Twijfel tussen CrossKing & Barzo..

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

Crapton schreef: di 15 september 2020, 22:27 Mja maar dat is zo natuurlijk appels en peren vergelijken, je zegt het zelf.

Vergelijk dan de Crossking/Raceking eens met de Wulfpack Cross/Race (Nobby Nic/Rocket Ron) combi. Misschien Cross/Race meer grip maar ook meer rolweerstand. Mijn ervaring met NobbyNic's is dat die vrij stroef rollen.
Ik was met de Cross/Raceking combo vast ook prima af alleen was benieuwd naar dit relatief nieuwe merk..
Continental verdiend genoeg, ik gun een startup ook wel wat :P
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

De nieuwe versies wel, ja. Die zijn sinds dit jaar een stuk zwaarder geworden, het lijkt erop dat de casings zijn veranderd.
Ik heb nog de 2019 soft-versies, die zijn respectievelijk 830gr voor de 29x2.35 HD en 870gr voor de 29x2.35 MM. Daar valt nog wel aardig mee te klimmen, al zijn ze op het vlakke ook redelijk uitputtend.
Laatst gewijzigd door TenZNL op di 15 september 2020, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

TenZNL schreef: di 15 september 2020, 23:11 De nieuwe versies wel, ja. Die zijn sinds dit jaar een stuk zwaarder geworden, het lijkt erop dat de casings zijn veranderd.
Ik heb nog de 2019 soft-versies, die zijn respectievelijk 830gr voor de 29x2.35 HD en 870gr voor de 29x2.35 MM. Daar valt nog wel aardig mee te klimmen, al zijn ze op het vlakke zijn ze ook redelijk uitputtend.
Ik vind het klimmen en dalen nog wel te doen maar vooral op het vlakke trap ik me helemaal lens met die banden. Ik zit dan wel op 1.5 bar dus dat is ook niet heel veel..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Crapton schreef: di 15 september 2020, 16:45 Misschien beetje off topic maar is die Wolfpack Race nou precies een kopie van de Nobby Nic of bedriegen mijn ogen me?

En die Cross lijkt sterk op de Rocket Ron. Dus nogal Schwalbe gebaseerd.

Ik zal me nog eens verdiepen waarom een aanzienlijke groep zo wegfietst met die Wolfpack. Iets met kuddegedrag (pack) :winkie: :D ?
Wolfpack banden worden gemaakt door degene die eerder werkte voor oa Specialized, Continental, Schwalbe, hij zat achter oa de Chilisaus van Conti en de Addix compound van Schwalbe.
En de Race lijkt erg op een oud-model NoNi inderdaad.

Met banden is de eerste vraag: ‘Waar rijd je wat?’. TS rijdt XC in Drenthe begrijp ik. En leg je dan de nadruk op snelheid, of liever wat meer grip?
Wat weeg je en welke velgbreedte heb je? Ben je zwaarder, is je velg breed genoeg, dan kun je qua band breder gaan.

Rij zelf Zuid L en Blg over de grens, 70kg, op een marathonfully, pittig XC-trails, amper vaste routes, met nu 2,4 WP Cross voor en 2,4” Race achter. Mooi compromis tussen nog licht, snel, en goede grip, veel comfort. 2,25” beviel ook al prima, maar 2,4” heeft wat meer reserves en comfort.

Reed ik echter in vlak Nl, dan zou ik waarschijnlijk ook prima uit de voeten kunnen met iets als WP Race-Race, of Race Speed. Grip voor moet goed zijn, achter mag het licht rollen.

(Nat)grip van de WP’s vind ik opvallend goed. Ben benieuwd naar hoe het zometeen gaat in de herfst, winter, want modder genoeg in Zuid L. Extra uitdaging voor de bandjes.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De eerste vraag was wat het verschil was tussen een Crossking en een Barzo.
Ik heb ze naast elkaar gehouden en ze lijken enorm veel op elkaar. Er zitten kleine verschilletjes in de lengte van de buitenkant noppen en iets in de vorm van sommige noppen.

Qua rijgedrag vind ik ze ook enorm overeenkomen. De Crossking heeft op het oog een iets meer uitstekende buiten-nop, maar ik heb nooit meer of minder grip in bochten bij de 2 banden ervaren. Ze lopen allebei mooi/relatief licht over diverse terrein en verhard ook.

Op mul zand 'hapt' de Crossking iets sneller naar de zijkant van het spoor dan de Barzo, die dan iets beter rechtdoor gaat. Is waarschijnlijk door dat iets hogere buiten-nopje.

Ik vind de Barzo iets gevoeliger voor 'de juiste bandenspanning'. Verder kan ik niet de lekbestendigheid of de duurzaamheid van de Barzo afzetten tegen de Crossking omdat ik hem daarvoor te kort rij.

Ik denk dat als je 2x een Crossking (Protection) of 2x een Barzo (TNT) koopt je in 98% van je ritten een gelukkig mens bent. Kijk gewoon welke kleur het beste bij je fiets staat en je bent dubbel gelukkig.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik vrees dat het met banden zo is geworden dat er geen slechte meer zijn. Maar dat je voor jouw perfecte banden combo toch zelf zal moeten testen welke het beste past. Ik ben zelf jaren fan geweest van de Noni en RoRo combo maar gegeven hoe de Addix bij mij slijt de laatste tijd ben ik daar mee gestopt. Crossking vind ik een heerlijke band. Bardzo heb ik nooit gebruikt.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jouke74 schreef: vr 18 september 2020, 18:59 Ik vrees dat het met banden zo is geworden dat er geen slechte meer zijn. Maar dat je voor jouw perfecte banden combo toch zelf zal moeten testen welke het beste past. Ik ben zelf jaren fan geweest van de Noni en RoRo combo maar gegeven hoe de Addix bij mij slijt de laatste tijd ben ik daar mee gestopt. Crossking vind ik een heerlijke band. Bardzo heb ik nooit gebruikt.
Worden zat slechte banden gemaakt hoor, al die zware, niet soepele OEM meuk als de rapid Rob en wat daar verder nog op lijkt. Dat vervangen door een soepele vouwband met fatsoenlijk rubber is de beste upgrade die ik me kan bedenken.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Ik rijd met de 2.35 Barzo ( cross trail ) voor en achter.Vind het een erg fijne vertrouwen gevende band. Als ie een keer uitbreekt is de grip snel weer terug. Uiteraard niet het lichtst lopend maar dat stoort me niet. Het enige wat me wel opvalt en ook wel stoort is dat de wangen veel latex door laten bij lagere druk. Heb dit bij andere banden ( diverse merken) nooit zo ervaren.) Het ziet er niet uit en geeft geen vertrouwen in de duurzaamheid
''Only dead fish go with the flow''
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dennis74 schreef: za 19 september 2020, 11:57 Ik rijd met de 2.35 Barzo ( cross trail ) voor en achter.Vind het een erg fijne vertrouwen gevende band. Als ie een keer uitbreekt is de grip snel weer terug. Uiteraard niet het lichtst lopend maar dat stoort me niet. Het enige wat me wel opvalt en ook wel stoort is dat de wangen veel latex door laten bij lagere druk. Heb dit bij andere banden ( diverse merken) nooit zo ervaren.) Het ziet er niet uit en geeft geen vertrouwen in de duurzaamheid
Beetje zweten op de wangen is niet zo gek toch? Heb ik bij wel meer banden gezien (RaRa, Maxxis Aspen). Bij mij was de Barzo overigens heel snel dicht met minimaal latex op de wang, dus je kan ook gewoon pech hebben.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Beetje zweten op de wangen is niet zo gek toch? Heb ik bij wel meer banden gezien (RaRa, Maxxis Aspen). Bij mij was de Barzo overigens heel snel dicht met minimaal latex op de wang, dus je kan ook gewoon pech hebben.
[/quote]

Beetje zweten niet maar dit is een atuk meer dan wat ik bij andere banden gewend ben. Kan idd zijn dat ik pech heb maar dit is de ervaring die ik met de Barzo heb
''Only dead fish go with the flow''
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dennis74 schreef: za 19 september 2020, 15:36 Beetje zweten op de wangen is niet zo gek toch? Heb ik bij wel meer banden gezien (RaRa, Maxxis Aspen). Bij mij was de Barzo overigens heel snel dicht met minimaal latex op de wang, dus je kan ook gewoon pech hebben.
Beetje zweten niet maar dit is een atuk meer dan wat ik bij andere banden gewend ben. Kan idd zijn dat ik pech heb maar dit is de ervaring die ik met de Barzo heb
[/quote]

Ook helemaal prima dat je ermee komt hoor, dat is voordeel van forum, kun je van verschillende mensen ervaring lezen!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dennis74 schreef: za 19 september 2020, 11:57... Het enige wat me wel opvalt en ook wel stoort is dat de wangen veel latex door laten bij lagere druk. ...
Heb jij soms skinwall Barzo's?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

PaneVino schreef: zo 20 september 2020, 09:38
Dennis74 schreef: za 19 september 2020, 11:57... Het enige wat me wel opvalt en ook wel stoort is dat de wangen veel latex door laten bij lagere druk. ...
Heb jij soms skinwall Barzo's?
Geen skinwalls maar die met antraciet kleurige wangen
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dennis74 schreef: zo 20 september 2020, 11:36
PaneVino schreef: zo 20 september 2020, 09:38

Heb jij soms skinwall Barzo's?
Geen skinwalls maar die met antraciet kleurige wangen
Ik vroeg het omdat ik andere Vittoria's heb met skinwalls en die zweten zo enorm erg .... Sterker nog, er is een scheur tussen de buitenlagen gekomen en dat materiaal is niet te dichten door latex. Rij nu al een tijdje met biba's in deze Terreno's.

Ik heb ook de Barzo's met grijze zijwang, maar ervaar vooralsnog niet wat jij beschrijft. Ik heb er nu een uurtje of 30-40 mee gereden, waaronder Zuid-Limburg, Groesbeek, Nijmegen en in Duitsland en had dan wel verwacht iets te moeten zien. Misschien inderdaad een 'pech gevalletje'? (Zoals ik met de Terreno's?)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

PaneVino schreef: zo 20 september 2020, 11:52
Dennis74 schreef: zo 20 september 2020, 11:36

Geen skinwalls maar die met antraciet kleurige wangen
Ik vroeg het omdat ik andere Vittoria's heb met skinwalls en die zweten zo enorm erg .... Sterker nog, er is een scheur tussen de buitenlagen gekomen en dat materiaal is niet te dichten door latex. Rij nu al een tijdje met biba's in deze Terreno's.

Ik heb ook de Barzo's met grijze zijwang, maar ervaar vooralsnog niet wat jij beschrijft. Ik heb er nu een uurtje of 30-40 mee gereden, waaronder Zuid-Limburg, Groesbeek, Nijmegen en in Duitsland en had dan wel verwacht iets te moeten zien. Misschien inderdaad een 'pech gevalletje'? (Zoals ik met de Terreno's?)
Daar ga ik wel van uit als ik de ervaringen van anderen hier hoor. Band blijft wel goed dicht dus functioneel bij mij nog geen problemen.
Is overigens ook alleen mijn achterband die dit doet maar daar komt dan ook de meeste druk op.
''Only dead fish go with the flow''
Plaats reactie