route Stadsbos 013

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

TenZNL schreef: ma 7 september 2020, 09:43 Dat mensen sneller zijn is lekker belangrijk...
ofv schreef: ma 7 september 2020, 09:11toch weer veel plezier gehad.
^^ Daar draait het om, toch? :wink:
:-q Zeker weten!

Edit: Het verbaasd me overigens wel tijdens zo'n rit, dat tempo verschil. Ik zit er totaal niet mee maar ik lijk wel echt trager dan gemiddeld. (13 a 14km per uur op de route)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

ofv schreef: di 8 september 2020, 14:23 Edit: Het verbaasd me overigens wel tijdens zo'n rit, dat tempo verschil. Ik zit er totaal niet mee maar ik lijk wel echt trager dan gemiddeld. (13 a 14km per uur op de route)
Dan moet je harder trappen :lol:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Brul78 schreef: di 8 september 2020, 14:33
ofv schreef: di 8 september 2020, 14:23 Edit: Het verbaasd me overigens wel tijdens zo'n rit, dat tempo verschil. Ik zit er totaal niet mee maar ik lijk wel echt trager dan gemiddeld. (13 a 14km per uur op de route)
Dan moet je harder trappen :lol:
Nee, daar wordt ik moe van. Niks voor mij. :-{
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Je lijkt een vriend van me wel.

"Nee ik doe alleen Cadettenkamp of alleen Dorst. Maar alle drie echt niet hoor" aldus W.L.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Brul78 schreef: di 8 september 2020, 17:13 Je lijkt een vriend van me wel.

"Nee ik doe alleen Cadettenkamp of alleen Dorst. Maar alle drie echt niet hoor" aldus W.L.
Een wijs man. :D
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

ofv schreef: di 8 september 2020, 14:23
TenZNL schreef: ma 7 september 2020, 09:43 Dat mensen sneller zijn is lekker belangrijk...
^^ Daar draait het om, toch? :wink:
:-q Zeker weten!

Edit: Het verbaasd me overigens wel tijdens zo'n rit, dat tempo verschil. Ik zit er totaal niet mee maar ik lijk wel echt trager dan gemiddeld. (13 a 14km per uur op de route)
De snelste doet de route met een gemiddelde van 25km/u. Mijn gemiddelde ligt iets boven de 20, en ik ben geen wedstrijdrijder. Dus ik denk dat je inderdaad wat trager bent dan de meesten.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

JoopO schreef: di 8 september 2020, 19:48
ofv schreef: di 8 september 2020, 14:23

:-q Zeker weten!

Edit: Het verbaasd me overigens wel tijdens zo'n rit, dat tempo verschil. Ik zit er totaal niet mee maar ik lijk wel echt trager dan gemiddeld. (13 a 14km per uur op de route)
De snelste doet de route met een gemiddelde van 25km/u. Mijn gemiddelde ligt iets boven de 20, en ik ben geen wedstrijdrijder. Dus ik denk dat je inderdaad wat trager bent dan de meesten.
Thanks, dacht ik al. 20+ is behoorlijk snel. :-q
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Blij met mijn fully op deze hobbelige kuilen route. :o

Tijd voor regen...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Moet zeggen dat het me reuze meevalt hoe deze route erbij ligt. Stoffig/droog natuurlijk, maar echt mul is het slechts op enkele hele korte stukjes.

En hoewel ik een fully-voorstander ben (als ik maar één bike kon hebben was het een fully) vind ik de Stadsbosroute bij uitstek ook heel geschikt voor een hardtail. Ik heb 'm zojuist zelfs helemaal star gereden ;-)
En met een echte slick achter (Supermoto), dat gaat dus eigenlijk best heel goed op veel droge NL rondjes....
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Wordt inderdaad weer tijd om de SSSS weer eens uit te laten op 013 :-D
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Gisterenmiddag ééndriekwart rondje gedaan. Ondanks de vele regen ligt het er goed bij. Enkele plassen, maar niks serieus.

Voor de derde keer weer enkele bejaarde fietsers (op stadsfiets) in tegengestelde richting mogen begroeten op het stuk vlak bij de golfbaan.
Heeft blijkbaar grote aantrekkingskracht op avontuurlijke ouderen.

De route is overigens versperd bij het viaduct door een schaapskudde. Je rijdt daar tegen een tijdelijk hek aan (figuurlijk dan), voorzien van schrikdraad. Kunt er wel onderdoor langs rijden.
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

JoopO schreef: ma 28 september 2020, 12:03 ...

Voor de derde keer weer enkele bejaarde fietsers (op stadsfiets) in tegengestelde richting mogen begroeten op het stuk vlak bij de golfbaan.
Heeft blijkbaar grote aantrekkingskracht op avontuurlijke ouderen.

...
Ik neem aan dat je ze vriendelijk geïnformeerd hebt over de mtb-route? :)
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Vriendelijk is een groot woord. Heel hard moeten remmen, en daarna gezegd dat ze tegen de richting fietsten.....
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

JoopO schreef: ma 28 september 2020, 15:54 Vriendelijk is een groot woord. Heel hard moeten remmen, en daarna gezegd dat ze tegen de richting fietsten.....
Ik had het daar 1 1/2 maand terug met 2 mountainbikers die in tegengestelde richting mij tegemoet kwamen. Dit was op een van de 2 korte stukjes naast het gravelpad bij de gilzerbaan.
Bij het aanspreken hiervan was men zelf nog steeds overtuigd dat ze goed gingen.... tja.???
Gelukkig zag ik ze al van ver aankomen zodat ik nog goed kon remmen maar je schrikt echt als dit gebeurd.
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Wat ligt de route er heerlijk bij. :-q
Plaats reactie