt blijkbaar weer erg goed, levertijd nu al richting 2021 voor de meeste maten.

Sale bij Canyon stelt dit jaar itt andere jaren helaas nog niet zoveel voor. Zal ook komen omdat hun populaire bikes als de lux, neuron e.d. vorig jaar op momenten ook al zon beetje uitverkocht waren. Ook hebben ze afgelopen jaar 2 of 3x sale gedaan midden in het jaar.

Edit: het valt mij op dat de ''oude'' modellen er inmiddels ook weer opstaan. Overigens zonder korting maar een aantal wel op voorraad. Wel een vreemde actie. Normaal verkochten ze de oude modellen altijd met korting. Nu dus niet.
Misschien om hun productieproblemen een beetje te maskeren?
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

nickster schreef: za 12 september 2020, 21:40 De Lux 7 verkoopt blijkbaar weer erg goed, levertijd nu al richting 2021 voor de meeste maten.

Sale bij Canyon stelt dit jaar itt andere jaren helaas nog niet zoveel voor. Zal ook komen omdat hun populaire bikes als de lux, neuron e.d. vorig jaar op momenten ook al zon beetje uitverkocht waren. Ook hebben ze afgelopen jaar 2 of 3x sale gedaan midden in het jaar.

Edit: het valt mij op dat de ''oude'' modellen er inmiddels ook weer opstaan. Overigens zonder korting maar een aantal wel op voorraad. Wel een vreemde actie. Normaal verkochten ze de oude modellen altijd met korting. Nu dus niet.
Misschien om hun productieproblemen een beetje te maskeren?
Er is een update geweest van de sale deze ochtend met Lux, Neuron, Exceed modellen. Mogelijk dat je daarom deze op de website hebt zien verschijnen nog zonder korting. Van productieproblemen is geen sprake meer; wel van een niet bij te houden vraag... De fabriek draait overuren..
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Fijn dat dit soort updates hier vermeld worden!
Ik heb net even snel gekeken, maar helaas geen Neuron CF binnen mijn budget. Ik hou de sale nog even in de gaten 👍
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Misschien is het in de voorgaande 100 pagina's al ter sprake gekomen maar ga de vraag toch stellen:

wat is in 2021 het verschil tussen een spectral en een strive? in doelgroep/gebruik.
Alles lijkt wel opgeschoven te zijn..Ik heb een oude spectral 9.9 ex 2015 (de versie met wat meer veerweg destijds) met 140/130mm veerweg en in de markt gezet als trail bike, strive was destijds de all mountain - enduro bike.
Maar de huidige spectral lijkt veel meer opgeschoven te zijn richting de strive met 150/160mm.

Mijn huidige Spectral vind ik te veel veerweg hebben en te lomp voor de NL trails en had eigenlijk gedacht naar een Neuron te gaan, nu zie ik dat deze qua veerweg en geo bijna hetzelfde is als mijn oude spectral. :(

Wat wel jammer is want nu lijkte er een gat te zitten tussen de Lux en Neuron, ik ben op zoek naar een fully 29 met 120/110 veerweg (eigenlijk type oude Nerve) maar deze is er nu niet meer bij Canyon.
Er is wel een Lux met iets meer veerweg (110mm) maar deze lijkt nog steeds heel erg XC gericht en heeft niet zoals bij de andere modellen "betaalbare" uitvoeringen.
Have fun!
Rinse.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Denk vooral de wielmaat de spectral is 27.5 en de strive 29er
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Singletrack Sundays schreef: di 15 september 2020, 19:57 wat is in 2021 het verschil tussen een spectral en een strive? in doelgroep/gebruik.
Alles lijkt wel opgeschoven te zijn..Ik heb een oude spectral 9.9 ex 2015 (de versie met wat meer veerweg destijds) met 140/130mm veerweg en in de markt gezet als trail bike, strive was destijds de all mountain - enduro bike.
Maar de huidige spectral lijkt veel meer opgeschoven te zijn richting de strive met 150/160mm.
Dat 'opschuiven' zie je overal. Ze krijgen steeds meer veerweg.

Mijn eerste generatie Niner Jet9 heeft 80mm veerweg, de generatie daarna 100mm en de huidige generatie 120. De mijne is nu 11 jaar oud en 'still going strong', maar als ik hem vervang door de nieuwe Jet, is het wel een compleet andere fiets. Aan de 'onderkant' van de veerweg hebben ze nu de RKT met 90mm veerweg achter.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie