Merk Ghost

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Kroesjeluc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 september 2020, 15:22

Hallo allemaal,

Reeds in bezit van een Merida big nine 500. Echter bevalt mij de vork niet goed. Ik ga niet investeren in een low-budget mtb.
Nu heb ik een Ghost Kato 27,5 inch op het oog. Echter zegt mij het merk Ghost niet veel.

Wat is jullie kijk op dit merk? Is dit een B-merk? of behoort ghost tot de A-merken? (natuurlijk kan een onbekend merk net zo goed zijn, maar met de kijk op eventuele latere verkoop is het handig dat het tot een goede klasse hoort).

Ik hoor graag van jullie!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

A-merk.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Een 27,5 voor latere verkoop waarschijnlijk geen goede investering...
Kroesjeluc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: di 29 september 2020, 15:22

ofv schreef: vr 16 oktober 2020, 14:29 Een 27,5 voor latere verkoop waarschijnlijk geen goede investering...
Oh dit wist ik niet? ik dacht dat 27,5 juist " nieuwer" is en steeds meer in opkomst is?
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik heb een 27,5 en ben daar super tevreden over maar de 29 is veel populairder. Voor velen is het 29 en niks anders.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ghost is een prima merk, onderdeel van de Accel groep. Ik heb zelf twee Ghost bikes gehad, fijne fietsen. Een aantal jaren geleden hebben ze besloten zich om uit Nederland terug te trekken. Ghost is nog wel te koop bij de Duitse webshops.
ofv schreef: vr 16 oktober 2020, 14:29 Een 27,5 voor latere verkoop waarschijnlijk geen goede investering...
Bullshit. Op langere termijn wordt het aandeel 27.5" waarschijnlijk wat minder ten gunste van 29", maar dat wil niet zeggen dat het een slechte investering is. Trouwens, je koopt een bike voor fun, niet voor de restwaarde.
modder zuigt!
Knakworstkweker

Prima fiets, vooral als je iets langer bovenlijf hebt is de geometrie fijn
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Als het een kleinere framemaat is, is het maar zo mogelijk dat die alleen in 27,5 is.

Hier lopen nog actief drie Ghost bikes, de oudste twee zijn zo'n 8 jaar, fijne fietsen geen problemen mee gehad.

Ghost is in de Benelux van de markt, zodat ze hun merk Lapierre meer naar voren konden schuiven, maar Lapierre is minder actief in de mtb wereld dan Ghost, mogelijk haal ik nog eens een Ghost hier vlak over de grens.

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Als de rest van de fiets wel bevalt, waarom dan niet iets aan de vork doen?
Welke vork zit er nu in en wat bevalt er niet aan de vork?
Knakworstkweker

All4Fun schreef: vr 16 oktober 2020, 17:45 Als het een kleinere framemaat is, is het maar zo mogelijk dat die alleen in 27,5 is.

Hier lopen nog actief drie Ghost bikes, de oudste twee zijn zo'n 8 jaar, fijne fietsen geen problemen mee gehad.

Ghost is in de Benelux van de markt, zodat ze hun merk Lapierre meer naar voren konden schuiven, maar Lapierre is minder actief in de mtb wereld dan Ghost, mogelijk haal ik nog eens een Ghost hier vlak over de grens.

De groet'n...
Lapierre is mij toch vrij bekend, bekender als ghost eigenlijk.

Veel DH/ enduro fietsen gezien van lapierre, ook bij de mensen van licht verzet.

Dacht juist dat ze een goede basis hadden in de benelux, ik stond er ook van te kijken toen (ik dacht eind vorig jaar) er besloten werd ghost terug te trekken.

Lapierre heeft niet echt de meest fantastische HT's gehad, misschien dat het nu een ghost met een lapierre sticker wordt dan :~
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mark-xt schreef: vr 16 oktober 2020, 14:53 Ghost is een prima merk, onderdeel van de Accel groep. Ik heb zelf twee Ghost bikes gehad, fijne fietsen. Een aantal jaren geleden hebben ze besloten zich om uit Nederland terug te trekken. Ghost is nog wel te koop bij de Duitse webshops.
ofv schreef: vr 16 oktober 2020, 14:29 Een 27,5 voor latere verkoop waarschijnlijk geen goede investering...
Bullshit. Op langere termijn wordt het aandeel 27.5" waarschijnlijk wat minder ten gunste van 29", maar dat wil niet zeggen dat het een slechte investering is. Trouwens, je koopt een bike voor fun, niet voor de restwaarde.
Bullshit ja? Prima. Meneer geeft zelf aan dat de restwaarde bij eventuele verkoop voor hem van belang is dus ja dan is over een 27,5 nadenken opeens wel verstandig. Maar prima joh, bullshit. Jij alle gelijk. :-{
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Kroesjeluc schreef: vr 16 oktober 2020, 14:30
ofv schreef: vr 16 oktober 2020, 14:29 Een 27,5 voor latere verkoop waarschijnlijk geen goede investering...
Oh dit wist ik niet? ik dacht dat 27,5 juist " nieuwer" is en steeds meer in opkomst is?
Inderdaag; het is nieuwer en heel snel weer aan het verdwijnen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Prima fietsen. Afhankelijk van je lengte is 27,5 een optie al zou ik zelf voor 29” kiezen.

Ghost is door Accell van de Benelux-markt gehaald. Ik denk dat ze straks Loekie mtb’s gaan uitbrengen :lol: :lol:
StAlTiCa
Knakworstkweker

owwwwk schreef: vr 16 oktober 2020, 21:22 Prima fietsen. Afhankelijk van je lengte is 27,5 een optie al zou ik zelf voor 29” kiezen.

Ghost is door Accell van de Benelux-markt gehaald. Ik denk dat ze straks Loekie mtb’s gaan uitbrengen :lol: :lol:
Uit nostalgie zou ik er al een kopen


Maar die zijn dan ook onverwoestbaar (en loeizwaar denk ik)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ghost...met die naam is het logisch dat je ze niet veel ziet :winkie:
Verder mooie fietsen, maar wat is A merk?
Ik heb bijv een Specialized of Santacruz hoger zitten. Is dat dan AA (iets waar ik op andere onderwerpen weer minder warm voor loop als B :bier: )

Aan de iets serieuzere kant:
Bij de racers zie je dat 29ers domineren, maar a;ls je voor je lol rijd zie ik niet wat er mis is met 27.5 en zie ik het ook niet snel verdwijnen als zelfs een niner 27.5 fietsen is gaan maken...
In mijn vriendenkring is het echt 50/50. Zelf kom ik met 188 van een 27.5 af en heb nu een 29er en niet het idee dat dat voor mij nu zo,n enorm verschil maakt. Mijn andere fiets is 27.5+ en hoewel er 29wielen in passen en ik ze ook heb, rijd het zo als het nu is prima.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie