Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Knakworstkweker

hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 00:35 Benchmark is een bedrijfs economisch begrip.

Volgens mij verwoord ReinierT juist dat het gaat om de keuzes die je hebt.

En je kunt niet ontkennen dat de UHR de toon/kwaliteit wel gezet heeft. Niks mis mee om naar diezelfde perfectie te streven. Want dan wil je overtreffen en krijgen we alleen maar betere en uitdagendere routes.
Een vignet is ook een bedrijfs economisch begrip

Perfectie is ook een mening......
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 00:35 Volgens mij verwoord ReinierT juist dat het gaat om de keuzes die je hebt.
Correct. Ik vind die keuze erg fijn. Biedt afwissel mogelijkheid. En loont ook om een uur in de auto te gaan zitten. Zie ik niet op veel plekken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

kuijtje.nl schreef: zo 27 september 2020, 00:58
hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 00:35 Niks mis mee om naar diezelfde perfectie te streven. Want dan wil je overtreffen en krijgen we alleen maar betere en uitdagendere routes.
Die perfectie kan ook juist de valkuil zijn. UHR is een mooi voorbeeld voor de 2.0 routes. Inmiddels zijn er andere routes die al verder gaan richting 2.1 of 2.2. Of hoe je het ook wilt noemen.
Perfectie nastreven vindt ik niet zo spannend en dat zou ik ook niet willen nastreven. Ik vind karakter veel beter. Routes met een eigen karakter. En dan hebben we helemaal geen maatstaf of benchmark nodig.
Perfectie is ook meer dan het perfect voor elkaar hebben ... het is alles er aan doen om het beste uit het terrein halen en dat in zo goed mogelijke toestand te laten blijven.

Hoe meer karakter een route heeft hoe beter wat mij betreft. Alleen proef ik de laatste tijd een soort van arrogantie en verwijt naar de UHR terwijl we gewoon heel blij en zelfs jaloers mogen zijn wat zij bereikt hebben. Daar kunnen veel routes een puntje aan zuigen.

En verder was ik een van degene die zei dat ik Nijmegen gaver vond dan de UHR dus voor mij is de UHR echt niet het summum. Elke route heeft wat en dat maakt het gewoon zo gaaf wat we in NL allemaal hebben.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Ik vind dat hanjovdberg met zijn 'benchmark' een punt heeft. Kijk je kunt idd de mtb trails in nl onderling vergelijken op prestatie-indicatoren zoals hoeveelheid flows, kombochten, wortelklimmen, pittige kuitbeenklimmen etc. met heck zelfs wat effect-indicatoren zoals leveren die mtb trails de lokale en macro samenleving wat op in de zin van bevordering van gezondheid, gemeenschapszin, economische groei voor de lokale horeca, fietsenzaken etc.

Maar naast deze bedrijfseconomische indicatoren heb je ook zoiets als 'leisure' beleving, het genieten van de lokale biotoop, uitzicht op typisch karakteristieke geologische landschappen. Kortom de totaalbeleving van wat mountainbiken voor mij zo bijzonder maakt, sportief bewegen op een high tech MTB fiets, ploegend door een mooi landschap via leuke uitdagende trails met je vrienden en mede mtb'ers. Dan maakt het niet zoveel uit waar je fietst zowel in NL of in de alpine omgevingen als canada, zwitserland of frankrijk.

Dat gezegd hebbende bestaat mijn top drie uit de UHR trails, Nijmegen trails en Schoorl in nederland :D
Thank God i bailed before i hit that tree
Knakworstkweker

hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 11:24
kuijtje.nl schreef: zo 27 september 2020, 00:58

Die perfectie kan ook juist de valkuil zijn. UHR is een mooi voorbeeld voor de 2.0 routes. Inmiddels zijn er andere routes die al verder gaan richting 2.1 of 2.2. Of hoe je het ook wilt noemen.
Perfectie nastreven vindt ik niet zo spannend en dat zou ik ook niet willen nastreven. Ik vind karakter veel beter. Routes met een eigen karakter. En dan hebben we helemaal geen maatstaf of benchmark nodig.
Perfectie is ook meer dan het perfect voor elkaar hebben ... het is alles er aan doen om het beste uit het terrein halen en dat in zo goed mogelijke toestand te laten blijven.

Hoe meer karakter een route heeft hoe beter wat mij betreft. Alleen proef ik de laatste tijd een soort van arrogantie en verwijt naar de UHR terwijl we gewoon heel blij en zelfs jaloers mogen zijn wat zij bereikt hebben. Daar kunnen veel routes een puntje aan zuigen.

En verder was ik een van degene die zei dat ik Nijmegen gaver vond dan de UHR dus voor mij is de UHR echt niet het summum. Elke route heeft wat en dat maakt het gewoon zo gaaf wat we in NL allemaal hebben.
Zonder meer jaloers op wat er bij de UHR ligt, maar iedereen die de UHR al 'hometrack' heeft doet nogal uit de hoogte vind ik.
En dat andere routes niet uitdagend genoeg zijn of features missen is ook een opmerking die ik vaker hoor.

Wel eens UHR boys getroffen op Helmond en Horst.
Niet dat ik een Strava ridder ben, maar toen ik in comfortstand deze mensen 'vlotjes' voorbij ging en ook niet meer gezien heb de rest van de route en pas na 5 à 10 minuten de route uit zag komen dan vraag ik me af of ze dan niet de uitdaging moeten zoeken in meer op maximaal te rijden als ze hier komen.

Misschien hebben ze uitgerust of stukjes overnieuw gedaan, maar dat lijkt me niet eigenlijk.

Het is ook maar net wat je gewend bent, maar het gevoel van iemand die op een trailfully op nijmegen rijdt het snot in de ogen rijden op een xc hardtail zowel met klimmen als dalen geeft wel een enigzins bevredigend gevoel.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Misschien dat wij Ben Woldring kunnen vragen een MTB vergelijkingssite te maken. Kan iedereen een route vinden die het meest aansluit bij zijn of haar voorkeur. :bier:
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Knakworstkweker schreef: zo 27 september 2020, 12:41
Zonder meer jaloers op wat er bij de UHR ligt, maar iedereen die de UHR al 'hometrack' heeft doet nogal uit de hoogte vind ik.
Want, wie, waar, wanneer? Noem voorbeelden? UHR is niet eens mijn hometrack ..
En dat andere routes niet uitdagend genoeg zijn of features missen is ook een opmerking die ik vaker hoor.
Nogmaals wie zeggen dat? Er is nl veel kritiek op de UHR vanwege juist bovenstaande zaken die gemist worden ... kan me niet aan de indruk onttrekken dat je in korte tijd vanaf dat je lid ben geworden alles denkt te weten maar er gaan jarenlange ‘discussies’ aan vooraf. Dus misschien moet je die eerst eens doorlezen voor zomaar van alles te denken en zeggen.
Wel eens UHR boys getroffen op Helmond en Horst.
Niet dat ik een Strava ridder ben, maar toen ik in comfortstand deze mensen 'vlotjes' voorbij ging en ook niet meer gezien heb de rest van de route en pas na 5 à 10 minuten de route uit zag komen dan vraag ik me af of ze dan niet de uitdaging moeten zoeken in meer op maximaal te rijden als ze hier komen.


Dus als UHR homeboy (what’s in the name :~ ) moet je hard en snel rijden? Want dat is de definitie van mtb’en?

Het is ook maar net wat je gewend bent, maar het gevoel van iemand die op een trailfully op nijmegen rijdt het snot in de ogen rijden op een xc hardtail zowel met klimmen als dalen geeft wel een enigzins bevredigend gevoel.
Geniet ervan joh :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 13:14 Dus als UHR homeboy (what’s in the name :~ ) moet je hard en snel rijden? Want dat is de definitie van mtb’en?
In Brabant doorgaans wel ja. Knakworst bevestigt dit beeld maar weer eens. :-{
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hoge bomen vangen veel wind..
Knakworstkweker

