Gecanceld: Bart Brentjens Challenge, Eijsden: 8 november 2020 wordt 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
mayk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 15:46

aurelius schreef: zo 4 oktober 2020, 18:45 Ah, het mooie nieuwe stuk. Extra pittig, als het nat en glad is, droog is het al slopend genoeg.
Had je genoeg grip (durf nog niet over banden te beginnen, maar ben wel benieuwd wat je reed :winkie: )?
Er waren trouwens ook wat pijlers onderweg vandaag, routechecks, dwarsliggende bomen spotten etc.
Ja was erg glad en trickie.
Ik heb nog de maxxis ardent en de ikon erop.
Maar was op genoeg stukken nu al geen doen .

Ik heb ook nog geen idee wat erop te leggen .
Gooi maar eens wat ideeën op 😂
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Alvast nieuwe ‘modderbandjes’ besteld. Ik gleed thuis al alle kanten op, kan nooit beter zijn in omgeving Eijsden.

Als ik hoor dat er gewerkt wordt aan routes dan ga je toch hoop krijgen dat het doorgaat!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Laten we nou gewoon over die bandjes beginnen. Het is immers donker buiten en het boost de - enigszins naïeve- hoop op doorgang van de BBC.

Wat denken jullie, WP Race achter en de Cross voor als ideaal compromis voor snelheid, modder en lekbestenigheid?

.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat is in ieder geval een prima combi die het ook goed doet in de modder, rij er zelf nu ook mee. Cross 2,4" voor, Race 2,4" achter. 2 Mede-pijlers: zelfde combi (ook op voorheen NoNi's). Iets soortgelijks van een ander merk kan natuurlijk ook.

Toerrijders kunnen ook iets allrounds als NoNi's of Forekasters kiezen, altijd safe.
Wedstrijders doen altijd hun eigen ding, vaak een last minute beslissing, op zoek naar zo weinig mogelijk rolweerstand etc.
Beste is Tubeless, en anders genoeg reservebandjes meenemen, plakspul.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

KILROY schreef: ma 5 oktober 2020, 10:06 Laten we nou gewoon over die bandjes beginnen. Het is immers donker buiten en het boost de - enigszins naïeve- hoop op doorgang van de BBC.

Wat denken jullie, WP Race achter en de Cross voor als ideaal compromis voor snelheid, modder en lekbestenigheid?

.
Haha, ja beter!

Ik rijd het hele jaar met Racing Ralph/Ray combinatie, maar daar kun je op kleigrond bijna niets meer mee als het een beetje regent. Dus nu Nobby Nick besteld, die hebben een meer geschikt profiel voor modder. En wat Aurelius zegt, het is een 'safe bet' om hier mee te rijden, voor mij als gemiddelde tourrijder goed denk ik. Heb meteen maar 2,35 versie gekozen, hopelijk past dat. Net ff meer grip hoop ik.

Kan mij de editie van 2017 herinneren waarin het hele parcours zeiknat was, overal modder en je op sommige stukken volledig vastliep in de modder. Of schuine hellingen waar ze achter elkaar vielen...
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

Ik rijd ook een groot deel van het jaar met de Racing Ray/Racing Ralph combinatie. De Racing Ralph wordt bij mij vervangen door een Rocket Ron als er door o.a. meteorologische omstandigheden meer grip gevraagd wordt. Als het al te gortig zou gaan worden monteer ik een setje Wolfpack Cross.
Persoonlijk vind ik de pré-2019 Racing Ralph beter scoren in natte omstandigheden. Een collega biker zweert voor natte/modderige parkoersen steevast bij een setje Vittoria Barzo.

Vanmiddag het nieuwe gedeelte ten westen van Valkenburg met de doortocht door de Dellen gereden: alles kunnen rijden op mijn Racing Ray/Rocket Ron combo. Mijn parkoerskennis voor dit gedeelte maakt dat ik hier anticiperend onderweg kon zijn.
Als de 2020 editie op 8 november kan/mag doorgaan, zal de passage door de Dellen er, vooral onder herfstige omstandigheden, voor de toerrijders na de doortocht van de wedstrijdrijders dan wel heel anders bij liggen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik rijd het hele jaar op Fast Trak - Renegade of op m'n andere fiets met Racekings, als het glijdt, glijdt het toch wel.

Maar speciaal voor de Brentjens heb ik altijd een setje Mountain King - X King achter de hand :D
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Jammer zeg! :cry:
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

2020. Strik erom. Steen eraan vast. En in de plomp ermee.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

We zagen het natuurlijk van mijlenver aankomen, kon niet anders natuurlijk, maar toch erg jammer!
Dan wacht het vernieuwde parcours maar een jaartje (?)...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Nelisthabiker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 25 april 2013, 17:11

Waarschijnlijk zullen ze de GPS nog niet vrijgeven.. maar anders zou ik die dit weekend wel graag willen rijden.
Dus wanneer iemand hem heeft dan graag even posten :-q
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Tegen beter weten in blijven hopen ;-). Inschrijving netjes doorgeschoven naar 10 october, ik werk zelf in de reiswereld dus begrijp maar al te goed hoe het een organisatie raakt als je wel al kosten hebt gemaakt maar toch opeens terug moet betalen.

Ik ga dat weekend denk ik alsnog wat ZL routes aan elkaar knopen. Voor het traject Meerssen - Gulpen- Vijlen heb ik al een aardige GPX, waarbij ook de leuke (nieuwe) stukken van Valkenburg en het crossbaantje terugkomen. Het traject vanaf Meerssen naar Eijsden is onbekend voor mij, iemand een idee of daar een GPX van is die het beste van de vaste routes/legale paden combineert?
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

KILROY schreef: wo 14 oktober 2020, 15:17 Tegen beter weten in blijven hopen ;-). Inschrijving netjes doorgeschoven naar 10 october, ik werk zelf in de reiswereld dus begrijp maar al te goed hoe het een organisatie raakt als je wel al kosten hebt gemaakt maar toch opeens terug moet betalen.

Ik ga dat weekend denk ik alsnog wat ZL routes aan elkaar knopen. Voor het traject Meerssen - Gulpen- Vijlen heb ik al een aardige GPX, waarbij ook de leuke (nieuwe) stukken van Valkenburg en het crossbaantje terugkomen. Het traject vanaf Meerssen naar Eijsden is onbekend voor mij, iemand een idee of daar een GPX van is die het beste van de vaste routes/legale paden combineert?
Heb vorig weekend Mechelen gulpen vijlen gefiets.Was ook aan het kijken voor Vijlen Gulpen en dan bijv Houthem en Valkenburg erbij of Sint Geertruid, Margraten.Ga ook eens proberen iets moois aan elkaar te flansen.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ik heb vorige maand dus Meerssen - Vijlen retour gedaan. Mooie stukken van Meerssem, Houthem, Valkenburg en Gulpen/Vijlen volledig.
Weet niet of alle mooie tracks erin staan (ben immers geen local) maar ik was zelf erg tevreden over het resultaat.

https://www.strava.com/activities/4078441639
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

KILROY schreef: wo 14 oktober 2020, 15:49 Ik heb vorige maand dus Meerssen - Vijlen retour gedaan. Mooie stukken van Meerssem, Houthem, Valkenburg en Gulpen/Vijlen volledig.
Weet niet of alle mooie tracks erin staan (ben immers geen local) maar ik was zelf erg tevreden over het resultaat.

https://www.strava.com/activities/4078441639
Zeker een mooie route.Als je geen local bent maar wel een lange route wilt fietsen in Z limburg kan ik je ook de hele Parkstad lus aanraden ongv 72km en 1200hm maar een stuk technischer en meer singletracks.En ze zijn allemaal goed bewijzerd en aan elkaar verbonden.
Plaats reactie