NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Kapitein Iglo schreef: wo 21 oktober 2020, 10:41

Edit: 11.000 berichten :o
Ik zou bijna denken dat dit je werk is :winkie:
VintigeBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 19 augustus 2019, 11:25
Mijn mountainbike: Votec VX fully 29er deore xt

Rayb81 schreef: wo 21 oktober 2020, 11:41 Same here, kijk ook regelmatig achterom of er iemand achter me aan komt.
Is gewoon gewenning.
Hier ook,meestal hoor ik snellere rijders wel aankomen en geef ik dat ook door naar voren.

Wachten op de beginners op hun e-mtb,rijden ze nog meer in de weg :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

bert l. schreef: wo 21 oktober 2020, 10:30Doen jullie dat met de auto ook? Dus voor je een tweebaansweg op gaat even stilstaan op een parkeerhaven of bushalte en dan alle snelle auto's voor laten gaan?
Op het moment dat je daar niet de maximum snelheid kan halen (een 3.5T camper op een bergpas bijv.) dan is het wel kijken wat er achter zit en daar waar er mogelijkheid is om ruimte te geven om in te halen of inhouden om de mogelijkheid te geven waar inhalen mogelijk is of een moment stoppen wanneer sneller verkeer dan gewoon door kan. Porsche 911 & Audi R8 bestuurders komen zich bovenop de pas zelfs bedanken.

En ik stel het ook op prijs wanneer ruimte wordt gelaten om in the halen in plaats van dat iemand niet sneller kan of met een arm uit het raam, 50km/h onder de limiet van de omgeving aan het genieten is en gewoon de boel blokkeert, dan is het normaal om zelf hetzelfde te doen...

En voor MTB trails is dat niet wezenlijk anders...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als een langzame rijder verkeerd om op zijn fiets gaat zitten om te kijken of er wellicht iemand achterop komt, is de snelheid meteen helemaal weg.
De meeste kunnen beter toch de concentratie bewaren voor het goed rijden van de track en dan op plekken waar zij denken dat passeren past ruimte geven. Als ze andersom op de fiets zitten, zien ze die plekken niet.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Rayb81 schreef: wo 21 oktober 2020, 11:41 Same here, kijk ook regelmatig achterom of er iemand achter me aan komt.
Is gewoon gewenning.
Ik ook, meestal is het om te kijken waar mijn fietsmaat is gebleven. :-D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

modderfietser schreef: wo 21 oktober 2020, 15:21
Rayb81 schreef: wo 21 oktober 2020, 11:41 Same here, kijk ook regelmatig achterom of er iemand achter me aan komt.
Is gewoon gewenning.
Ik ook, meestal is het om te kijken waar mijn fietsmaat is gebleven. :-D
Bij mij om te kijken of ik al door bouwpakket ben gedubbeld.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Willem Altes schreef: wo 21 oktober 2020, 14:07 Als een langzame rijder verkeerd om op zijn fiets gaat zitten om te kijken of er wellicht iemand achterop komt, is de snelheid meteen helemaal weg.
De meeste kunnen beter toch de concentratie bewaren voor het goed rijden van de track en dan op plekken waar zij denken dat passeren past ruimte geven. Als ze andersom op de fiets zitten, zien ze die plekken niet.
Op een pad achterom kijken. Als dat niet lukt, wellicht niet op een mtb stappen?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Kapitein Iglo schreef: wo 21 oktober 2020, 15:45
modderfietser schreef: wo 21 oktober 2020, 15:21

Ik ook, meestal is het om te kijken waar mijn fietsmaat is gebleven. :-D
Bij mij om te kijken of ik al door bouwpakket ben gedubbeld.
:D
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik hou ook 't verkeer achter me in de gaten, en bij parcourskennis geef ik gas bij als ik weet dat er een breder pad aankomt.
Anticiperen heet dat. Je weet wel, wat je vroeger leerde in de lesauto, voor als je de snelweg opgaat.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat lukt doorgaans wat beter als je meer ervaring hebt opgedaan en volledig meester over de situatie bent. Iemand die daar nog niet is kijkt beter gewoon voor zich.

Maar het is inderdaad wel een uitstekende strategie. Ik probeer het ook altijd zo te doen. Als ik voor me wat zie probeer ik soms zo uit te komen dat ik er precies bij kom op een plek waarvan ik weet dat ik er makkelijk langs kan. Soms zelfs door even te wachten zodat ik het stuk wel op m'n eigen tempo kan rijden. En als ik iemand achterop hoor of zie komen probeer ik het ook zo bij elkaar te puzzelen dat diegene bij mij is op een plek waar het makkelijk inhalen is.

Het lukt eigenlijk vrijwel altijd op die wijze maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit in de spitsuren op de route fiets.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Ik kijk de hele tijd achterom waar Kaptein Iglo blijft .... rijdt hij ineens voor me :o
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

bert l. schreef: wo 21 oktober 2020, 10:30 Doen jullie dat met de auto ook? Dus voor je een tweebaansweg op gaat even stilstaan op een parkeerhaven of bushalte en dan alle snelle auto's voor laten gaan?

Ik raad elke beginner van harte aan zijn aandacht bij z'n werk te houden. Dus altijd voor je kijken naar de plek waar je over een paar seconden bent en waar je mee moet dealen. Achterom kijken levert steevast een stuurbeweging op.
Inhalen is het probleem van de achterligger. Die heeft overzicht. De voorligger heeft dat niet.
Als ik een stukje recreatief wil rijden in het buitenland met lage snelheid, dan houd ik wel mijn binnenspiegel in de gaten. Ga af en toe op smalle weggetjes soms stil staan waar het kan om de haastige local te laten passeren.
Batak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 december 2019, 12:25

bert l. schreef: wo 21 oktober 2020, 10:30 Doen jullie dat met de auto ook? Dus voor je een tweebaansweg op gaat even stilstaan op een parkeerhaven of bushalte en dan alle snelle auto's voor laten gaan?

Ik raad elke beginner van harte aan zijn aandacht bij z'n werk te houden. Dus altijd voor je kijken naar de plek waar je over een paar seconden bent en waar je mee moet dealen. Achterom kijken levert steevast een stuurbeweging op.
Inhalen is het probleem van de achterligger. Die heeft overzicht. De voorligger heeft dat niet.
Als ik een stukje recreatief wil rijden in het buitenland met lage snelheid, dan houd ik wel mijn binnenspiegel in de gaten. Ga af en toe op smalle weggetjes soms stil staan waar het kan om de haastige local te laten passeren.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: wo 21 oktober 2020, 17:09 Ik kijk de hele tijd achterom waar Kaptein Iglo blijft .... rijdt hij ineens voor me :o
Komt door die garmin van hem. Altijd sneller dan het lijkt
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bouwpakket schreef: wo 21 oktober 2020, 17:09 Ik kijk de hele tijd achterom waar Kaptein Iglo blijft .... rijdt hij ineens voor me :o
Trail Ninja 8)
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie