Aanschaf Orbea Alma

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Louis01
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 21 september 2020, 08:28
Mijn mountainbike: Sensa
Contacteer:

Ben op zoek naar een nieuwe MTB 29e en heb een model gezien wat mij wel aansprak maar ben benieuwd naar de ervaring van andere mtb 'ers met dit merk cq. model!
Wie kan mij positieve en negatieve ervaringen vertellen over zijn ervaring met een Orbea Alma ?

b.v.d.

Louis
Ugchelen
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Hier een 174 pagina beleving van een alma bezitter:
viewtopic.php?f=14&t=136601
Pas op, kan bepaalde emotie opwekken.

Naar wat ben je precies op zoek, kunnen we daar misschien mee helpen.
Je kunt over alle merken wel iets positiefs vinden maar vooral iets negatiefs (mensen schrijven eerder iets negatiefs dan positiefs).
Boven zeg maar een €1000 is het moeilijk om een "slechte" fiets te vinden.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

massen schreef: ma 21 september 2020, 09:13 Hier een 174 pagina beleving van een alma bezitter:
174 pagina's zegt mij al genoeg om wie het gaat...
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Louis01 schreef: ma 21 september 2020, 08:58 Ben op zoek naar een nieuwe MTB 29e en heb een model gezien wat mij wel aansprak maar ben benieuwd naar de ervaring van andere mtb 'ers met dit merk cq. model!
Wie kan mij positieve en negatieve ervaringen vertellen over zijn ervaring met een Orbea Alma ?

b.v.d.

Louis
Ugchelen
Ik rijd sinds december 2019 op een carbon Alma. Kan het niet vergelijken met een andere moderne 28'er aangezien ik van een 10 jaar oude 26er kwam.

Mij bevalt het heel goed. Het is een mooie fiets om te zien. De geometrie is niet extreem je zit nog best rechtop al is dat tegenwoordig meer standaard dan jaren geleden. Hij stuurt lekker maar wel wat log tov mijn oude 26inch, dat is wennen maar nu geen enkel probleem.

Wat een nadeel kan zijn is de dunne 27.2mm zadelpen. Het biedt wel wat comfort maar je bent evt voor een dropper wat beperkter.

Een ding. Je kijkt waarschijnlijk voor een 2020 model. Daar is de balhoofdhoek iets luier geworden tov het 2019 model.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Hier ook een tevreden Alma (2020) bezitter.
Mooie fiets en rijd fantastisch. Kan hem niet vergelijken met een andere 29er. Kwam ook van een meer dan 10 jaar oude stalen 26er af 😁.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Hier ook een tevreden Alma-rijder... Alma H20 uit 2018.
Plaats reactie