Ervaringen met Wahoo Elemnt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

Knakworstkweker schreef: vr 4 september 2020, 20:05 Het kan wel, maar het is niet officieel ondersteund

Workouts en info op deze website voor de liefhebbers:

https://trainerday.com/load-workouts-on ... -on-a-mac/
Knakworstkweker

het viel me vandaagvop dat na de factory reset mijn wahoo ineens een andere naam heeft
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Iemand al iets gehoord of en wanneer de Bolt een opvolger / upgrade krijgt? Hij is nu ruim 3,5 jaar op de markt.
Knakworstkweker

de stealth is uit, geen idee wat er beter aan is
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

De Elemnt roam is toch ook al een opvolger?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

janvangastel schreef: zo 6 september 2020, 07:39 De Elemnt roam is toch ook al een opvolger?
De Roam is de opvolger van de Elemnt, niet van de Elemnt Bolt. Deze is een stuk groter.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

janvangastel schreef: zo 6 september 2020, 07:39 De Elemnt roam is toch ook al een opvolger?

Ik vind de roam meer een uitbreiding van assortiment. Zoals ze bij Garmin een 530/830 hebben en een 1030.

Heb nu ca 3,5 jaar de bolt ( gelijk gekocht toen ie uit kwam), zou graag zien dat ze er eentje maken in dit formaat dat qua navigeren je net als de roam je weer terug leidt naar de route als je er vanaf gaat.
Knakworstkweker

Dat doet die van mij wel gewoon of doel je op een herberekening van de route?

Ik rij gewoon weer richting het gemarkeerde lijntje of naar de pijltjes op de kaart, werkt prima.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Knakworstkweker schreef: zo 6 september 2020, 16:26 Dat doet die van mij wel gewoon of doel je op een herberekening van de route?

Ik rij gewoon weer richting het gemarkeerde lijntje of naar de pijltjes op de kaart, werkt prima.

Ja dat herberekenen. Dat doet de Roam wel (en de garmins ook) maar de bolt niet.
Knakworstkweker

Dat kost geheugen en dat heeft een bolt niet zo gigantisch veel....

Houdt de prijs ook laag
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Daarom wordt Het tijd voor een update, geheugen is laatste jaren super goedkoop geworden. :winkie:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Marcel964 schreef: zo 6 september 2020, 08:11
janvangastel schreef: zo 6 september 2020, 07:39 De Elemnt roam is toch ook al een opvolger?

Ik vind de roam meer een uitbreiding van assortiment. Zoals ze bij Garmin een 530/830 hebben en een 1030.

Heb nu ca 3,5 jaar de bolt ( gelijk gekocht toen ie uit kwam), zou graag zien dat ze er eentje maken in dit formaat dat qua navigeren je net als de roam je weer terug leidt naar de route als je er vanaf gaat.
De Roam is toch echt de officiële opvolger van de Elemnt. Deze wordt dus ook niet meer gemaakt, en zelfs niet meer gerepareerd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Knakworstkweker

Vorige week een vastloper gehad tijdens een rit op gps.

Alle data tot dan toe verloren omdat het apparaat zichzelf een factory reset gaf.

Wahoo is bekend met het probleem en er wordt gewerkt aan een oplossing
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Knakworstkweker schreef: do 10 september 2020, 18:55 Vorige week een vastloper gehad tijdens een rit op gps.

Alle data tot dan toe verloren omdat het apparaat zichzelf een factory reset gaf.
Ojee. Wordt de data die in de app zit niet behouden?
Knakworstkweker

ja en nee

ik heb nog 157km van de 210km tot de vastloper op sync staan in de app omdat deze rit niet gesloten is (niet op stop geduwd op de bolt).
Dus die data mist er al aan, daar komt bij dat de re-install de wahoo op een of andere manier een andere naam heeft gegeven zal de sync ook nooit meer lukken.

ik heb het .fit bestand van die rit nog van het apparaat kunnen halen omdat de logs die in sync staan en die wel goed afgesloten en opgeslagen zijn weer terug gesynchroniseerd worden naar de bolt.

echter is het zo dat ik dat .fit bestand op geen enkele manier zichtbaar krijg, 5 verschillende programma's geprobeerd (basecamp, gpxsee) dus die data ben ik gewoon kwijt jammer genoeg.
Plaats reactie