Downhill-achtige locaties rond Groningen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Pieter O
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 12 juni 2020, 11:44
Mijn mountainbike: Bird Aeris AM9

Beste forum genoten,

Mijn zoon en ik hebben een mountainbike gekocht en gaan tegenwoordig minstens 3x per week naar het bike park op de Kardinge heuvel in Groningen. Dit vinden we hartstikke leuk. Ik heb ook wat trails opgezocht met mijn zoon en dan valt bij hem snel het woord saai. Nu ken ik er niet zoveel, maar het lijkt er op dat wij een voorkeur voor downhill-achtig zaken hebben. Dit is wat vervelend, aangezien het aanbod wat beperkt lijkt.

Nu aan jullie de vraag (degene die het bike park kennen): Is er meer in de buurt van Groningen waar we onze lusten kunnen bot vieren? En wat is het waard 50 km te rijden, wat 100 en wat 200 km, etc (wat zijn de omrij wijntjes, zeg maar). Ik ben heel benieuwd, maar bang dat het bike park een beetje het hoogtepunt in de buurt is.
BVD voor jullie reactie.

Mvg,
Pieter
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De VAM bult? niet heel spectaculair

https://www.mtbroutes.nl/nieuws/nieuwe- ... ervam-berg

en anders Tecklenburg - Teuroburgerwald, vanaf zo'n 2 uur rijden uit Grunn

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Pieter O
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 12 juni 2020, 11:44
Mijn mountainbike: Bird Aeris AM9

Bedankt voor de tips!
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Wel apart dat je net een mtb hebt en nu al die mooie routes in Drenthe al saai vindt. Maar probeer anders Bad Iburg eens, of inderdaad Tecklenburg. Zeker de moeite waard.
Lavado
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 6 september 2017, 17:39
Mijn mountainbike: Trek remedy 8

bikepark daar is toch downhill
Pieter O
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 12 juni 2020, 11:44
Mijn mountainbike: Bird Aeris AM9

@freediamond:
Het is niet dat ik per definitie zeg dat ik het saai vind. Mijn zoon zegt dat over wat hij heeft gedaan en dat is zeer beperkt hoor. Ik zie dat hij het leuk vindt als er veel hoogteverschil is, met af en toe een beetje stijl en er kombochtjes en bulten zijn. Als er Trails zijn die dat bevatten, dan ga ik het zeker proberen.

Mvg,
Pieter
Pieter O
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 12 juni 2020, 11:44
Mijn mountainbike: Bird Aeris AM9

@freediamond:
Het is niet dat ik per definitie zeg dat ik het saai vind. Mijn zoon zegt dat over wat hij heeft gedaan en dat is zeer beperkt hoor. Ik zie dat hij het leuk vindt als er veel hoogteverschil is, met af en toe een beetje stijl en er kombochtjes en bulten zijn. Als er Trails zijn die dat bevatten, dan ga ik het zeker proberen.

Mvg,
Pieter
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Appelscha, Sleen, Zuidlaren, Gieten, Exloo allemaal al gehad?
ErikvE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 2 oktober 2018, 09:46

Zuidlaren is zo plat als maar kan, maar als je daar een beetje doortrapt is het bochtjes rijden daar toch best leuk denk ik.

En bij route gieten het gedeelte langs het water. Ook wat hoogteverschil en lekker bochtjes rijden.

En stukje Appelscha Bosberg heeft ook een hoog op en meer gehalte😋

Grtz
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Delen van route Kloosterveen, bij Assen.
Is alleen nog niet officieel open.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De bodem in Groningen schijnt steeds verder te zakken, dus het is een kwestie van geduld.... :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Frankvdpoel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 oktober 2019, 17:54
Mijn mountainbike: Commencal meta trail 29, Kona Honzo Cr

Bosberg Appelscha is denk ik dan het leukste. Maar in Zuidlaren ook mooie stukken met veel kombochten en achter lentislocatie ook wel stukjes met leuke drops. Omdat je veel meer meters aflegt denk ik ook heel goed voor je techniek en conditie. Je gaat vanzelf steeds harder door al die bochten.

Kardinge is kort maar krachtig. Ook erg gaaf, helemaal eens, maar je bent drie kwart van de tijd aan het omhoog lopen. Ik wil er ook graag vaker heen Ter afwisseling omdat het naast mijn werk ligt maar ik ben nu met Corona helaas niet vaak op mijn werk.Zodra dat weer de bedoeling is gooi ik zeker de fiets in de achterbak om daar een uurtje te stoeien na vijven.

Wat voor fietsen hebben jullie? Want met een pure Downhill fiets kan ik me voorstellen dat je niet heel gelukkig wordt op de gemiddelde Groningse track.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Overzicht van meerdere bikeparkjes in NL:

https://www.mtbroutes.nl/diversen/bikeparken

Zelf heb ik alleen ervaring met Spaarnwoude, Wijchen, Gorinchem, Lido en Zaltbommel, waarvan de eerste 2 vergelijkbaar zijn met Bikepark Groningen en zeker ook aan te raden zijn.

De Mini Downhill Cup (www.minidownhillcup.nl) is een jaarlijks terugkerend evenement bestaande uit 4 wedstrijden verdeeld over 4 locaties:
- Bikepark Spaarnwoude
- Bikepark Wijchen
- Bikepark Groningen
- City Downhill Nijmegen (alleen op die dag toegankelijk)

Hoewel de MDC dit jaar is afgelast, zijn de 3 parken wel gewoon toegankelijk.

Gorinchem is ook leuk, maar meer gericht op Slow speed skills dan op Downhill.

Zaltbommel ben ik 1x geweest en heeft best wat potentie (niet voor downhill) maar was zo slecht onderhouden dat je de paden amper nog kon zien en tussen de schapen en schapenstront moest rijden...

Lido is leuk maar geen downhill, dat is meer op dirtjumpen gericht.
Plaats reactie