Auto van de biker

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Ik houd er niet van om een beetje te lopen showen maar ik zet het hier toch maar even neer:

Ik heb een peugeot partner special bejaarden edition. Daarnaast nog een frod focus special grijze muizen edition.
Knakworstkweker

superrob schreef: zo 18 oktober 2020, 20:16 Ik houd er niet van om een beetje te lopen showen maar ik zet het hier toch maar even neer:

Ik heb een peugeot partner special bejaarden edition. Daarnaast nog een frod focus special grijze muizen edition.
dat maak je hoop ik toch wel goed met een enorm exclusieve fiets (of meerdere)
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Lars TB schreef: za 17 oktober 2020, 21:50
JLWE schreef: di 13 oktober 2020, 07:49 Als de lease is afgelopen, komt er geen (?) elektrische meer denk ik.
Denk dat je dit bedoelde.


Maar over 2 jaar zal het lastig worden iets met een verbrandingsmotor te kopen :bier:
Klopt inderdaad, Lars. Thanks. Misschien werk ik (of de meeste van ons) nog wel vanuit huis. Dan komt er helemaal niets nieuws :P
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

superrob schreef: zo 18 oktober 2020, 20:16 Ik houd er niet van om een beetje te lopen showen maar ik zet het hier toch maar even neer:

Ik heb een peugeot partner special bejaarden edition. Daarnaast nog een frod focus special grijze muizen edition.
Gewoon doen man, wat zal jou het.
Goed bezig 👍🏻😉
Laatst gewijzigd door DJMARCO op ma 19 oktober 2020, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

JLWE schreef: zo 18 oktober 2020, 20:30
Lars TB schreef: za 17 oktober 2020, 21:50

Denk dat je dit bedoelde.


Maar over 2 jaar zal het lastig worden iets met een verbrandingsmotor te kopen :bier:
Klopt inderdaad, Lars. Thanks. Misschien werk ik (of de meeste van ons) nog wel vanuit huis. Dan komt er helemaal niets nieuws :P
Misschien een nieuwe fiets van zaak...?
Knakworstkweker

DJMARCO schreef: ma 19 oktober 2020, 13:19
JLWE schreef: zo 18 oktober 2020, 20:30

Klopt inderdaad, Lars. Thanks. Misschien werk ik (of de meeste van ons) nog wel vanuit huis. Dan komt er helemaal niets nieuws :P
Misschien een nieuwe fiets van zaak...?
Ik serieus onderzocht hoe dit zit, maar de winst is zo marginaal dat zelf kopen simpeler is.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Offtopic mode aan:

Ik heb eigenlijk geen idee van fietsenplannen en hoe goed of slecht die financieel zijn?

Is het überhaupt nog mogelijk om een mountainbike te kopen vanuit een fietsenplan?
Knakworstkweker

ja dat kan en mag

het is niet dat de belastingdienst erop controleert :lol:

maar zoals ik al zei, marginaal
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

DJMARCO schreef: ma 19 oktober 2020, 13:19
JLWE schreef: zo 18 oktober 2020, 20:30

Klopt inderdaad, Lars. Thanks. Misschien werk ik (of de meeste van ons) nog wel vanuit huis. Dan komt er helemaal niets nieuws :P
Misschien een nieuwe fiets van zaak...?
Dat is ook nog een optie en kan nu al. Staat los van de lease auto. Vond het er overigens wel interessant uitzien. Drie jaar leasen en daarna de fiets overnemen voor ongeveer 15% van de advies verkoopprijs (volgens Lease a Bike), is nog steeds voordeliger dan de fiets kopen voor de advies verkoopprijs. Maar er zit vast nog ergens een addertje onder het gras 8)
Knakworstkweker

Het kan los van de leaseauto, maar als je een bedrijfswagen rijdt als uitsluitend zakelijk gebruik (net als ik) en die regeling wil, dan valt het wel op omdat mijn bedrijfswagen een black box heeft en ze dan dus weten dat ik die fiets niet gebruik.

los daarvan betaalt je werkgever de fiets en betaal jij de bijtelling en belasting.

je baas verdiend er dus niks mee als je ook al een auto hebt.

ff nagezocht

stel je spreekt met je baas iets af dat hij de kosten verrekend zo dat je zelf de fiets betaalt min of meer.
je snapt wel wat ik bedoel.

op een fiets van 2000 euro in de lease van 3 jaar betaalt je baas iets van 2170, ongeveer 60 euro per maand.

als leaser betaal je dan 4,35 per maand

(64,35 x 12) x 3 = 2316,60

je kan beter een loonsverhoging vragen van €55,55 per maand voor de komende 3 jaar dan heb je meer verdiend.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Wij hebben recent onze Ford Focus diesel ingeruild voor 2x kleine Hyundai Getz. Veel makkelijker en nog goedkoper in wegenbelasting enz. Eentje met trekhaak dus fietsen kunnen gewoon mee.

Zodra we weer grote reizen gaan doen (Wintersport, zomer + caravan) komt er wel weer een grotere sterkere auto.

Maar ik geef eigenlijk niet veel om auto’s. Fietsen daarentegen :winkie: vraag mijn vrouw er maar niet naar :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

DJMARCO schreef: do 15 oktober 2020, 18:08 En nee dr komt geen trekhaak onder. :winkie:
Ik vind een trekhaak ideaal voor de fietsen. Vangen minder wind dan op het dak en je kunt ze in je spiegel zien. Ik heb een electrisch wegklapbare, dus zit niet in de weg/in het oog als er geen drager op zit.
Knakworstkweker schreef: za 17 oktober 2020, 23:59
Lars TB schreef: za 17 oktober 2020, 21:50 Maar over 2 jaar zal het lastig worden iets met een verbrandingsmotor te kopen :bier:
diesel :bier:
Diesel gaat er snel helemaal uit denk ik. Toen ik een half jaar geleden bij Volvo binnenliep gaf men aan al geen diesels meer te kunnen leveren. Compleet uit het assortiment. Bovendien willen leasemaatschappijen geen diesels meer inzetten. Bij ons bedrijf rijdt iedereen al vanaf een jaar of 2,5 op benzine of electra.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Knakworstkweker

Jan the Man schreef: vr 23 oktober 2020, 15:46
Knakworstkweker schreef: za 17 oktober 2020, 23:59 diesel :bier:
Diesel gaat er snel helemaal uit denk ik. Toen ik een half jaar geleden bij Volvo binnenliep gaf men aan al geen diesels meer te kunnen leveren. Compleet uit het assortiment. Bovendien willen leasemaatschappijen geen diesels meer inzetten. Bij ons bedrijf rijdt iedereen al vanaf een jaar of 2,5 op benzine of electra.
Klopt en veel fabrikanten gaan ook geen motoren meer ontwikkelen voor diesel (wel vreemd want die zijn soms schoner dan een benzinemotor).

Maar het ging over verbrandingsmotoren en een diesel is een zelfontbrandingsmotor, jammer genoeg is niet iedereen het daar mee eens
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Jan the Man schreef: vr 23 oktober 2020, 15:46 Diesel gaat er snel helemaal uit denk ik. Toen ik een half jaar geleden bij Volvo binnenliep gaf men aan al geen diesels meer te kunnen leveren.
Da's bepaald niet wat je te horen krijgt als je gaat shoppen voor een Crafter, Sprinter of Daily...
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakworstkweker schreef: vr 23 oktober 2020, 17:45 Maar het ging over verbrandingsmotoren en een diesel is een zelfontbrandingsmotor, jammer genoeg is niet iedereen het daar mee eens
verbranden is verbranden, met of zonder vonkje erbij ...... gaat om wat eruit de pijp komt
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie