Je wil niet weten hoe sommige mensen MP gebruiken, ik krijg soms reacties van mensen die helemaal mijn fiets niet willen kopen
maar proberen een gesprek aan te knopen
pssst iemand fiets kopen, canyon spectral 29 maatje L
Je wil niet weten hoe sommige mensen MP gebruiken, ik krijg soms reacties van mensen die helemaal mijn fiets niet willen kopen
Singletrack Sundays schreef: ↑ma 28 september 2020, 11:28Je wil niet weten hoe sommige mensen MP gebruiken, ik krijg soms reacties van mensen die helemaal mijn fiets niet willen kopen
maar proberen een gesprek aan te knopen
Dat soort diensten worden meestal aangeboden op parkeerplaatsen in een bos, waar meerdere mannen afspreken en... oh wacht.bouwpakket schreef: ↑ma 28 september 2020, 11:33 alles wordt als social media gebruikt... komt het wellicht door het soort dienst die je te koop aanbiedt?
Dat van die gravellaars was me van het jaar ook al opgevallen. Velen denken blijkbaar dat het hebben van een Gravelbike legitimeert om op gravel (achtige) paden te mogen rijden.Singletrack Sundays schreef: ↑ma 28 september 2020, 11:49 Toen we daar zo op de parkeerplaats bezig waren...... viel me wel een ander ding op.
Veel gravellaars die daar overal naast de route het bos induiken, Op deze manier werkt een vaste route (tegen het wildrijden) natuurlijk niet.
waar wij allemaal braaf de leuke route opzoeken, duikt de gravelbiker in het gat wij achterlaten op de wandelpaden.
In dat opzicht snap ik de boze reactie van die mevrouw zaterdag wel, wij weten dat dat geen MTB's zijn maar zij ziet iets met twee wielen op het wandelpad..
Dan hoef ik maar 20 minuten in de auto te zittenbouwpakket schreef: ↑ma 28 september 2020, 09:28Dan zou je een keer Appelscha Bosberg moeten doen. Is een erg leuk rondjeGiant-E schreef: ↑ma 28 september 2020, 09:20
Komt op de shortlist. Is 't niet voor nu, evt voor een volgende keer.
Geldt ook voor nog een paar optie's hier al eerder genoemd, dank daarvoor.
Bedoeling is toch wel om ook een keer richting 't noorden of zuiden te gaan, alleen al om de die-hards een plezier te doen die elke keer uren in de auto zitten.
Ja f4ck! Zie ik nog mijn Izzo niet in actieVictor1977 schreef: ↑zo 27 september 2020, 23:29 Leuk filmpje man. De mijne is compleet mislukt omdat de camera te ver naar beneden gericht zat en dan zonder breedbeeld waardoor ik enkel mijn bovenhuis zie
Maar heb nog wat seconden materiaal van toen ik stilstaand bij de P. Kijken of er nog wat te redden valt.
Komoot heeft wel gelijk in deze.bouwpakket schreef: ↑ma 28 september 2020, 12:04Dat van die gravellaars was me van het jaar ook al opgevallen. Velen denken blijkbaar dat het hebben van een Gravelbike legitimeert om op gravel (achtige) paden te mogen rijden.Singletrack Sundays schreef: ↑ma 28 september 2020, 11:49 Toen we daar zo op de parkeerplaats bezig waren...... viel me wel een ander ding op.
Veel gravellaars die daar overal naast de route het bos induiken, Op deze manier werkt een vaste route (tegen het wildrijden) natuurlijk niet.
waar wij allemaal braaf de leuke route opzoeken, duikt de gravelbiker in het gat wij achterlaten op de wandelpaden.
In dat opzicht snap ik de boze reactie van die mevrouw zaterdag wel, wij weten dat dat geen MTB's zijn maar zij ziet iets met twee wielen op het wandelpad..
Het lijkt erop dat Komoot en andere applicaties hier een enorme negatieve bijdrage aan levert. De gravelaar zoekt een leuke route op via het internet en gaat die gewoon rijden. Die gaan echt niet elke paar honderd meter stoppen om te kijken wat er nu precies op dat (duidelijk/onduidelijk) toegangsbordje staat van (Nationaal Park UHR, Staatsbosbeheer, Utrechts Landgoed, Natuurmonumenten, Hoge Ginkel, Gemeente Rhenen, etc). Komoot doet zelf NIETS hieraan. Want die zeggen dat fietsers nog steeds gewoon goed naar de borden moeten kijken. Lekker makkelijke houding van ze.
Wat ik ook ontdekt heb is dat op het OSM kaartmateriaal dat Komoot (en vele andere programma's) gebruikt alle wandelpaden als toegankelijk voor fietsers gemarkeerd zijn. Dus je kon gewoon een route plannen door een gebied waar je absoluut niet mag komen. Ik heb voor Zeist deze honderden paden inmiddels gecorrigeerd, maar landelijk moet er in OSM nog heel veel aangepast worden.
Probleem is dat zij de nieuwe plaag in het bos vormen. En aangezien ze een fiets hebben krijgen de mountainbikers daar ook last l vanKnakworstkweker schreef: ↑ma 28 september 2020, 18:01Komoot heeft wel gelijk in deze.bouwpakket schreef: ↑ma 28 september 2020, 12:04
Dat van die gravellaars was me van het jaar ook al opgevallen. Velen denken blijkbaar dat het hebben van een Gravelbike legitimeert om op gravel (achtige) paden te mogen rijden.
Het lijkt erop dat Komoot en andere applicaties hier een enorme negatieve bijdrage aan levert. De gravelaar zoekt een leuke route op via het internet en gaat die gewoon rijden. Die gaan echt niet elke paar honderd meter stoppen om te kijken wat er nu precies op dat (duidelijk/onduidelijk) toegangsbordje staat van (Nationaal Park UHR, Staatsbosbeheer, Utrechts Landgoed, Natuurmonumenten, Hoge Ginkel, Gemeente Rhenen, etc). Komoot doet zelf NIETS hieraan. Want die zeggen dat fietsers nog steeds gewoon goed naar de borden moeten kijken. Lekker makkelijke houding van ze.
Wat ik ook ontdekt heb is dat op het OSM kaartmateriaal dat Komoot (en vele andere programma's) gebruikt alle wandelpaden als toegankelijk voor fietsers gemarkeerd zijn. Dus je kon gewoon een route plannen door een gebied waar je absoluut niet mag komen. Ik heb voor Zeist deze honderden paden inmiddels gecorrigeerd, maar landelijk moet er in OSM nog heel veel aangepast worden.
Google zegt ook dat de meldingen/ snelheiden een suggestie zijn als je navigeert op maps, als je dan ergens met een aantal km te hard geflitst wordt treft hen ook geen blaam.
Wat betreft paadjes verkeerd aangeven, moet ik zeggen dat mijn Wahoo ook geen onderscheid maakt, geen idee of Garmin dat wel doet, maar als ik op de racefiets wegben brengt dit nog wel eens uitdagingen met zich mee omdat deze me doodleuk over bospaden en gravelstroken stuurt.
Een van de positieve dingen van de gravelrijders is dat de zgn. boswielrenners in grote getalen zijn overgestapt op de gravelbike, ook omdat er bijna geen tochten zijn georganiseerd door de huidige situatie zijn ook veel TWC's aan het gravellen geslagen en elkaars routes in kleine groepjes rijden.
Ik kan dit alleen maar toejuichen.
Wat Singletrack Sundays ervaarde had ik afgelopen maanden ook met klussen aan de routes. Rond de afgesloten route Zeist doken uit alle hoeken en gaten gravelbikers op. En als ik vroeg hoe ze daar beland waren kreeg ik bijna altijd Komoot te horen.Knakworstkweker schreef: ↑ma 28 september 2020, 18:19 Klopt, gelukkig zijn er hier niet zoveel in het bos, maar dat kan jammer genoeg alleen nog maar toenemen.
Gaat niet in alle gevallen op. Ik ken lui die zowel een MTB als gravelbike hebben en kiezen bij slechte(re) omstandigheden voor de gravelbike............ (en die vinden het nog leuk ook)Knakworstkweker schreef: ↑ma 28 september 2020, 18:25Trailrespect is niet aan gravelaars besteed.....
TouchéFred (mtb-sport) schreef: ↑ma 28 september 2020, 18:57Gaat niet in alle gevallen op. Ik ken lui die zowel een MTB als gravelbike hebben en kiezen bij slechte(re) omstandigheden voor de gravelbike............ (en die vinden het nog leuk ook)Knakworstkweker schreef: ↑ma 28 september 2020, 18:25Trailrespect is niet aan gravelaars besteed.....