MTB netwerk grenspark Kalmthoutse heide

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Filmpje/nieuwsitem van de belgische collega’s
https://atv.be/nieuws/mountainbikers-wi ... IZdnjyAG-I
Knakworstkweker

Maaarek schreef: zo 8 november 2020, 23:49 Filmpje/nieuwsitem van de belgische collega’s
https://atv.be/nieuws/mountainbikers-wi ... IZdnjyAG-I
Wel bijzonder dat België hier zo het lijkt, zwaarder aan tilt dan Nederland qua mediacoverage.

heeft iemand al de moeite genomen omroep Brabant te contacten?
Gert+
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 8 november 2020, 16:09

Nog een vermelding in de Vlaamse media:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/09 ... rclubs-la/

Ook een vermelding van iemand bij het beheer van het grenspark, die blijkbaar (op de radio alvast) openstaat voor gesprek.
Hampelman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 november 2020, 12:32

Het is inderdaad even belangrijk om nu aan de NL-kant even door te pakken. Anders wordt het een België-Nederland verhaal..De discussie en oplossing ligt vnl in de gemeente Woensdrecht wan aan Belgische kant mocht er al weinig tot niet gefietst worden...

Ik heb de indruk dat de petitie in BE al flink rondgegaan is onder de fietsclubs, maar dat het in NL nog wel wat beter rondgestuurd en ondertekend kan worden..Welke zijn dit? Spartaan in Putte, Grensrijders Ossendrecht, Mellowbikers BoZ, WTC Woensdrecht,....

Mediaaandacht is niet per sé goed (maar nu grotendeels te laat). Het hoogst haalbare kon wel eens een stilzwijgend gedogen zijn. Wat feitelijk denk ik ook de situatie was.... Dan helpt het niet altijd om de tegenstelling teveel op de spits te drijven..

Die opening tot gesprek zie ik niet zo..meer het vasthouden aan standpunten :-(
De bestaande routes beter signaliseren en bekend maken...dat is nu net niet wat er nodig is...
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Al bijna 3000 handtekeningen.... je kunt wel zeggen dat het “leeft”
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

De petitie ook maar getekend.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Het gesprek kan dus worden opgestart en het oud Hollandsche "polderen" wordt nu voorgesteld.
Als je wilt onderhandelen zet je hoog in en probeer je ergens in het midden uit te komen. Vraag me af of dit een vooropgezet plan is vanuit de gemeente.

Als we terug mogen naar de oude situatie met als aanvulling de nieuwe routes betaal ik meer dan graag voor een vignet....
.... maar dat zal het vast niet worden. Ben benieuwd wat we eruit kunnen gaan slepen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Dit vervoermiddel is uiterst geschikt om snel en discreet te bewegen in het grote natuurgebied.

Misschien dat de politie onze natuurbeheerders eens kan bijpraten? Als de politie fietst in het natuurgebied is dat blijkbaar geen verstoring?

Ik wil nog eens attenderen op de MTB fatsoensregels. Als iedereen zich volledig gedraagt, ook de eigenheimers, dan maakt het de discussie met beheerders veel makkelijker. We moeten daar wat vertrouwen terugwinnen, en dat begint met gedrag.

Verder wordt er achter de schermen hard aan gewerkt...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred


ik denk persoonlijk dat deze niet bedoelt zijn om mee achter de mountainbikers te zitten
eerder om de groete groepen mensen aan te gaan spreken om de Corona maatregelen na te leven. de echte routes liggen te ver van de ingang van de Vroente.
James McDurt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 1 december 2019, 19:09

Vanuit de gemeente Woensdrecht (Facebook post):

Beste mountainbikers,

Als fiets- en wielergemeente zijn wij blij met de aanvullende MTB-routes zoals deze in Grenspark Kalmthoutse Heide aangelegd zijn. Naar aanleiding van berichtgeving hierover is met name op social media enige onrust ontstaan. Wij waarderen jullie betrokkenheid, maar zien anderzijds ook onjuiste berichtgeving ontstaan en er zijn helaas zelfs vernielingen aangebracht. Vooral dit laatste kan niet de bedoeling zijn.

De gemeente Woensdrecht is echter geen eigenaar van de betreffende bosgebieden en routes. Als gemeente beslissen wij dan ook niet over het gebruik van de paden of het invoeren van een vignet, de terreineigenaren mogen dit zelf bepalen. Op het gebied van handhaving kunnen we zeggen dat er geen extra regelgeving is. Naast de aangelegde MTB-routes mag nog altijd op alle openbare paden en wegen gefietst worden, maar niet op privé terrein (dit is altijd al de regelgeving geweest).

We willen u verzoeken om met vragen, opmerkingen of verbetersuggesties voor de routes contact op te nemen met het Grenspark, die namens alle betrokkenen de coördinatie heeft. Gezien de ontstane onrust zullen wij als gemeente ook dit gesprek met de partners van het Grenspark gaan voeren.

https://grensparkkalmthoutseheide.com/contact/
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik heb de route reeds 2x gereden zoals ze voorgesteld wordt, dwz.als basis de gele route, met daarbij de 4 mooie lussen.
Als je dit volgt via gps, dan is dit toch erg lastig om te volgen:
Je weet niet echt waar een lus begint en waar deze eindigt.
Als je de combinatie uittekent op gps, dan krijg je veel kruisingen en overlappingen, na een tijdje is dit al rijdend niet meer te volgen.
Juist op deze lussen heb je al de aandacht nodig om te rijden.
Duidelijke bordjes plaatsen, waar de lussen beginnen en eindigen zou dit wel oplossen.. :-q
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Mooie reportage met collega mountainbikers die eea goed verwoord hebben.
Plaats reactie