NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Verdriedubbelaar!
(en er bij die 25-jarigen er op aangedrongen aan die wachttijd van negen maanden te beginnen, hetgeen met een pak rammel werd afgestraft)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

bert l. schreef: do 17 september 2020, 11:44 Pas op. Na die wachttijd van eerst 9 maanden en daarna in de tweede fase 4 jaar gebeurt er iets geks met de tijd.
Die gaat ineens twee tot vier keer zo snel vooruit. Dan heb je ineens nadat je twee keer met je ogen geknipperd hebt twee afgestudeerde koters van ca. 25.
En het aantal keer dat je tijd en/of energie hebt om te fietsen in de eerste paar jaar verminderd met een factor tien.

Vergeet niet dat er aan die productietijd van 9 maanden (9,5 zelfs) nog een voorbereiding voorafgaat van tussen de 2,5 minuten tot een aantal jaren. Dat moet je er wel bij optellen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

On topic dan maar: Net rondje Amerongen gedaan op de SS en het lag er best wel mul bij, had ik niet verwacht na vorige week in Nijmegen nog prima te hebben gereden. Verder nog een in de Marmottenbak gevallen jongedame voorzien van wat pijnstillers zodat ze zelf weer naar huis kon (begeleid door vriendin) en een vriendelijk heerschap gecomplimenteerd met zijn fraaie tita Pilot met Pinion en bijpassende gouden Hope onderdelen. Ik kwam nauwelijks vooruit, maar heb toch weer genoten :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

suravida schreef: do 17 september 2020, 16:56 On topic dan maar: Net rondje Amerongen gedaan op de SS en het lag er best wel mul bij, had ik niet verwacht na vorige week in Nijmegen nog prima te hebben gereden. Verder nog een in de Marmottenbak gevallen jongedame voorzien van wat pijnstillers zodat ze zelf weer naar huis kon (begeleid door vriendin) en een vriendelijk heerschap gecomplimenteerd met zijn fraaie tita Pilot met Pinion en bijpassende gouden Hope onderdelen. Ik kwam nauwelijks vooruit, maar heb toch weer genoten :-q
Ach, jouw dag kan niet meer stuk
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Knakworstkweker

suravida schreef: do 17 september 2020, 16:56fraaie tita Pilot
Ik zag gisteren een Tomir op de Gulberg.

Daar heb ik me toch even aan staan te vergapen

Nog nooit een gezien bijzondere machine, niet mijn smaak, maar wel apart.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was eigenlijk veel te lang geleden dat ik hier getrapt heb, laatste keer was november 2019. Daarna van alles aan de hand en MTB'en op bedroevend laag pitje en zeker een ritje richting Amerongen/Leersum.
Vanmorgen in ieder de schade weer een beetje ingehaald met die 3-luik aangevuld met rondje Rhenen en heen/terug vanuit Soest. In ieder goed voor voldoende km's vandaag.
Maar ondanks wat lichamelijk ongemakjes (de versleten knie komt bij mijn lijstje) wel lekker getrapt. Ik moest duidelijk weer wennen aan het MTB'en. Is en blijft een super mooi gebied en dan besef je hoe lekker het is om op fietsafstand (pakweg 25 km) vanaf deze 3 trails woont.
Was redelijk rustig en inhalen/ingehaald worden ging prima. Voelde me wel een beetje lullig toen iemand (ongevraagd) de kant in dook en er bij ging liggen, gelukkig zonder letsel. Zo snel hoeven jullie echt niet aan de kant...............

Verder al weer een beetje voortekenen van de herfst zoals je op onderstaande foto kan zien. Het MTB seizoen gaat weer beginnen :winkie:
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Morgen een rondje amerongen/rhenen en kwintelooijen id planning met een maat van me. Is er ergens een handig waterpunt beschikbaar in de buurt van deze routes? Ik weet het dierenasiel maar dat is start/eindpunt dus schieten we niks mee op.

Dus meer iets richting Rhenen of kwintelooijen?

Thnx
Knakworstkweker

MTB seizoen?

Dat is heel het jaar door, de boswielrenners gaan nu de fietsenwisselweken doen....
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

mugged schreef: vr 18 september 2020, 21:28 Morgen een rondje amerongen/rhenen en kwintelooijen id planning met een maat van me. Is er ergens een handig waterpunt beschikbaar in de buurt van deze routes? Ik weet het dierenasiel maar dat is start/eindpunt dus schieten we niks mee op.

Dus meer iets richting Rhenen of kwintelooijen?

Thnx
Bij Kwintelooijen is een drinkwaterpunt. Is alleen wel onderdeel van een toiletgebouw en ik weet niet of die open is
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Kwintelooijne is dicht en de watertapkaart is onbruikbaar op dit moment ivm corona.

Iemand tips voor restaurant/terras/snackbar?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

mugged schreef: vr 18 september 2020, 22:04 Kwintelooijne is dicht en de watertapkaart is onbruikbaar op dit moment ivm corona.

Iemand tips voor restaurant/terras/snackbar?
Mooie conclusie van je. Ik dacht te helpen....

Nog een poging: "onze" watertappunten staan op de kaart. Deze is interessant voor je en functioneert

Amerongen - Drinkwaterkaart.nl
Watertappunt - Drinkwaterkaart.nl - tegenover Burgwal 10, Amerongen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Knakworstkweker

Ik heb deze http://goo.gl/hfe2PT ooit van het forum afgehaald hier.

Kan je op google maps de route zien en a.d.h. daarvan een restaurant/ tankstation enz. Zoeken.

Tip die ik van bikepackers geleerd heb: begraafplaatsen.

Is praktisch altijd open en er is ook altijd wel ergens een kraan.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

bouwpakket schreef: vr 18 september 2020, 22:38
mugged schreef: vr 18 september 2020, 22:04 Kwintelooijne is dicht en de watertapkaart is onbruikbaar op dit moment ivm corona.

Iemand tips voor restaurant/terras/snackbar?
Mooie conclusie van je. Ik dacht te helpen....
Meine Güte...

Kwintelooijen vorige week geweest, was dicht en watertapkaart staat notabene bij dat er ivm corona beperkt beschikbaarheid is maar als je erbij zegt dat deze betrouwbaar is dan is dat goed nieuws thanks :-q

Kerkhof is een top idee, ligt naast Rhenen toch? Zie ik af en toe een kruis in mn ooghoek tijdens het eerste deel downhill :winkie:
Knakworstkweker

Volgens google ligt er larikshof wat een begraafplaats is en de verbindingsroute van Amerongen loopt er langs.
Plaats reactie