Ik houd er niet van om een beetje te lopen showen maar ik zet het hier toch maar even neer:
Ik heb een peugeot partner special bejaarden edition. Daarnaast nog een frod focus special grijze muizen edition.
Auto van de biker
dat maak je hoop ik toch wel goed met een enorm exclusieve fiets (of meerdere)
Gewoon doen man, wat zal jou het.
Goed bezig
Laatst gewijzigd door DJMARCO op ma 19 oktober 2020, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik serieus onderzocht hoe dit zit, maar de winst is zo marginaal dat zelf kopen simpeler is.
ja dat kan en mag
het is niet dat de belastingdienst erop controleert
maar zoals ik al zei, marginaal
het is niet dat de belastingdienst erop controleert
maar zoals ik al zei, marginaal
-
- All rounder
- Berichten: 135
- Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
- Mijn mountainbike: Evil Offering LS
Dat is ook nog een optie en kan nu al. Staat los van de lease auto. Vond het er overigens wel interessant uitzien. Drie jaar leasen en daarna de fiets overnemen voor ongeveer 15% van de advies verkoopprijs (volgens Lease a Bike), is nog steeds voordeliger dan de fiets kopen voor de advies verkoopprijs. Maar er zit vast nog ergens een addertje onder het gras
Het kan los van de leaseauto, maar als je een bedrijfswagen rijdt als uitsluitend zakelijk gebruik (net als ik) en die regeling wil, dan valt het wel op omdat mijn bedrijfswagen een black box heeft en ze dan dus weten dat ik die fiets niet gebruik.
los daarvan betaalt je werkgever de fiets en betaal jij de bijtelling en belasting.
je baas verdiend er dus niks mee als je ook al een auto hebt.
ff nagezocht
stel je spreekt met je baas iets af dat hij de kosten verrekend zo dat je zelf de fiets betaalt min of meer.
je snapt wel wat ik bedoel.
op een fiets van 2000 euro in de lease van 3 jaar betaalt je baas iets van 2170, ongeveer 60 euro per maand.
als leaser betaal je dan 4,35 per maand
(64,35 x 12) x 3 = 2316,60
je kan beter een loonsverhoging vragen van €55,55 per maand voor de komende 3 jaar dan heb je meer verdiend.
los daarvan betaalt je werkgever de fiets en betaal jij de bijtelling en belasting.
je baas verdiend er dus niks mee als je ook al een auto hebt.
ff nagezocht
stel je spreekt met je baas iets af dat hij de kosten verrekend zo dat je zelf de fiets betaalt min of meer.
je snapt wel wat ik bedoel.
op een fiets van 2000 euro in de lease van 3 jaar betaalt je baas iets van 2170, ongeveer 60 euro per maand.
als leaser betaal je dan 4,35 per maand
(64,35 x 12) x 3 = 2316,60
je kan beter een loonsverhoging vragen van €55,55 per maand voor de komende 3 jaar dan heb je meer verdiend.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4705
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Wij hebben recent onze Ford Focus diesel ingeruild voor 2x kleine Hyundai Getz. Veel makkelijker en nog goedkoper in wegenbelasting enz. Eentje met trekhaak dus fietsen kunnen gewoon mee.
Zodra we weer grote reizen gaan doen (Wintersport, zomer + caravan) komt er wel weer een grotere sterkere auto.
Maar ik geef eigenlijk niet veel om auto’s. Fietsen daarentegen vraag mijn vrouw er maar niet naar
Zodra we weer grote reizen gaan doen (Wintersport, zomer + caravan) komt er wel weer een grotere sterkere auto.
Maar ik geef eigenlijk niet veel om auto’s. Fietsen daarentegen vraag mijn vrouw er maar niet naar
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Ik vind een trekhaak ideaal voor de fietsen. Vangen minder wind dan op het dak en je kunt ze in je spiegel zien. Ik heb een electrisch wegklapbare, dus zit niet in de weg/in het oog als er geen drager op zit.
Diesel gaat er snel helemaal uit denk ik. Toen ik een half jaar geleden bij Volvo binnenliep gaf men aan al geen diesels meer te kunnen leveren. Compleet uit het assortiment. Bovendien willen leasemaatschappijen geen diesels meer inzetten. Bij ons bedrijf rijdt iedereen al vanaf een jaar of 2,5 op benzine of electra.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Klopt en veel fabrikanten gaan ook geen motoren meer ontwikkelen voor diesel (wel vreemd want die zijn soms schoner dan een benzinemotor).Jan the Man schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 15:46Diesel gaat er snel helemaal uit denk ik. Toen ik een half jaar geleden bij Volvo binnenliep gaf men aan al geen diesels meer te kunnen leveren. Compleet uit het assortiment. Bovendien willen leasemaatschappijen geen diesels meer inzetten. Bij ons bedrijf rijdt iedereen al vanaf een jaar of 2,5 op benzine of electra.
Maar het ging over verbrandingsmotoren en een diesel is een zelfontbrandingsmotor, jammer genoeg is niet iedereen het daar mee eens
-
- Extreme Biker
- Berichten: 622
- Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
- Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2
Da's bepaald niet wat je te horen krijgt als je gaat shoppen voor een Crafter, Sprinter of Daily...Jan the Man schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 15:46 Diesel gaat er snel helemaal uit denk ik. Toen ik een half jaar geleden bij Volvo binnenliep gaf men aan al geen diesels meer te kunnen leveren.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5497
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
verbranden is verbranden, met of zonder vonkje erbij ...... gaat om wat eruit de pijp komtKnakworstkweker schreef: ↑vr 23 oktober 2020, 17:45 Maar het ging over verbrandingsmotoren en een diesel is een zelfontbrandingsmotor, jammer genoeg is niet iedereen het daar mee eens
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime