Independent fabrication ti 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Begonnen met de opbouw van mijn ti 29’er. Ben vooral met retro bikes en onderdelen bekend dus dit is best een uitdaging voor me. Al krijg ik veel hulp van Niels dus dat is fijn.

Bedoeling is om het geheel zoveel mogelijk op te bouwen met ti onderdelen. Het zal ook allemaal wat tijd kosten aangezien sommige spullen niet direct verkrijgbaar zijn.

Wat ik al heb:
Frame: Indy fab ti deluxe 29
Vork: salsa cromoto tapered
Balhoofd: Chris king inset 7
Wielen: roval carbon
Naven: Chris king

Wat ik aan het zoeken ben:
Zadelpen: ti (Potts, Eriksen of moots)
Stuurpen: ti (Potts, Eriksen of moots)
Stuur: ti (Potts, Eriksen of moots)
Achterder: 12 speed xx1
Shifter: xx1
Casette: xx1
Bracket: Chris king
Crank: white industries m30 (eventueel eewings ti)
Remmen: hope tech 3

Wil de bike afbouwen met blauwe onderdelen. Balhoofd en naven van CK zijn al blauw.

De zadelpenklem van IF was zwart maar heb het in de gootsteen ontstopper gelegd en is nu bare alu. Moet even zoeken waar ik dit kan anodiseren. Als iemand een adres weet zou dat top zijn!

Zal proberen hier met regelmaat een update te geven.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JurT op vr 11 september 2020, 18:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Woei! Dat wordt een mooie :-q
Uit welk jaar is ie?
Laatst gewijzigd door Jamis Diablo op vr 11 september 2020, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JurT schreef: vr 11 september 2020, 15:51 De zadelpenklem van IF was zwart maar heb het in de gootsteen ontstopper gelegd en is nu bare alu. Moet even zoeken waar ik dit kan anodiseren. Als iemand een adres weet zou dat top zijn!
https://alulox.nl/
https://www.adruu.nl/

Beide doen kleine series. Maar vaak een minimum prijs van €50,-... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Je hebt een prachtig frame op de kop getikt en je afmontage (wensen) laat ook weinig tot de verbeelding over en dan gooi je er zo'n simpel, lelijk zwart vorkje in?

Dat gaat, in mijn optiek, compleet afbreuk doen aan je hele fiets.

Succes met de opbouw :-q
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Thnx voor de reacties heren. Ik ga proberen straks even de foto’s aan te passen.

Voor wat betreft de vork, ik rij graag star. De bedoeling is dat er ooit een ti vork in gaat komen. Alleen ti vorken zijn nogal prijzig en dit is dan voor the time being voldoende.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Nou het is gelukt met de foto's, mijn dank hiervoor. Alleen waarom die onderste foto gedraaid is snap ik niet. Op de telefoon is de foto dat namelijk niet.

Overigens is het frame van 2010.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

slapbandje schreef: vr 11 september 2020, 17:56 Je hebt een prachtig frame op de kop getikt en je afmontage (wensen) laat ook weinig tot de verbeelding over en dan gooi je er zo'n simpel, lelijk zwart vorkje in?
Die Salsa vork is fijner dan welke andere blitse carbon vork dan ook, goede keuze van de topicstarter als je het mij vraagt.

Over titanium vorken heb ik nog nooit iets positiefs gehoord, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wel horrorverhalen over gelezen, en i.c.m. met wat mij is verteld over mijn gescheurde titanium frame zou ik het gewoon lekker bij die Salsa vork houden. Een custom stalen vork in titanium kleur spuiten is misschien een optie? Zal goedkoper zijn dan een ti vork lijkt me..
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Een ti vork flext natuurlijk veel en de combi van een stalen vork op een ti frame is heerlijk. Ik had dit op een retro ti, daar zat een stalen p2 in. Stuurt erg direct en door het ti stuur was het goed te doen. Toevallig had ik die p2 ook in een ti kleur gespoten en dat is wat ik waarschijnlijk ook met deze salsa ga doen. De vork heeft namelijk geen haast en dit voldoet prima. Eerst maar eens wat andere onderdelen sprokkelen zodat ik er op kan rijden en er van kan genieten.

