Full face helm kopen, maar waar??

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Ga een dagje naar willingen de k1 shop daar heeft de fox proframe liggen en nog wat andere helaas geen endura helm.
Is misschien ver rijden maar je kan er meteen een hele leuke dag van maken😄

Ik ben er zondag nog geweest en een hele leuke flinke crash gehad mijn endura helm is nu stuk wel fijn dat ik 50% korting krijg van endura op een nieuwe hopelijk komt die snel binnen
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Excuses. Had die reactie niet gelezen. Plus wij bestellen alleen zoveel bij wehkamp of zalando omdat we achteraf kunnen betalen. Ik heb ook geen zin om honderden euro vooraf op te hoesten.

Oja en geen frustratie hoor. Hoe meer zij uitgeeft hoe meer ik kan uitgeven aan mijn fiets.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met een creditcard betaal je meestal ook achteraf, wordt 1x per maand afgeschreven.
Als je weet rond welke datum, dan kan je meteen daarna de bestelling plaatsen.
Een goede shop heeft het dan net op tijd terug gestort. Als de post ook een beetje meewerkt...

Of je legt de situatie voor aan je ouders, een suikeroom of een goede vriend die net een paar euro meer op zn rekening heeft.
Na een paar weken of een maand heb je het geld immers weer terug.

Ik kan me voorstellen dat een tripje naar een winkel ver weg ook niet tot de mogelijkheden behoort, als je budget beperkt is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mantel heeft ook altijd een aantal op voorraad.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Geld of niet, ik zou persoonlijk ook geen zin hebben om 1000 euro aan winkelinventaris naar me toe te laten komen, los van de ecologische footprint en de morele kwestie. Ook op CC heb je op dat moment geld geleend voor het product. Er zijn allerlei redenen te bedenken waardoor je het geld niet terugziet. Conflict over retour, termijn verstreken, schade..

Ik heb ooit uit wanhoop 5 paar snowboardschoenen laten komen. Ik vond 1200 euro aan schoenen waarvan er 80% terug moest in m’n huis hebben geen seconde prettig.

Nee, een winkel is toch beter.
Waar woke is, is vuur
*Rembrandt*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 13:02
Mijn mountainbike: moet eens gewassen worden

Makkelijk schreef: vr 11 september 2020, 15:18 Geld of niet, ik zou persoonlijk ook geen zin hebben om 1000 euro aan winkelinventaris naar me toe te laten komen, los van de ecologische footprint en de morele kwestie. Ook op CC heb je op dat moment geld geleend voor het product. Er zijn allerlei redenen te bedenken waardoor je het geld niet terugziet. Conflict over retour, termijn verstreken, schade..

Ik heb ooit uit wanhoop 5 paar snowboardschoenen laten komen. Ik vond 1200 euro aan schoenen waarvan er 80% terug moest in m’n huis hebben geen seconde prettig.

Nee, een winkel is toch beter.
Dat ervaar ik dus exact hetzelfde.
Ik koop online wat ik kan. Maar voor zulke dingen gewoon naar de winkel.

In ieder geval bedankt iedereen voor de input! Ik laat nog weten wat en waar het is geworden
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Neem de IXS trigger FF ook mee in je keuze. Zelf deze week voor het eerst gebruikt in Sölden en erg goed bevallen. Heb de helm gelukkig kunnen passen tijdens de vakantie in de buurt van een bikepark. Toen na wat twijfel niet gekocht maar bij thuiskomst toch maar besteld :roll: Geen seconde spijt van gehad.

Mbt de maat, mijn hoofd omtrek is 58cm en heb de S/M
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

+1 voor die Trigger fullface. Licht, goed geventileerd. Al een aantal endurotoertochtjes mee gedaan waarbij de kinnebak eigenlijk niet in de weg zit.

Heb de mijne via House of MTB aka forumlid mudmate
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ook hier een Trigger FF, geweldige helm. Wel op de gok via Amazon, dat dan wel :oops:
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

bmx24seven in Boxmeer heeft ook vaak een aantal helmen in verschillende maten in de winkel waardoor je alles kunt passen. Ze hebben merken van troylee designs, fly, Kenny etc.

Erg deskundig personeel die echt tijd voor je maken! Aanrader!
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
*Rembrandt*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 13:02
Mijn mountainbike: moet eens gewassen worden

Dusss...

Het is een IXS trigger FF (M/L) geworden!

Blijkbaar is het voor kleinere winkeliers in Nederland niet rendabel om grote voorraden of een groot assortiment aan fullface helmen op voorraad te hebben. Dit is op zich wel begrijpelijk.

Om niemand speciaal voor mij dingen te laten bestellen en dan vervolgens niet zeker te weten of het me ook daadwerkelijk bevalt, ben ik toch wat intensiever op internet gaan speuren. Bikester.nl bleek aan mijn voorwaardes te voldoen:
- een solide retourneerbeleid (geen gezeik, geld terug)
- betaling via IDeal
- De helm in de kleur wit

Door de vele lovende woorden over de IXS trigger ff heb ik deze optie eens wat beter onder de loep genomen. En op internet heb ik gevonden (en dit wordt in zeer weinig reviews besproken!!) dat het spansysteem om je hoofd nog verticaal versteld kan worden ook.

Ik heb al een redelijk dikke kop (61cm), en met conventionele helmen luistert de vorm van de schaal en de padding erg nauw met het comfort. Door het draai-spansysteem en de mogelijkheid deze ook nog te verstellen leek deze helm me de veiligste keuze.

Ik had niet verwacht dat die zo uit de doos meteen al lekker zou zitten. Ik was zeer aangenaam verrast toen dit wel het geval bleek te zijn. Ik draag zelf een bril, maar de bril en de helm ziten elkaar op geen enkele manier in de weg. Dit is waarschijnlijk een van de belangrijkste criteria voor mij.
Ook de fidlock sluiting bevalt, tegen de verwachting in, erg goed. Ik weet natuurlijk nog niet hoe duurzaam ie is, maar het is wel erg handig! heel wat sneller dan een dubbele D sluiting, en lijkt stevig te zijn.
Als je een nog dikker hoofd dan ik heb zitten er ook nog dunnere wangkussentjes bij.

Morgen eens even uittesten of ie ook lekker rijd

TLDR: IXS trigger FF:
- comfortabel
- goed te dragen met bril
- ook voor mijn hoofdvorm geschikt

Betere en uitgebreidere afbeeldingen zijn vast op internet te vinden, maar hier toch even wat fotootjes voor de sfeer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

:-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Thx voor de update, voor mij als mede brildrager wellicht ook een optie :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie