Twijfel tussen CrossKing & Barzo..

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

Crapton schreef: di 15 september 2020, 16:45 Misschien beetje off topic maar is die Wolfpack Race nou precies een kopie van de Nobby Nic of bedriegen mijn ogen me?

En die Cross lijkt sterk op de Rocket Ron. Dus nogal Schwalbe gebaseerd.

Ik zal me nog eens verdiepen waarom een aanzienlijke groep zo wegfietst met die Wolfpack. Iets met kuddegedrag (pack) :winkie: :D ?
Ik ga niet blind uit van 1 comment die aangeeft dat Wolpack beter zou zijn dan Schwalbe en Conti maar heb zelf mijn research gedaan en daaruit concludeer ik, dat het voor mij het proberen waard is. Waarom een relatief nieuw merk geen kans geven? Dat het profiel wat lijkt op andere banden zegt natuurlijk niks over de compound die gebruikt wordt..
Laatst gewijzigd door Karbonkel op di 15 september 2020, 17:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En die Cross lijkt sterk op de Rocket Ron. Dus nogal Schwalbe gebaseerd.
Komt wellicht omdat de man achter WP eerst banden ontwierp voor Schwalbe?

En kudde gedrag?
Tja, niets menselijks is ons vreemd, maar als het rommel was, dan had je het echt wel gehoord.
Nou ja, beter dan Conti (XC) is het al snel...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 09:10 Goedendag,

Ik zit een beetje met een dilemma.. Ik rij op een Propain met Schwalbe Magic voor en Hans achter. Deze banden wegen een ton en zijn niet echt ideaal voor het xc/light trail rijden in Nederland en Duitsland.

-----------------------

Ik heb zojuist de Wolfpack Cross en Race in beide 27,5 - 2.4'' besteld. Helaas was de Race er niet in 2.25 voor 27.5.
27,5? Welke Propain heb je dan, een Tyee?
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

TenZNL schreef: di 15 september 2020, 17:20
Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 09:10 Goedendag,

Ik zit een beetje met een dilemma.. Ik rij op een Propain met Schwalbe Magic voor en Hans achter. Deze banden wegen een ton en zijn niet echt ideaal voor het xc/light trail rijden in Nederland en Duitsland.

-----------------------

Ik heb zojuist de Wolfpack Cross en Race in beide 27,5 - 2.4'' besteld. Helaas was de Race er niet in 2.25 voor 27.5.
27,5? Welke Propain heb je dan, een Tyee?

Nee het model daarvoor, de TwoFace.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 17:32
TenZNL schreef: di 15 september 2020, 17:20
27,5? Welke Propain heb je dan, een Tyee?

Nee het model daarvoor, de TwoFace.
De Twoface is eerder de voorganger van de Hugene, de Tyee was er toen al, dacht ik.
WP Race en Cross is een lekker lichte en snelle combi (al heb ik de Cross vervangen voor een Trail)
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

TenZNL schreef: di 15 september 2020, 17:41
Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 17:32


Nee het model daarvoor, de TwoFace.
De Twoface is eerder de voorganger van de Hugene, de Tyee was er toen al, dacht ik.
WP Race en Cross is een lekker lichte en snelle combi (al heb ik de Cross vervangen voor een Trail)
Ohja excuus, de Tyee is het enduro model. Ik heb inderdaad een Trail model.
Ik ben benieuwd! Zijn ze een beetje goed voor tubeless?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 17:49 Ohja excuus, de Tyee is het enduro model. Ik heb inderdaad een Trail model.
Ik ben benieuwd! Zijn ze een beetje goed voor tubeless?
Haha, geen probleem. Ik vroeg me in 1e instantie alleen af wat je met een Enduro in Drenthe moest :wink:
Maar zo te zien lijkt de 2Face een soort van YT Jeffsy, ook zo`n lekkere alleskunner.

VWB de WP`s: Van horen zeggen wel, ik rij zelf met binnenbandjes (er wordt hier regelmatig gewisseld).
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

ThaSingleTrackMastah schreef: di 15 september 2020, 17:07
Nou ja, beter dan Conti (XC) is het al snel...
Bullshit
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

TenZNL schreef: di 15 september 2020, 17:58
Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 17:49 Ohja excuus, de Tyee is het enduro model. Ik heb inderdaad een Trail model.
Ik ben benieuwd! Zijn ze een beetje goed voor tubeless?
Haha, geen probleem. Ik vroeg me in 1e instantie alleen af wat je met een Enduro in Drenthe moest :wink:
Maar zo te zien lijkt de 2Face een soort van YT Jeffsy, ook zo`n lekkere alleskunner.

VWB de WP`s: Van horen zeggen wel, ik rij zelf met binnenbandjes (er wordt hier regelmatig gewisseld).
Haha ja klopt, met de juiste banden straks kan ik de lokale trails hier "schredden" met dit ding. :lol:
Ja dat tubeless lijkt me wel wat qua gewichtsbesparing maar t klinkt ook weer als veel gedoe en moeite
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 09:10 Goedendag,

Ik zit een beetje met een dilemma.. Ik rij op een Propain met Schwalbe Magic voor en Hans achter. Deze banden wegen een ton en zijn niet echt ideaal voor het xc/light trail rijden in Nederland en Duitsland.

Nu heb ik mijn keuzes kunnen beperken tot de Vittoria Barzo / Mezcal en de Conti Crossking.
Zouden jullie mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen de Barzo en de Crossking?
En of ik het beste voor en achter barzo/cross kan gaan of achter een Mezcal bijvoorbeeld.
Mijn plan is ook om ze het hele jaar door te gebruiken. En niet tubeless.

Ik ben relatief nieuw in de MTB wereld dus kan wel wat advies gebruiken. :D

Groet,
Bob
De 1e vraag is simpel te beantwoorden: de Barzo is gewoon stukken beter :-q :-q De 2e vraag ook: rij je de combi Barzo/Mezcal dan uiteraard Barzo voor en Mezcal achter. Ik rij deze combi al een aantal jaren als allround banden onder alle weersomstandigheden in NL, B en D.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 20:14 Haha ja klopt, met de juiste banden straks kan ik de lokale trails hier "schredden" met dit ding. :lol:
Ja dat tubeless lijkt me wel wat qua gewichtsbesparing maar t klinkt ook weer als veel gedoe en moeite
Tja, het eeuwige debat...beide hebben voor- en nadelen. Je vervangt een biba (200gr) voor latex, tubeless tape en ventielen (120gr) dus je wint nog geen 100gr per wiel. Voor de gewichtsbesparing hoef je het dus niet te doen.

Maar de nieuwe bandjes gaan wel een wereld van verschil zijn, mijn Hugene had ook Hans en Marie erop zitten (die ik nu enkel in het buitenland gebruik)
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Roger57 schreef: di 15 september 2020, 18:35
ThaSingleTrackMastah schreef: di 15 september 2020, 17:07
Nou ja, beter dan Conti (XC) is het al snel...
Bullshit
+1

Naar mijn ervaring is Conti zeker zo goed als Schwalbe, iets steviger en goede afwerking. Idem rolweerstand en grip. En slijtvastheid is beter dan Schwalbe. Ben dus wel benieuwd naar hoe die Wulfpacks die Conti's overtreffen. Slijtvastheid? Ben benieuwd naar bewijs.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Simpel: Rolweerstand en grip.

Ik had eerst de combi Crossking/Mountainking, de WP combi Speed/Race geeft gewoon meer grip, zowel op zandtracks als in de Bergschenhoekse kattenbak.
En beduidend minder rolweerstand, maar dat is niet helemaal eerlijk daar de XK, en vooral de MK type tractorband is.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mja maar dat is zo natuurlijk appels en peren vergelijken, je zegt het zelf.

Vergelijk dan de Crossking/Raceking eens met de Wulfpack Cross/Race (Nobby Nic/Rocket Ron) combi. Misschien Cross/Race meer grip maar ook meer rolweerstand. Mijn ervaring met NobbyNic's is dat die vrij stroef rollen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

TenZNL schreef: di 15 september 2020, 20:38
Karbonkel schreef: di 15 september 2020, 20:14 Haha ja klopt, met de juiste banden straks kan ik de lokale trails hier "schredden" met dit ding. :lol:
Ja dat tubeless lijkt me wel wat qua gewichtsbesparing maar t klinkt ook weer als veel gedoe en moeite
Tja, het eeuwige debat...beide hebben voor- en nadelen. Je vervangt een biba (200gr) voor latex, tubeless tape en ventielen (120gr) dus je wint nog geen 100gr per wiel. Voor de gewichtsbesparing hoef je het dus niet te doen.

Maar de nieuwe bandjes gaan wel een wereld van verschil zijn, mijn Hugene had ook Hans en Marie erop zitten (die ik nu enkel in het buitenland gebruik)
Ahh ja daar stond ik niet eens bij stil.. ik hou het eerst wel bij biba aangezien ik ook geen compressor heb en al die andere troep..

Ik ben echt benieuwd! Ze zijn nu aangemeld bij DHL dus hoop ze snel binnen te krijgen.

Ja precies, die banden wegen ook rond de 1100 gram ofzo?
Plaats reactie