hanjovdberg schreef: zo 27 september 2020, 13:14
Knakworstkweker schreef: zo 27 september 2020, 12:41
Zonder meer jaloers op wat er bij de UHR ligt, maar iedereen die de UHR al 'hometrack' heeft doet nogal uit de hoogte vind ik.
Want, wie, waar, wanneer? Noem voorbeelden? UHR is niet eens mijn hometrack ..
En dat andere routes niet uitdagend genoeg zijn of features missen is ook een opmerking die ik vaker hoor.
Nogmaals wie zeggen dat? Er is nl veel kritiek op de UHR vanwege juist bovenstaande zaken die gemist worden ... kan me niet aan de indruk onttrekken dat je in korte tijd vanaf dat je lid ben geworden alles denkt te weten maar er gaan jarenlange ‘discussies’ aan vooraf. Dus misschien moet je die eerst eens doorlezen voor zomaar van alles te denken en zeggen.
Wel eens UHR boys getroffen op Helmond en Horst.
Niet dat ik een Strava ridder ben, maar toen ik in comfortstand deze mensen 'vlotjes' voorbij ging en ook niet meer gezien heb de rest van de route en pas na 5 à 10 minuten de route uit zag komen dan vraag ik me af of ze dan niet de uitdaging moeten zoeken in meer op maximaal te rijden als ze hier komen.


Dus als UHR homeboy (what’s in the name :~ ) moet je hard en snel rijden? Want dat is de definitie van mtb’en?

Het is ook maar net wat je gewend bent, maar het gevoel van iemand die op een trailfully op nijmegen rijdt het snot in de ogen rijden op een xc hardtail zowel met klimmen als dalen geeft wel een enigzins bevredigend gevoel.
Geniet ervan joh :bier:
Is niet op jou gericht, ik citeer je om een punt aan te halen excuus als dat zo overkomt.

Ik hoor dat vooral van mensen die ik tijdens het fietsen en werk tegenkom.

Ik heb vaak de fiets bij om na het werk nog een rondje te maken en dan komt dat gesprek vanzelf wel.

De tijd dat ik hier lid ben is irrelevant aan mijn ervaringen die ik juist NIET hier heb.
Ik vind iedereen hier juist heel begripvol en beargumenteren ook goed waarom.

Dat ik hier omwille van mijn uitspraken van de ervaringen die ik heb opgedaan wordt weggezet als iemand die 'net komt kijken' is jammer maar blijkbaar onvermijdelijk.

Ik gok dat de gemiddelde leeftijd op dit forum ook een aantal jaren hoger ligt (40 - 60) dan de mijne (30 - 40) en de ervaringen die ik heb die NIET leuk zijn, zijn vooral met mensen uit dezelfde leeftijdscategorie, dus misschien dat het hem daar inzit.

En ik geniet ervan als ik een hoge boom kan omblazen.


Dus.


Nijmegen is een leuk routenetwerk en daarmee hou ik die andere discussie voor gezien.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q Top reactie. Ervaring bedoelde ik ook als lid van dit forum. Kan niks zeggen over je ervaring als mtber.

Verder zitten we in dezelfde leeftijdsgroep :wink:

Ben gewoon meer van geniet wat we allemaal hebben ipv te zeuren op elkaar wat niet goed genoeg ofzo is.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Knakworstkweker

Omlaag schijten gaat nu eenmaal makkelijker als omhoog
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoe is het op het RvN? Al weer nieuwe toevoegingen gedaan sinds augustus?
Te lang al weer niet geweest. Zal mijn agenda weer eens openen..
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Helaas tweede traumapad op het laatst afgeblazen door het aangevoerde bezwaar van de lokale natuurbeschermingsorganisaties van een eventuele aanwezigheid van een 'vliegend hert' op de rode route :(
Thank God i bailed before i hit that tree
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

North_Shore_MTB schreef: zo 27 september 2020, 23:25 Helaas tweede traumapad op het laatst afgeblazen door het aangevoerde bezwaar van de lokale natuurbeschermingsorganisaties van een eventuele aanwezigheid van een 'vliegend hert' op de rode route :(
Het ligt iets genuanceerder dan dit. De geplande evenementen voor de aanleg zijn op het laatste moment afgeblazen, niet de aanleg zelf van de nieuwe trail. Die is o.a. (maar niet alleen) door het bezwaar van de natuurbeschermingsorganisaties voorlopig uitgesteld door SBB.
Plaats reactie