Ik weet niet of ik hier advies mag vragen in dit gedeelte, maar als ik een ti zadelpen wil bestellen welke lengte is het best? Ik zat te kijken bij Kent Eriksen en die heeft een 27.2 in de volgende maten; 250, 300, 360 and 400 mm. De eerste2 vallen af dus ik twijfel tussen 360 en 400. Ik ben zelf 183cm lang en zal geen erg lange pen nodig hebben.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark, klassieker in 29”.

Het wordt weer een beetje mooier in het nos straks. Salsa vork rijdt idd prima, heb zelf een Niner carbon in mijn stalen IF gehad intussen zit daar een stalen IF vork in. Met wat geduld is best veel te vinden. Anders een Igleheart of een Vicious Cycles, ook die zie je nog wel eens voorbij komen.

Voor je parts lijstje, ik heb een blauwe King BB ergens in een doos, die lijkt qua kleur wel passend. Hij Is voor 24mm (Shimano, Race Face, GXP) as. Ik zoek hem van het weekeinde op als het de juiste voor jou is tenminste.

En ik heb ook een Moots Ti zadelpen in 27,2mm als je er belang bij hebt.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Oei een stalen IF vork is gaaf! De Salsa werd me ook aangeraden en veel goeds over gehoord.

Wbt de CK bracket ga ik voor een 30mm aangezien ik een white industrie m30 wil gaan aanschaffen maar je moots pen heb ik zeker interesse in.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Supervorkje zo'n Salsa Chromoto. Ik heb er toevallig weer een in mijn oude Inbred en het rijdt gewoon erg fijn. Daarbij vind ik persoonlijk een glans zwarte vork erg mooi matchen met titanium maar dat is natuurlijk smaak.
Leuk project!
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Mooi project! Ben benieuwd naar het resultaat. Titanium en staal is zo puur, zo artisanaal. Serieus, ik word daar echt blij van.

Ik heb zelf nog een Moots Mooto-X hangen waar iets mee moet gebeuren. Daar komt een White Industries crankset oude stijl in.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mooie bak, heb hier nog wel een Thomson Ti stuur liggen eventueel.
Persoonlijk vind ik een zwarte (alu) stuurpen mooier bij een zwarte vork.
Succes met je project :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Qprs schreef: vr 11 september 2020, 18:37
slapbandje schreef: vr 11 september 2020, 17:56 Je hebt een prachtig frame op de kop getikt en je afmontage (wensen) laat ook weinig tot de verbeelding over en dan gooi je er zo'n simpel, lelijk zwart vorkje in?
Die Salsa vork is fijner dan welke andere blitse carbon vork dan ook, goede keuze van de topicstarter als je het mij vraagt.

Over titanium vorken heb ik nog nooit iets positiefs gehoord, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wel horrorverhalen over gelezen, en i.c.m. met wat mij is verteld over mijn gescheurde titanium frame zou ik het gewoon lekker bij die Salsa vork houden. Een custom stalen vork in titanium kleur spuiten is misschien een optie? Zal goedkoper zijn dan een ti vork lijkt me..
Als het zwart te erg afsteekt is er natuurlijk altijd nog verf.
Met een beetje moeite heeft de Cromoto dezelfde kleur als het frame, iedereen blij :bier:
Leuk project :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Thnx! Heb nog de spuit verf bus liggen die ik voor mijn pbone en p2 heb gebruikt. Ik verhuis over een aantal weken maar grote kans dat ik als het wat rustiger is de salsa onder handen ga nemen qua lak. Ook wel weer eens leuk om te doen.

Overigens een Moots ti zadelpen gevonden.

Qua cranks wilde ik een White Industries m30 bestellen, maar kwam de Cane Creek Eewings tegen. Kost een hoop maar ga toch voor deze crank.
Plaats reactie