NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

De quote knop lijkt een beetje kapot
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Horsthil schreef: zo 18 oktober 2020, 21:47 De quote knop lijkt een beetje kapot
Oh
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: zo 18 oktober 2020, 22:00
Horsthil schreef: zo 18 oktober 2020, 21:47 De quote knop lijkt een beetje kapot
Oh
Ja het is verschrikkelijk, daarnet gaf hij verkeerde tekst bij verkeerde naam.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Rayb81 schreef: zo 18 oktober 2020, 20:56
daniel1975 schreef: zo 18 oktober 2020, 20:41 Klopt, alle volstrekt logische redenen zijn hier al beschreven:
....
Bijkomstigheid is het kuddegedrag dat bij hordes mensen ingebakken zit.
Opeens moet iedereen naar het bos om paddestoelen te fotograferen, of zoals in de lente om de bloesem aan de bomen te bekijken, of zoals een aantal weken terug de hei die in bloei stond.

Lijkt wel alsof enige creativiteit ontbreekt, men volgt maar gewoon de uitgaanstips die in de media beschreven staan.
Het ontbreekt in dit land vooral aan groene, publiek toegankelijke buitenruimte.

Zo, is mijn stokpaard ook weer even van stal en uitgelaten. Ik hoop maar dat het morgenochtend vroeg leeg is op de route....
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

eRicW schreef: zo 18 oktober 2020, 23:06
Rayb81 schreef: zo 18 oktober 2020, 20:56

Bijkomstigheid is het kuddegedrag dat bij hordes mensen ingebakken zit.
Opeens moet iedereen naar het bos om paddestoelen te fotograferen, of zoals in de lente om de bloesem aan de bomen te bekijken, of zoals een aantal weken terug de hei die in bloei stond.

Lijkt wel alsof enige creativiteit ontbreekt, men volgt maar gewoon de uitgaanstips die in de media beschreven staan.
Het ontbreekt in dit land vooral aan groene, publiek toegankelijke buitenruimte.

Zo, is mijn stokpaard ook weer even van stal en uitgelaten. Ik hoop maar dat het morgenochtend vroeg leeg is op de route....
Hoe laat wil je gaan? Dan hou ik daar even rekening mee
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Haha eerst stokpaardje van stal gehaald en dan zelf weer doodleuk ook dezelfde weg befietsen.

We hebben nog zoveel meer routes in NL. Ga lekker naar de Achterhoek. Super rustig.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bouwpakket schreef: zo 18 oktober 2020, 23:23 Hoe laat wil je gaan? Dan hou ik daar even rekening mee
Chique gebaar, dankje - maar ik heb het gewoon gered zonder menselijk interactie vandaag. Nu pizza lunch. :D
hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 09:39 Haha eerst stokpaardje van stal gehaald en dan zelf weer doodleuk ook dezelfde weg befietsen.

We hebben nog zoveel meer routes in NL. Ga lekker naar de Achterhoek. Super rustig.
Uiteraard. Ik ben vandaag dan ook rondom m'n oude huis gaan rijden, deels route van MTB Zuid Veluwe en deels gewoon op 'vrij toegankelijk' terrein. Nog geen 1% van de drukte van UHR, terwijl om 11:00 de parkeerplaats op de Bergweg al weer tot de nok vol stond.
Stamppot with weaksauce!
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

eRicW schreef: ma 19 oktober 2020, 14:16
Uiteraard. Ik ben vandaag dan ook rondom m'n oude huis gaan rijden, deels route van MTB Zuid Veluwe en deels gewoon op 'vrij toegankelijk' terrein. Nog geen 1% van de drukte van UHR, terwijl om 11:00 de parkeerplaats op de Bergweg al weer tot de nok vol stond.
Nu liep ik gisteren in de omgeving van de routes van MTB Zuid Veluwe (grofweg Driesprong, Roekel, Mossel, Reemst, Ginkel) en ik kreeg wat UHR Bergweg en de Kuil gevoelens. Man man, wat een lint van mtb'ers door het bos en over de fietspaden. Super dat de route ook daar zo goed ontvangen wordt, maar nog een plek waar ik op zondagochtend (/begin van de middag) eigenlijk gewoon niet meer wil zijn. Er waren trouwens ook ongeveer net zoveel ruiters, wandelaars, fietsers en loslopende honden...
Wel duidelijk te zien dat >95% van de mtb'ers domweg de routes rijdt, hier via het fietspad op aan rijdt en nul gebruik maakt van het "vrije fietsen".

Maandagochtend lijkt me inderdaad een veel beter moment om daar rond te crossen, binnenkort maar eens inplannen :winkie:
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

StephanR schreef: ma 19 oktober 2020, 15:37
eRicW schreef: ma 19 oktober 2020, 14:16
Uiteraard. Ik ben vandaag dan ook rondom m'n oude huis gaan rijden, deels route van MTB Zuid Veluwe en deels gewoon op 'vrij toegankelijk' terrein. Nog geen 1% van de drukte van UHR, terwijl om 11:00 de parkeerplaats op de Bergweg al weer tot de nok vol stond.
Nu liep ik gisteren in de omgeving van de routes van MTB Zuid Veluwe (grofweg Driesprong, Roekel, Mossel, Reemst, Ginkel) en ik kreeg wat UHR Bergweg en de Kuil gevoelens. Man man, wat een lint van mtb'ers door het bos en over de fietspaden. Super dat de route ook daar zo goed ontvangen wordt, maar nog een plek waar ik op zondagochtend (/begin van de middag) eigenlijk gewoon niet meer wil zijn. Er waren trouwens ook ongeveer net zoveel ruiters, wandelaars, fietsers en loslopende honden...
Wel duidelijk te zien dat >95% van de mtb'ers domweg de routes rijdt, hier via het fietspad op aan rijdt en nul gebruik maakt van het "vrije fietsen".

Maandagochtend lijkt me inderdaad een veel beter moment om daar rond te crossen, binnenkort maar eens inplannen :winkie:
Vrij fietsen in het weekend is ook geen goed idee, nergens eigenlijk, dat kan je het beste voor de doordeweekse dagen bewaren.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Erik1974 schreef: ma 19 oktober 2020, 16:10
StephanR schreef: ma 19 oktober 2020, 15:37
Nu liep ik gisteren in de omgeving van de routes van MTB Zuid Veluwe (grofweg Driesprong, Roekel, Mossel, Reemst, Ginkel) en ik kreeg wat UHR Bergweg en de Kuil gevoelens. Man man, wat een lint van mtb'ers door het bos en over de fietspaden. Super dat de route ook daar zo goed ontvangen wordt, maar nog een plek waar ik op zondagochtend (/begin van de middag) eigenlijk gewoon niet meer wil zijn. Er waren trouwens ook ongeveer net zoveel ruiters, wandelaars, fietsers en loslopende honden...
Wel duidelijk te zien dat >95% van de mtb'ers domweg de routes rijdt, hier via het fietspad op aan rijdt en nul gebruik maakt van het "vrije fietsen".

Maandagochtend lijkt me inderdaad een veel beter moment om daar rond te crossen, binnenkort maar eens inplannen :winkie:
Vrij fietsen in het weekend is ook geen goed idee, nergens eigenlijk, dat kan je het beste voor de doordeweekse dagen bewaren.
Dus eigenlijk heel veel slimme mensen :-q
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

StephanR schreef: ma 19 oktober 2020, 16:26
Erik1974 schreef: ma 19 oktober 2020, 16:10

Vrij fietsen in het weekend is ook geen goed idee, nergens eigenlijk, dat kan je het beste voor de doordeweekse dagen bewaren.
Dus eigenlijk heel veel slimme mensen :-q
Precies wat ik bedoelde :D
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Waar er veel toerisme is kan je fietsen op én naast de route sowieso beter laten als je drukte niet zo goed kan hebben. Ik fiets dan ook vooral doordeweeks ;-)
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Heerlijk gefietst, maar je merkt wel dat het vakantie is, dus veel jeugd op de trail (hoor wie het zegt). Weer eens uitgebreid genoten van de technische trail en eindelijk weer eens de dubbele drop overwonnen, nadat ik na een eerdere crash even niet meer durfde. Uitgang blijft lastig.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gang is alles
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

eRicW schreef: ma 19 oktober 2020, 14:16
bouwpakket schreef: zo 18 oktober 2020, 23:23 Hoe laat wil je gaan? Dan hou ik daar even rekening mee
Chique gebaar, dankje - maar ik heb het gewoon gered zonder menselijk interactie vandaag. Nu pizza lunch. :D
hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 09:39 Haha eerst stokpaardje van stal gehaald en dan zelf weer doodleuk ook dezelfde weg befietsen.

We hebben nog zoveel meer routes in NL. Ga lekker naar de Achterhoek. Super rustig.
Uiteraard. Ik ben vandaag dan ook rondom m'n oude huis gaan rijden, deels route van MTB Zuid Veluwe en deels gewoon op 'vrij toegankelijk' terrein. Nog geen 1% van de drukte van UHR, terwijl om 11:00 de parkeerplaats op de Bergweg al weer tot de nok vol stond.
Ah je woont in omgeving Ede :-q

Daar kan je echt nog wel de rust vinden ook op drukkere ochtenden. Ga ik nu niet verklappen natuurlijk maar afgelopen zaterdag zag ik hoe druk de routes nog waren met diverse bwr met oortjes in :roll: dus eigen alternatieve route gekozen. Alleen bij Otterlo wat drukte dus ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie