Radon 2021

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Er staan weer nieuwe modellen van de Jealous 2021 op de site van Radon.

https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/
Aangezien ik alleen de carbon 8.0 en 10.0 versie zie staan zal het arsenaal binnenkort nog wel uitgebreid worden verwacht ik.
Ook van de aluminium versie is er een 10.0 gelanceerd,
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

mooi spul , velgen zijn wel veranderd in het 2020 model 8.0 de 1700 versie waar nu de 1900 versie in word geplaatst heel erg staan twijfelen vorig seizoen deze aan te schaffen uiteindelijk de canyon exceed aangeschaft
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Het carbon frame is ongewijzigd, er zijn ook nog een handjevol 2020 modellen leverbaar dus daar heb ik er eentje van besteld. Een Jealous 8.0
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

buddow schreef: ma 14 september 2020, 22:54 Het carbon frame is ongewijzigd, er zijn ook nog een handjevol 2020 modellen leverbaar dus daar heb ik er eentje van besteld. Een Jealous 8.0
die rode toch mooi ding hadden ze niet meer in mijn maat
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Ja inderdaad. Alleen 22 inch nog. Ben benieuwd! Je ziet overigens de ontwikkeling dat alles wat duurder wordt toch ieder jaar. Radon blijft wel competitief op prijs. Ook wel interessant dat ze nog een goed alu frame behouden, dat spreekt vast nog een bepaalde groep aan.
pimmedoris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 19 november 2012, 19:30

Ja inderdaad! Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe fiets. Hij valt relatief vaak en durft daarom niet zo goed aan een carbon frame. (Mijns inziens niet helemaal een terecht argument, maar goed). Veel merken leveren geen goed afgemonteerde Alu fietsen meer. Radon is daar een mooie uitzondering op met de Jealous AL 10 (XT).
Zijn er nog meer merken die dat doen?
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Topmodel Canyon Grand Canyon misschien? Zijn wel iets meer voor trail bedoeld, met wat zwaardere vork e.d.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij veel vallen zou ik juist voor carbon kiezen, dat laat zich tenminste nog repareren. (Of staal natuurlijk, dan ben je nog beter voorzien als je veel valt :winkie: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

buddow schreef: di 15 september 2020, 10:25 Ja inderdaad. Alleen 22 inch nog. Ben benieuwd! Je ziet overigens de ontwikkeling dat alles wat duurder wordt toch ieder jaar. Radon blijft wel competitief op prijs. Ook wel interessant dat ze nog een goed alu frame behouden, dat spreekt vast nog een bepaalde groep aan.
Zie de foto’s graag verschijnen wel erg benieuwd durfde de kleur niet aan en de wachttijd van toen 6 weken
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Toen ik voor het eerst kennis maakte met Radon had ik verwacht dat ze met Canyon zouden concurreren, maar ik zie ze eigenlijk opvallend weinig (helaas) . Vind het wel mooie fietsen!
Who needs roads when there's dirt
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Ik ga straks van Canyon naar Radon, dus kan mijn ervaringen delen
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

twowheeler schreef: wo 16 september 2020, 10:50 Toen ik voor het eerst kennis maakte met Radon had ik verwacht dat ze met Canyon zouden concurreren, maar ik zie ze eigenlijk opvallend weinig (helaas) . Vind het wel mooie fietsen!
In Nederland zie je ze steeds meer, maar vergeleken met Canyon hebben ze nog een hoop werk te verzetten! In Duitsland zie je Radon al stukken meer. Vorige week was ik o.a. een dagje in Saalbach en je struikelt over de Duitsers met mooi afgemonteerde Radon Jab's, Slides etc.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

ik vind dat ze best mooie fietsen maken
alleen garantie termijn van 2 jaar vind ik wel een beetje minimaal :-{
bij canyon krijg je 6 jaar garantie op het frame
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ja, maar de garantie bij Canyon claimen hoor ik hele wisselde verhalen.
Ze beroepen zich wel heel vaak op dat het geen productiefout is en je een crash replacement krijgt.

Daarnaast liggen de prijzen van Radon nog wel even een 10 tot soms wel 25% lager en vind ik vaak de afmontage veel logischer.
Ook zitten er snel gewoon topwielen in. Voor nog geen 5K een fiets met carbon wielen van 1250 gram, AXS en een SID of Fox en top newmen afmontage. Ga maar zoeken bij de rest.

Cube komt een eind, maar ligt weer op het prijsniveau van Canyon. Let wel op Cube krijg je nog winkel korting.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

tiny schreef: wo 16 september 2020, 12:29 ik vind dat ze best mooie fietsen maken
alleen garantie termijn van 2 jaar vind ik wel een beetje minimaal :-{
bij canyon krijg je 6 jaar garantie op het frame
Even verder kijken dan je neus lang is.
De garantie op het geheel is 2 jaar, op het frame zit 6 jaar (carbon is 3).
Bij canyon is het ook 2 jaar op alles en 6 jaar op het frame. Carbon frames hebben zo te zien dan ook wel 6 jaar.
Plaats reactie