Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurf heeft een punt, grote delen van NL zijn er erger aan toe dan de meeste (europese) landen.
Ik vraag me af waarom nederlanders en dan vooral noord- en zuid hollanders niet wereldwijd geweerd worden.
Maar misschien is dat ook wel zo, en was dat de reden dat Alex terug naar huis moest :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

awinkel schreef: vr 16 oktober 2020, 21:18 Niet zo huilen heren... Dit klinkt als “Boehoe...waarom mag hij dat wel en ik niet” kleutergedrag.
Jullie delen een voornaam, dus jij bent niet geheel onpartijdig :lol:

Maar als we dan even met je meedenken, een verstandige koning realiseert zich dat hij koning is van een kleuterklas, en besluit dan zelf maar de verstandigste te zijn.
Anders is hij wel een beetje dom.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Eens, maar wees dan volwassen en hou je aan de regels ongeacht wat anderen doen.
Het is een stomme zet van Willempie, maar als je naar de feiten kijkt en emotie aan de kant zet, dan doet hij in principe niks fout.
Maar voor de beeldvorming is het niet echt handig. :-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De regels hier zijn anders, en deels strenger dan in NL.
Ik mocht dit voorjaar 3 maanden mn eigen huis en tuin niet verlaten.
Maar de deelstaat Valencia is er nu het beste aan toe van heel Spanje, dus nu relatief veel vrijheid.
Eigenlijk is er op mondkapjes en handgelletjes na niets te merken van corona.
En iedereen houdt zich aan de regels.
Vrijwillig of onder toezicht van de politie, die hier nog ruimschoots aanwezig is.
Ik zie hier (ook al voor corona) meer politie op 1 dag dan in NL in een heel jaar.
En verfrissend weinig flitspalen. Hier kan je gewoon op het verkeer letten, ipv de vangrail afspeuren naar de volgende kassa.

Sporten mag zonder mondkapje, ook op de openbare weg. Uiteraard wel afstand houden (minimaal 1,5m maar vaak wordt 2m geadviseerd).
Op de trails een keer aangehouden door de Guardia Civil. Die haalden ons in op cross motoren. Ze waren gelukkig uiterst correct en omdat we niets verkeerd deden mochten we gewoon verder. Dat was wel een spannend momentje, want die mannen zijn normaal niet makkelijk. Pfff.
Op die trails kan je meestal een hele dag rijden zonder iemand tegen te komen, hooguit op zondagochtend een enkele mtb'er of hardloper.
Andere wereld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Heb je ze niet even aangesproken dat het niet de bedoeling is met een crossmotor op de trails te rijden :winkie: :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Reizen naar buitenland wordt in principe afgeraden. Maar het kan wel. Griekenland is bijvoorbeeld grotendeels geel. Wat zou betekenen dat een geboekte reis gewoon doorgang zou vinden.

Ik vind de ophef enerzijds te begrijpen maar anderzijds als je nu eenmaal de luxe hebt en je even terug kunt/wilt trekken op je privé domein tja wie zijn wij dan om daar wat van te vinden.

Je mag momenteel ook nog steeds naar NoordRhijn Westfalen rijden en daar minder dan 24h verblijven zonder overnachting. Dus heb ik nog het plan om wat trails te gaan rijden. Niet noodzakelijk maar je rijdt alleen over de weg, komt in een uitgestrekt bos waar je nauwelijks mensen tegenkomt. Voor mij qua afstand niet veel meer dan velen uit N/Z Holland naar de UHR.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

hanjovdberg schreef: za 17 oktober 2020, 09:48 Reizen naar buitenland wordt in principe afgeraden. Maar het kan wel. Griekenland is bijvoorbeeld grotendeels geel. Wat zou betekenen dat een geboekte reis gewoon doorgang zou vinden.

Ik vind de ophef enerzijds te begrijpen maar anderzijds als je nu eenmaal de luxe hebt en je even terug kunt/wilt trekken op je privé domein tja wie zijn wij dan om daar wat van te vinden.
Hij is bovenal een door jou en mij betaald voorbeeld figuur die de laatst tijd niet echt het goede voorbeeld geeft.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

awinkel schreef: za 17 oktober 2020, 00:20 ....
Maar voor de beeldvorming is het niet echt handig. :-)
Zijn hele functie is één en al beeldvorming.

Ik snap dat het geen leuk baantje is, ik zou niet met hem willen ruilen. Maar als je het als koninklijke familie in deze tijd presteert om er eerst een salarisverhoging doorheen te jassen en vervolgens uitgerekend nu op vakantie te gaan dan heb je het contact met de maatschappij wel verloren hoor. Als hij daar niets mee te maken wil hebben snap ik dat ontzettend goed. Maar dan moet hij gewoon die functie afgeven en burger worden. Kan hij lekker naar Griekenland vliegen als de regels dat toestaan.

Het is hetzelfde als eerder met Minister Grapperhaus. Ik snap ontzettend goed dat je op zo'n bruiloft de regels even wil vergeten. Maar dat kan dus gewoon niet als je in deze tijd als minister betrokken bent bij dit dossier en dan ook nog in de rol van blaffende waakhond die iedereen in het gareel moet zien te houden. Ook Grapperhaus liet daarna zien niets te begrijpen van de maatschappij door dan maar geld te doneren aan een goed doel daar waar jij en ik gewoon een boete krijgen.

Terug naar de mtb maar weer waar we gelukkig nog steeds van kunnen genieten zolang we een beetje ons gezond verstand gebruiken. Ik hoop ontzettend dat het de komende maanden niet al te nat gaat zijn zodat dit een fijne uitlaatklep blijft.
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

"Terug naar de mtb maar weer waar we gelukkig nog steeds van kunnen genieten zolang we een beetje ons gezond verstand gebruiken. Ik hoop ontzettend dat het de komende maanden niet al te nat gaat zijn zodat dit een fijne uitlaatklep blijft"

Goed verwoord! Deze uitspraak sluit ik mij 100% bij aan :-q
Knakworstkweker

liever te nat dan filerijden in het bos met alle corona-recreanten.

hier valt het gelukkig nog mee, maar zoals vandaag in de bossen van best was het al drukker dan ooit op een zaterdagochtend.

en dan met name wandelaars, in het bijzonder gezinnen.

en anders maar weer op de racefiets
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Filerijden is mij nog nooit gelukt. Zondagochtend vermijd ik. Menig route kom ik minder dan 10 mtbers tegen bij een rit van 1,5 a 2 uur.

Zijn er routes waar het echt zo erg is? Als we de zondagochtend even niet meetellen....
Knakworstkweker

niet zozeer de routes, maar de gehele bossen.

meerdere recreatiestromen die elkaar doorkruisen zeg maar.

Route Best groen
Route Uden groen en blauw

Stervensdruk maar dat is het hele jaar door
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: zo 18 oktober 2020, 09:35 niet zozeer de routes, maar de gehele bossen.

meerdere recreatiestromen die elkaar doorkruisen zeg maar.

Route Best groen
Route Uden groen en blauw

Stervensdruk maar dat is het hele jaar door
Best doordeweeks is toch super rustig? Althans de keren dat ik er ben geweest kon je de bikers op 1 hand tellen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Knakworstkweker

Pat. schreef: zo 18 oktober 2020, 09:41
Knakworstkweker schreef: zo 18 oktober 2020, 09:35 niet zozeer de routes, maar de gehele bossen.

meerdere recreatiestromen die elkaar doorkruisen zeg maar.

Route Best groen
Route Uden groen en blauw

Stervensdruk maar dat is het hele jaar door
Best doordeweeks is toch super rustig? Althans de keren dat ik er ben geweest kon je de bikers op 1 hand tellen.
best valt doordeweeks nog wel mee maar op zaterdag niet (en het ging over zondag niet meetellen)
ik ben een enkele keer op woensdag geweest en toen was best rood ook drukker dan ik verwachtte (10-15 mtb'ers) maar daar is dan ook geen enkele andere recreant te bekennen gelukkig

uden is altijd wel druk, maar voornamelijk met alles behalve mtb'ers
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gisterenmiddag weer eens het drieluik Dorst eo gereden, lag er heerlijk en snel bij. Alleen een hele grote groep (±20) BWR`s op en in elkaar bij de hekjes van Dorst naar Cadettenkamp. Die groep haalde me vervolgens pas in net voor het begin van Vrachelen (Voor de kenners: het gedeelde overharde dubbelspoor net voor de singletrack), waar ze met alle geweld er voorbij moesten om vervolgens met z`n allen op een slakkentempo door de 1e bochtjes te gaan...Ben maar ff gestopt en ze 2min voorsprong gegeven, ik was toch bijna weer bij de auto.

Ik heb eerlijk gezegd nooit nooit zo`n grote groep gezien, waarom zou je dit doen? Is dat een combi van einde seizoen en de verscherpte corona-maatregelen? Probeer je die dan (willens en wetens) te omzeilen? Kan me nu echt werkelijk waar niet voorstellen dat je in zo`n treintje, met 10km/h op nog geen meter van de zweetreet van je voorganger, geen extra risico op besmetting loopt? Dan spoor (lol) je toch niet?
Gesloten