Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Heckler40 schreef: zo 18 oktober 2020, 23:22 Vergeleken met Ralphs in 2,1 ga je er echt met bakken meer grip op vooruit dus prima.
Ik zou er voor de zomer een Speed 2.25 achter bij nemen, voor meer Speed :winkie:

Enjoy!!
Thx, geldt dan voor de Mezcal hetzelfde?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Kan ik niks van zeggen, heb er geen ervaring mee

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wat rollen betreft loopt ook die Mezcal wel heel lekker licht. En de grip is goed. Het grote verschil is dat als de boel gaat glijden de Mezcal echt weg is en de WP zich sneller weer herpakt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kan iemand wat zinnigs zeggen over de WP Race en Speed in 2.2? Ik heb deze combi dus van iemand overgenomen in zgan. Liggen er nu al een poosje onder maar op lage druk rijden gaat dus echt niet. Bij landing na jump hoor ik steeds alsof de wang helemaal ingedeukt wordt en zo’n rrrrrr geluid. Vandaag ook op Snakerun. Stond een man z’n kleindochter te filmen die mij even voor liet gaan. Ik maakte een sprongetje en weer zo’n geluid en je voelt ook de controle wegschieten. Banden stonden op 1.5 voor en achter 1.6/7. Achter voelde ik hem echt steeds wegglijden. Op Harry Slinger was het echt niet leuk. Dus toch maar heel wat harder gezet en toen was het weg. Veel fijnere landingen en ook de grip bleef super in de bochten. Niet meer dat rare zwalk gevoel. Ik rijd op Stans Crest en Arch velgen. Tubeless uiteraard maar ik moet zeggen ik moet echt niet van die lage druk rijden dat voelt gewoon niet okay. Weeg zelf rond de 75kg. Weinig bepakking. Is het de breedte van de velgen? Of waren dit net andere banden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je fietspomp is niet oké?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Ik rij met dezelfde combi, voor 1,4 tot 1,5 bar en achter 1,5 tot 1,6 bar en ben een paar kilo zwaarder. Nog nooit een raar gevoel gehad. Ik zou idd even checken met een andere bandenspanningsmeter.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Met 75kg zou je dat zelfs niet met Liteskin schwalbes niet mogen ervaren met 1.7 bar in je achterband. Dus het zal inderdaad je pomp wel zijn :lol:
Waar woke is, is vuur
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 18:59 Kan iemand wat zinnigs zeggen over de WP Race en Speed in 2.2? Ik heb deze combi dus van iemand overgenomen in zgan. Liggen er nu al een poosje onder maar op lage druk rijden gaat dus echt niet. Bij landing na jump hoor ik steeds alsof de wang helemaal ingedeukt wordt en zo’n rrrrrr geluid. Vandaag ook op Snakerun. Stond een man z’n kleindochter te filmen die mij even voor liet gaan. Ik maakte een sprongetje en weer zo’n geluid en je voelt ook de controle wegschieten. Banden stonden op 1.5 voor en achter 1.6/7. Achter voelde ik hem echt steeds wegglijden. Op Harry Slinger was het echt niet leuk. Dus toch maar heel wat harder gezet en toen was het weg. Veel fijnere landingen en ook de grip bleef super in de bochten. Niet meer dat rare zwalk gevoel. Ik rijd op Stans Crest en Arch velgen. Tubeless uiteraard maar ik moet zeggen ik moet echt niet van die lage druk rijden dat voelt gewoon niet okay. Weeg zelf rond de 75kg. Weinig bepakking. Is het de breedte van de velgen? Of waren dit net andere banden.

Ik heb hetzelfde, ook met die combi, zal bij mij dan ook wel de pomp zijn. Zit vaak op het randje met de druk, iets meer lucht erin en het is weg.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hmz toch maar snel die druk meter kopen. Ben nu wel heel benieuwd :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik rij op de hardtail met 1.4 bar en ben 92kg, geen last van met de 2.9x2.4 race en cross achter.
En op de Emtb van 25kg ook geen last bij 1.5 bar. Is wel de 27.5 x 2.4 Enduro.
Met 0.2 bar minder zwalken ze bij de Emtb wel, maar dat is niet vreemd.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Die willen gewoon onder de cheaterbike vandaan :wink:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 20:23 Hmz toch maar snel die druk meter kopen. Ben nu wel heel benieuwd :~
Je kunt toch ook gewoon de druk iets verhogen tot je goed zit?
Wat maakt het nou uit of je meter 1,5 of 2,15 aangeeft, ze wijken toch allemaal een beetje af.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja klopt maar wil nu gewoon wel eens weten of het mijn gevoel is of dat ik gewoon niet graag met lage druk rijdt :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 23:17 Ja klopt maar wil nu gewoon wel eens weten of het mijn gevoel is of dat ik gewoon niet graag met lage druk rijdt :wink:
Hoe breed zijn die crest/arch? De 2.25 op 30mm id velg hoeft niet heel veel druk daarbij weeg ik een paar kg meer dan jij, rond de 80kg
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

paulus1981 schreef: ma 19 oktober 2020, 23:43
hanjovdberg schreef: ma 19 oktober 2020, 23:17 Ja klopt maar wil nu gewoon wel eens weten of het mijn gevoel is of dat ik gewoon niet graag met lage druk rijdt :wink:
Hoe breed zijn die crest/arch? De 2.25 op 30mm id velg hoeft niet heel veel druk daarbij weeg ik een paar kg meer dan jij, rond de 80kg
Arch 26mm en Crest 21(?)mm
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie